Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Νικολάου Κωνσταντίνα | 4 Μαΐου 2020, 15:41
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να δηλώσω την αντίθεση στην κατάργηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικά εξεταζόμενου και την αντικατάσταση του από εκείνο των Λατινικών. Μη αμφισβητώντας την αξία των Λατινικών θεωρώ ότι η εις βάθος μελέτη των κοινωνικών σπουδών αποτελεί αναγκαιότητα για τους μαθητές που θέλουν να έχουν μια συνολική αντίληψη των σύγχρονων κοινωνιών. Πέρα ότι το μάθημα της κοινωνιολογίας είναι υποχρεωτικό μάθημα σε πλείστα ευρωπαϊκά προγράμματα σπουδών, η μη εντρύφηση σε αυτό αφαιρεί από τον μαθητή την δυνατότητα να αντιλαμβάνεται την σύγχρονη θεωρητική σκέψη, να θέτει ερωτήματα ως προς την δομή των σύγχρονων κοινωνιών, να μετέχει αποτελεσματικά και να επιδρά στον πολιτικό και κοινωνικό βίο. Επιπλέον, η αντικατάσταση του μαθήματος από τα Λατινικά δεν είναι πλήρως αιτιολογημένη, δεν βασίζεται στο προηγούμενο άλλων χωρών, αλλά ούτε συνοδεύεται από ποιοτική αναβάθμιση του ίδιου του μαθήματος των Λατινικών (απλοποιημένα κειμενάκια που μαθαίνονται απ έξω).Τέλος οι μελλοντικοί φοιτητές των νομικών, πολιτικών και κοινωνικών επιστημών, δηλαδή της πλειοψηφίας των θεωρητικών σχολών, θα εισαχθούν στο πανεπιστήμιο με ελλιπείς γνώσεις σχετικά με την κοινωνική θεωρία, η επάρκεια τους ως προς αυτή δεν θα εξεταστεί, πράγμα που είναι δυνατόν να δημιουργήσει προβλήματα στην μελλοντική ακαδημαϊκή τους πορεία.