• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος' | 4 Μαΐου 2020, 16:20

    Αφαιρώντας το μάθημα της κοινωνιολογίας από το πρώτο επιστημονικό πεδίο είναι σαν να καταργούμε και να απαξιώνουμε όλες τις Κοινωνικές Επιστήμες. Ειλικρινά αναρωτιέμαι τι θα γινόταν αν το υπουργείο αφαιρούσε από τις πανελλήνιες μαθήματα (μαθηματικά, βιολογία ή οικονομικά) από τα άλλα επιστημονικά πεδία. Διαβάζω τα σχόλια από μερικούς και μου γεννιέται η εξής απορία: το πρώτο επιστημονικό πεδίο είναι κεκτημένο μόνο των φιλολόγων; Τι έχει να προσφέρει ένας φιλόλογος με το μάθημα των λατινικών στους μαθητές που θέλουν να επιλέξουν: Ψυχολογία, Κοινωνιολογία, Πολιτική Επιστήμη, Δημόσια Διοίκηση, Νομική, Ψυχολογία, Διεθνών Σχέσεων, Δημοσιογραφία, Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Ανθρωπολογία, Κοινωνική Γεωγραφία Κοινωνική Πολιτική, Κοινωνική Διοίκηση, Εκπαιδευτική Πολιτική, αλλά και Παιδαγωγικά Τμήματα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης; Η απάντηση είναι εύκολη: ΤΙΠΟΤΑ. Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, οι παραπάνω σχολές δεν μπορούν να σταθούν στο πρώτο επιστημονικό πεδίο όταν απουσιάζει το βασικό τους μάθημα, η κοινωνιολογία. Αν όμως θέλετε να αφαιρέσετε το μάθημα της κοινωνιολογίας από το πρώτο επιστημονικό πεδίο για λόγους πολιτικούς και όχι εκπαιδευτικούς τότε θα πρέπει να αφαιρέσετε και όλες τις παραπάνω σχολές από το πρώτο επιστημονικό πεδίο. Μπορείτε να μεταφέρετε την κοινωνιολογία ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα στην ομάδα προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής, και μαζί να μεταφέρετε και όλες τις παραπάνω σχολές στην ομάδα προσανατολισμού σπουδών Οικονομίας και πληροφορικής. Θέλω τα παιδιά μου να αγαπήσουν το σχολείο και όχι να το μισήσουν, αυτό που θα επιλέξουν να κάνουν στην ζωή τους να έχει συνέχεια και η πολιτεία να είναι δίπλα τους με σωστές εκπαιδευτικές πολιτικές. Δεν το χωράει ανθρώπινος νους πως θα υπάρξουν μαθητές που θα θέλουν να σπουδάσουν Κοινωνικές Επιστήμες και αντί τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με τον τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα που μαστίζεται η κοινωνία και την ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης να χάνουν τις ώρες τους διαβάζοντας ένα μάθημα (λατινικά) που δεν θα τους χρειαστεί ποτέ στη ζωή τους. Στο πρώτο επιστημονικό πεδίο τα λατινικά διδάσκονται σε 132 τμήματα και η κοινωνιολογία διδάσκεται στα 183. Από μόνα τους τα μεγέθη δείχνουν τη σημασία της κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα στο πρώτο επιστημονικό πεδίο. Τα λατινικά είναι χρήσιμα μόνο για όσους ακολουθούν φιλολογικές σπουδές. Δεν είναι επιστροφή στην κανονικότητα να αντικαθιστούμε μια ζωντανή επιστήμη (κοινωνιολογία) με μια νεκρή γλώσσα (λατινικά), αντιθέτως είναι ότι πιο στρεβλό και παράλογο μπορεί να γίνει στο εκπαιδευτικό σύστημα. ΌΧΙ στην αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας, ΝΑΙ στην Κοινωνιολογία στις Πανελλαδικές εξετάσεις.