Αξιότιμη κ Υπουργέ
σας γράφω με αφορμή το σχέδιο νόμου και συγκεκριμένα με το τμήμα που προβλέπει την τέλεση εξετάσεων για τη μετάβαση μαθητών τρίτης γυμνασίου σε πρότυπο γυμνάσιο στην πρώτη τάξη του αντίστοιχου λυκείου. Είμαι σε θέση ( σαν απόφοιτος της Βαρβακείου αλλά ταυτόχρονα πατέρας τριών παιδιών ένα στη πρώτη λυκείου του Βαρβακείου, ένα στη δευτέρα γυμνασίου του Βαρβακείου και ένα που δεν πέρασε από τις εξετάσεις και είναι στη πρώτη γυμνασίου τοπικού γυμνασίου στο Χολαργό) να έχω μια πολύπλευρη οπτική στα θέματα των Προτύπων. Το γεγονός ότι και τα τρια μου παιδιά έδωσαν εξετάσεις για εισαγωγή στο Βαρβάκειο (με 2 στα 3 επιτυχή αποτελέσματα) σημαίνει ότι πιστεύω στο θεσμό των προτύπων όσο και των εξετάσεων εισαγωγής. Θεωρώ ότι το νομοσχέδιο έχει σαν σκοπό την αναβάθμιση του θεσμού των προτύπων και ταυτόχρονα να δώσει ευκαιρία σε μαθητές γυμνασίου να μπουν σε ένα τέτοιο σχολείο με το πλέον ανταγωνιστικό επίπεδο μαθητών. Τα προβλήματα που ανακύπτουν όμως με θεσμοθέτηση εξετάσεων για εισαγωγή σε λύκειο είναι πολλά και σημαντικά και θα έχουν μάλλον το αντίθετο αποτέλεσμα.
1. αλλάζετε τους κανόνες στο μέσο του παιχνιδιού κάτι καθόλου δίκαιο (τα παιδιά έδωσαν εξετάσεις και σύμφωνα με το πλαίσιο σε ισχύ θα έμεναν με τον ίδιο κορμό συμμαθητών για έξι χρόνια) ουσιαστικά δεν κάνετε προαιρετικές εξετάσεις για εισαγωγή αλλά υποχρεωτικές εξετάσεις στους φοιτούντες μαθητές που ανεξαρτήτως αποτελέσματος (πετύχουν ή όχι) θα έχουν δραματική αλλαγή του περιβάλλοντος τους (μακράν του ιδανικού από παιδαγωγική άποψη)
2. οι εξετάσεις στο λύκειο μπορεί να φαντάζουν θελκτικές για τους γονείς μαθητών στο γυμνάσιο που θα ήθελαν τα παιδιά τους να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία να μπουν σε αυτά τα σχολεία, αλλά ουσιαστικά αποδυναμώνει σημαντικά το θεσμό των προτύπων αφού από την πλευρά των γονιών σε βάθος χρόνου δεν είναι καθόλου θελκτικό (ίσως και άδικο)να βάλουν τα παιδιά τους σε έναν συνεχή διαγωνισμό και αλλαγή περιβάλλοντος που αυτό συνεπάγεται
Θεωρόντας δεδομένο το ενδιαφέρον σας για την αναβάθμιση της παιδείας και όχι μόνο των προτύπων και έχοντας προσωπικό συμφέρον από την ενίσχυση τόσο των προτύπων όσο και των απλών δημοσίων σχολείων επιτρέψτε μου κάποιες προτάσεις (ίσως γενικόλογες αρά παρόλα αυτά προτάσεις)
1.βάλτε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα αλλά ταυτόχρονα βρείτε και καθορίστε μεγέθη απόδοσης των εκπαιδευτικών στο έργο τους με αντίστοιχη επιβράβευση (όχι μόνο ηθική αλλά και υλική)(αντιλαμβάνομαι ότι εδώ μπορεί να βρείτε σημαντική αντίσταση)
2. δημιουργήστε ένα σταθερό πλαίσιο λειτουργίας υπεράνω κομματικών σχεδιασμών (η αναδιάρθρωση/ αλλαγές στη μέση εκπαίδευση είναι συγκρίσιμές μόνο με αυτές της πλατείας ομονοίας)
3. αυξήστε τον αριθμό των προτύπων γυμνασίων/λυκείων , η αύξηση αυτή θα φέρει αναβάθμιση και του μέσου γυμνασίου λυκείου και θα προσφέρει περισότερες επιλογές σε ένα διψασμένο κοινό για ποιοτική δημόσια εκπαίδευση
4. επεκτείνετε το θεσμό των ομίλων και σε απλά σχολεία όπου υπάρχουν εθελοντές εκπαιδευτικοί (σας διαβεβαιώ τα αποτελέσματα θα σας εκλήξουν ευχάριστα) υπάρχουν προικισμένοι εκπαιδευτικοί που μπορεί να μήν έχουν το βιογραφικό για να διδάξουν σε πρότυπα αλλά αν τους δοθεί η ευκαιρία θα αποδώσουν πολύ περισσότερο από συναδέλφους τους με βιογραφικό ή όχι
με εκτίμηση
Ιωάννης Κ Κοντολάτης
Ορθοπαιδικός Χειρουργός Τραυματολόγος
Αξιότιμη κ Υπουργέ σας γράφω με αφορμή το σχέδιο νόμου και συγκεκριμένα με το τμήμα που προβλέπει την τέλεση εξετάσεων για τη μετάβαση μαθητών τρίτης γυμνασίου σε πρότυπο γυμνάσιο στην πρώτη τάξη του αντίστοιχου λυκείου. Είμαι σε θέση ( σαν απόφοιτος της Βαρβακείου αλλά ταυτόχρονα πατέρας τριών παιδιών ένα στη πρώτη λυκείου του Βαρβακείου, ένα στη δευτέρα γυμνασίου του Βαρβακείου και ένα που δεν πέρασε από τις εξετάσεις και είναι στη πρώτη γυμνασίου τοπικού γυμνασίου στο Χολαργό) να έχω μια πολύπλευρη οπτική στα θέματα των Προτύπων. Το γεγονός ότι και τα τρια μου παιδιά έδωσαν εξετάσεις για εισαγωγή στο Βαρβάκειο (με 2 στα 3 επιτυχή αποτελέσματα) σημαίνει ότι πιστεύω στο θεσμό των προτύπων όσο και των εξετάσεων εισαγωγής. Θεωρώ ότι το νομοσχέδιο έχει σαν σκοπό την αναβάθμιση του θεσμού των προτύπων και ταυτόχρονα να δώσει ευκαιρία σε μαθητές γυμνασίου να μπουν σε ένα τέτοιο σχολείο με το πλέον ανταγωνιστικό επίπεδο μαθητών. Τα προβλήματα που ανακύπτουν όμως με θεσμοθέτηση εξετάσεων για εισαγωγή σε λύκειο είναι πολλά και σημαντικά και θα έχουν μάλλον το αντίθετο αποτέλεσμα. 1. αλλάζετε τους κανόνες στο μέσο του παιχνιδιού κάτι καθόλου δίκαιο (τα παιδιά έδωσαν εξετάσεις και σύμφωνα με το πλαίσιο σε ισχύ θα έμεναν με τον ίδιο κορμό συμμαθητών για έξι χρόνια) ουσιαστικά δεν κάνετε προαιρετικές εξετάσεις για εισαγωγή αλλά υποχρεωτικές εξετάσεις στους φοιτούντες μαθητές που ανεξαρτήτως αποτελέσματος (πετύχουν ή όχι) θα έχουν δραματική αλλαγή του περιβάλλοντος τους (μακράν του ιδανικού από παιδαγωγική άποψη) 2. οι εξετάσεις στο λύκειο μπορεί να φαντάζουν θελκτικές για τους γονείς μαθητών στο γυμνάσιο που θα ήθελαν τα παιδιά τους να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία να μπουν σε αυτά τα σχολεία, αλλά ουσιαστικά αποδυναμώνει σημαντικά το θεσμό των προτύπων αφού από την πλευρά των γονιών σε βάθος χρόνου δεν είναι καθόλου θελκτικό (ίσως και άδικο)να βάλουν τα παιδιά τους σε έναν συνεχή διαγωνισμό και αλλαγή περιβάλλοντος που αυτό συνεπάγεται Θεωρόντας δεδομένο το ενδιαφέρον σας για την αναβάθμιση της παιδείας και όχι μόνο των προτύπων και έχοντας προσωπικό συμφέρον από την ενίσχυση τόσο των προτύπων όσο και των απλών δημοσίων σχολείων επιτρέψτε μου κάποιες προτάσεις (ίσως γενικόλογες αρά παρόλα αυτά προτάσεις) 1.βάλτε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα αλλά ταυτόχρονα βρείτε και καθορίστε μεγέθη απόδοσης των εκπαιδευτικών στο έργο τους με αντίστοιχη επιβράβευση (όχι μόνο ηθική αλλά και υλική)(αντιλαμβάνομαι ότι εδώ μπορεί να βρείτε σημαντική αντίσταση) 2. δημιουργήστε ένα σταθερό πλαίσιο λειτουργίας υπεράνω κομματικών σχεδιασμών (η αναδιάρθρωση/ αλλαγές στη μέση εκπαίδευση είναι συγκρίσιμές μόνο με αυτές της πλατείας ομονοίας) 3. αυξήστε τον αριθμό των προτύπων γυμνασίων/λυκείων , η αύξηση αυτή θα φέρει αναβάθμιση και του μέσου γυμνασίου λυκείου και θα προσφέρει περισότερες επιλογές σε ένα διψασμένο κοινό για ποιοτική δημόσια εκπαίδευση 4. επεκτείνετε το θεσμό των ομίλων και σε απλά σχολεία όπου υπάρχουν εθελοντές εκπαιδευτικοί (σας διαβεβαιώ τα αποτελέσματα θα σας εκλήξουν ευχάριστα) υπάρχουν προικισμένοι εκπαιδευτικοί που μπορεί να μήν έχουν το βιογραφικό για να διδάξουν σε πρότυπα αλλά αν τους δοθεί η ευκαιρία θα αποδώσουν πολύ περισσότερο από συναδέλφους τους με βιογραφικό ή όχι με εκτίμηση Ιωάννης Κ Κοντολάτης Ορθοπαιδικός Χειρουργός Τραυματολόγος