Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Είμαι μητέρα δύο παιδιών που φοιτούν στο Βαρβάκειο. Η κόρη μου πηγαίνει στην Α’ Γυμνασίου και ο γιος μου στην Α’ Λυκείου. Θα ήθελα μέσω αυτής της διαβούλευσης, να εκφράσω τη μεγάλη μου έκπληξη και απογοήτευση για το άρθρο 18. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, για τα οποία μπορώ να μιλήσω, έχουμε περάσει από τη ρετσινιά της αριστείας στην πιο τιμωρητική εκδοχή της και μάλιστα αναδρομικά. Η κυβέρνηση αυτή, όπως και η προηγούμενη, βάλλει εναντίον των μαθητών των Προτύπων.
Η προηγούμενη, ωθούμενη από μια στείρα ιδεοληψία, άφηνε το Βαρβάκειο χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό για να απαξιώσει το κύρος μιας «ελίτ αρίστων», και η τωρινή παραβιάζει κάθε αρχή εμπιστοσύνης των πολιτών προς το Κράτος, ακυρώνοντας τον εξαετή σχεδιασμό τόσων παιδιών που φοιτούν σε Πρότυπα και των οικογενειών τους και υποβάλλοντάς τα εκ νέου σε δοκιμασία για να μπορέσουν να διατηρήσουν το οικείο σχολικό τους περιβάλλον, με διακύβευμα- αν αποτύχουν- τους φίλους τους, τη σταθερότητά τους, το ίδιο το Σχολείο τους...
Αν επιθυμείτε να δώσετε την ευκαιρία σε περισσότερα παιδιά να φοιτήσουν σε πρότυπα λύκεια, πρέπει να φτιάξετε περισσότερα Πρότυπα Λύκεια. Όχι να κάνετε απλά ανακύκλωση άριστων μαθητών.
Ο μόνος που θα βγει κερδισμένος από αυτό το άρθρο θα είναι τα φροντιστήρια. Η Γ’ Γυμνασίου θα μετατραπεί σε τάξη εντατικής προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου, και τα παιδιά μας θα κληθούν μέσα στον ίδιο μήνα να δώσουν απολυτήριες σε επτά μαθήματα, εξετάσεις για απόκτηση πτυχίων γλωσσών, και εξοντωτικές εξετάσεις για να παραμείνουν στο σχολείο τους. Και ποιος θα είναι πιο ευνοημένος σε αυτές τις εξετάσεις; Ο άριστος μαθητής του δημόσιου της γειτονιάς που κάθε μέρα πάει στο σχολείο «περίπατο» και αφού δεν χρειάζεται να προετοιμάζεται παραπάνω από μισή ώρα για τα μαθήματα της επομένης μπορεί να αφοσιωθεί απερίσπαστος στο «Φροντιστήριο Προετοιμασίας για Πρότυπα» ή οι μαθητές των Προτύπων που καθημερινά πρέπει να επαναποδεικνύουν την προσωπική τους αξία, θυσιάζοντας όλο τον χρόνο και την προσωπική τους ζωή για να ανταπεξέρχονται στις προκλήσεις ενός απαιτητικού σχολείου; Που βρίσκεται εδώ η αρχή της ισονομίας; Και γιατί χρειάζεται μόνο οι μαθητές των προτύπων να επαναξιολογηθούν; Μήπως έχασαν την αριστεία τους σε τρία χρόνια; Έχασαν οι μαθητές των μουσικών το ταλέντο τους; Ξέχασαν οι μαθητές των καλλιτεχνικών να χορεύουν και να ζωγραφίζουν;
Πώς αποσύρετε αναδρομικά τη δέσμευση του Κράτους απέναντι στους ήδη φοιτούντες στα Πρότυπα Γυμνάσια να συνεχίσουν αυτό που είναι αυτονόητο για όλους τους μαθητές των υπόλοιπων σχολείων: να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο;
Θεωρώ ξεκάθαρα ότι οι ενδιάμεσες εξετάσεις πρέπει να αποσυρθούν από το νομοσχέδιό σας εν γένει. Ιδιαίτερα για τα παιδιά που φοιτούν ήδη στην Α΄και Β΄Γυμνασίου είναι αυτονόητο ότι πρέπει να εξαιρεθούν από αυτήν την αδικαιολόγητη και απάνθρωπη δοκιμασία, ως ένδειξη στοιχειώδους σεβασμού μιας ευνομούμενης Πολιτείας προς αυτούς και τις οικογένειές τους.
Ελεάνα Χαβιαρά, Εκπ/κος ΠΕ08
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Είμαι μητέρα δύο παιδιών που φοιτούν στο Βαρβάκειο. Η κόρη μου πηγαίνει στην Α’ Γυμνασίου και ο γιος μου στην Α’ Λυκείου. Θα ήθελα μέσω αυτής της διαβούλευσης, να εκφράσω τη μεγάλη μου έκπληξη και απογοήτευση για το άρθρο 18. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, για τα οποία μπορώ να μιλήσω, έχουμε περάσει από τη ρετσινιά της αριστείας στην πιο τιμωρητική εκδοχή της και μάλιστα αναδρομικά. Η κυβέρνηση αυτή, όπως και η προηγούμενη, βάλλει εναντίον των μαθητών των Προτύπων. Η προηγούμενη, ωθούμενη από μια στείρα ιδεοληψία, άφηνε το Βαρβάκειο χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό για να απαξιώσει το κύρος μιας «ελίτ αρίστων», και η τωρινή παραβιάζει κάθε αρχή εμπιστοσύνης των πολιτών προς το Κράτος, ακυρώνοντας τον εξαετή σχεδιασμό τόσων παιδιών που φοιτούν σε Πρότυπα και των οικογενειών τους και υποβάλλοντάς τα εκ νέου σε δοκιμασία για να μπορέσουν να διατηρήσουν το οικείο σχολικό τους περιβάλλον, με διακύβευμα- αν αποτύχουν- τους φίλους τους, τη σταθερότητά τους, το ίδιο το Σχολείο τους... Αν επιθυμείτε να δώσετε την ευκαιρία σε περισσότερα παιδιά να φοιτήσουν σε πρότυπα λύκεια, πρέπει να φτιάξετε περισσότερα Πρότυπα Λύκεια. Όχι να κάνετε απλά ανακύκλωση άριστων μαθητών. Ο μόνος που θα βγει κερδισμένος από αυτό το άρθρο θα είναι τα φροντιστήρια. Η Γ’ Γυμνασίου θα μετατραπεί σε τάξη εντατικής προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου, και τα παιδιά μας θα κληθούν μέσα στον ίδιο μήνα να δώσουν απολυτήριες σε επτά μαθήματα, εξετάσεις για απόκτηση πτυχίων γλωσσών, και εξοντωτικές εξετάσεις για να παραμείνουν στο σχολείο τους. Και ποιος θα είναι πιο ευνοημένος σε αυτές τις εξετάσεις; Ο άριστος μαθητής του δημόσιου της γειτονιάς που κάθε μέρα πάει στο σχολείο «περίπατο» και αφού δεν χρειάζεται να προετοιμάζεται παραπάνω από μισή ώρα για τα μαθήματα της επομένης μπορεί να αφοσιωθεί απερίσπαστος στο «Φροντιστήριο Προετοιμασίας για Πρότυπα» ή οι μαθητές των Προτύπων που καθημερινά πρέπει να επαναποδεικνύουν την προσωπική τους αξία, θυσιάζοντας όλο τον χρόνο και την προσωπική τους ζωή για να ανταπεξέρχονται στις προκλήσεις ενός απαιτητικού σχολείου; Που βρίσκεται εδώ η αρχή της ισονομίας; Και γιατί χρειάζεται μόνο οι μαθητές των προτύπων να επαναξιολογηθούν; Μήπως έχασαν την αριστεία τους σε τρία χρόνια; Έχασαν οι μαθητές των μουσικών το ταλέντο τους; Ξέχασαν οι μαθητές των καλλιτεχνικών να χορεύουν και να ζωγραφίζουν; Πώς αποσύρετε αναδρομικά τη δέσμευση του Κράτους απέναντι στους ήδη φοιτούντες στα Πρότυπα Γυμνάσια να συνεχίσουν αυτό που είναι αυτονόητο για όλους τους μαθητές των υπόλοιπων σχολείων: να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο; Θεωρώ ξεκάθαρα ότι οι ενδιάμεσες εξετάσεις πρέπει να αποσυρθούν από το νομοσχέδιό σας εν γένει. Ιδιαίτερα για τα παιδιά που φοιτούν ήδη στην Α΄και Β΄Γυμνασίου είναι αυτονόητο ότι πρέπει να εξαιρεθούν από αυτήν την αδικαιολόγητη και απάνθρωπη δοκιμασία, ως ένδειξη στοιχειώδους σεβασμού μιας ευνομούμενης Πολιτείας προς αυτούς και τις οικογένειές τους. Ελεάνα Χαβιαρά, Εκπ/κος ΠΕ08