Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη ΜΑΡΙΑ Κ. | 4 Μαΐου 2020, 15:18
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γκρεμίζεται η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, που προσπάθησε να χτιστεί τα προηγούμενα χρόνια και η σύνδεσης του Σχολείου με την Εργασία. Το άρθρο 16 παράγραφος αναφέρει ότι όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δημόσια εκπαιδευτήρια σε όλες τις βαθμίδες δωρεάν. Με το παρόν νομοσχέδιο αφαιρείται σε πολίτες, το συνταγματικό δικαίωμα για την επιλογή σχολείου και ειδικότητας φοίτησης τους στο ΔΗΜΟΣΙΟ πρωινό σχολείο. Το άρθρο 51 όπως και το 52 πρέπει να αποσυρθούν διότι: 1ον: Καταργείται η ισότητα μέσω της μεροληπτικής αναφοράς της διάταξης στο ηλικιακό όριο εγγραφής των μαθητών μόνον για τα ΕΠΑ.Λ. και όχι για όλη την Λυκειακή βαθμίδα εκπαίδευσης.Ο σκοπός του νομοσχεδίου είναι να οδηγηθούν οι άνω των 18 ετών μαθητές αποκλειστικά στην κατάρτιση. 2ον: Καταργείται η δυνατότητα των αποφοίτων ΓΕΛ που δεν συνεχίζουν σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να εγγράφονται στη Β΄τάξη των ΕΠΑ.Λ., για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας ή και να ξαναδοκιμάσουν τις δυνάμεις τους για τη συνέχιση σπουδών τους, ή να συνεχίσουν στα τμήματα μαθητείας των ΕΠΑ.Λ. ή να αποκτήσουν 2η ειδικότητα στον ίδιο τομέα (εγγραφόμενοι στη Γ΄τάξη) ή σε άλλο τομέα (εγγραφόμενοι στη Β΄τάξη), κάτι που τους εξυπηρετεί αφάνταστα στην επαγγελματική τους ζωή ώστε να μην την αντιμετωπίσουν ως ανειδίκευτοι. 3ον: Οι ισχυρισμοί που αφορούν τον περιορισμό του σχολικού εκφοβισμού, δεν ευσταθούν. Η πραγματικότητα είναι διαφορετική από αυτή που θέλουν να περάσουν ορισμένοι κύκλοι.Τους θέλουμε, τους χρειαζόμαστε τους ενήλικες στα ΕΠΑ.Λ γιατί παρακολουθούν απολύτως συνειδητά, είναι ώριμοι και αποφασισμένοι, ανεβάζουν τον μέσο όρο της απόδοσης καθώς επίσης προστατεύουν, φροντίζουν, συμβουλεύουν και γενικά νοιάζονται τους μικρότερους. 4ον: Για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης. Όσοι δεν θα μπορούν να εγγραφούν στα ΕΠΑ.Λ. δεν θα έχουν άλλη επιλογή παρά τον μονόδρομο να πάνε σε ΔΙΕΚ (δεν μπορούν να εγγραφούν όλοι) στα ιδιωτικά ΙΕΚ (οι λίγοι προνομιούχοι που θα μπορούν να πληρώσουν) ή στα ΚΕΚ των επιχειρηματιών, (αποκλείονται ιδιαίτερα οι πιο αδύναμοι ) μη προσφέροντας τους όμως απολυτήριο λυκείου ή την επιλογή πανελλαδικών εξετάσεων και την περαιτέρω ακαδημαϊκή μόρφωση τους. Δεν προσφέρουν το πρόγραμμα Μαθητείας των 9 μηνών το οποίο είναι σημαντικό για κάποιους από αυτούς προκειμένου να εισέλθουν στην αγορά εργασίας. Επιπλέον, για να πάρει κάποιος το πτυχίο του (πιστοποίηση) απαιτούνται εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ με όλα τα προβλήματα που αυτό συνεπάγεται. 5ον: Σχετικά με τα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. Είναι ελάχιστα σε σχέση με τη γεωγραφία της χώρας μας και σε απομακρυσμένα νησιά και σε μικρές πόλεις της επαρχίας δεν υπάρχουν ώστε να μπορούν να εγγραφούν όσοι το επιθυμούν. Και εκεί που υπάρχουν δεν φτάνουν να καλύψουν όλες τις εγγραφές και τις ειδικότητες που ενδιαφέρουν τους μαθητές άνω των 17 ετών, επίσης υπάρχουν πολλοί μαθητές που ενώ θα επιθυμούσαν να εγγραφούν εργάζονται απόγευμα ή βράδυ. 6ον: Το νέο πολυνομοσχέδιο δεν αναφέρει πουθενά για τη Δ΄τάξη Μεταλυκειακού έτους - Μαθητείας πράγμα που σημαίνει ότι θα το καταργήσει σταδιακά. Το πρόγραμμα αυτό οφείλεται να συνεχιστεί και να βελτιωθεί, ύστερα από την ιδιαίτερα μεγάλη αποδοχή μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Η πολιτεία οφείλει να μην ενδιαφέρεται παρά μόνο για τον τρόπο που θα βγει το ανειδίκευτο προσωπικό από το εκπαιδευτικό σύστημα ώστε να δουλεύει σκληρά και θα πληρώνεται ελάχιστα, να μην οδηγεί τους πολίτες της μέσω της εκπαίδευσης σε αδιέξοδα και σε ιδιωτικές δομές αλλά να ενισχύσει την επαγγελματική παιδεία και να υπερασπιστεί το δικαίωμα στη ΔΩΡΕΑΝ Δια Βίου Μάθηση ΟΛΩΝ.