Στόχος του θεσμού των Πειραματικών σχολείων ήταν και παραμένει ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΤΥΧΑΙΑ, ώστε να προέρχονται από διάφορα κοινωνικά στρώματα. Αυτή η στρατηγική οφείλεται στο γεγονός ότι τόσο ο πειραματισμός όσο και η πρακτική σχετικά με τα νέα δεδομένα της Παιδαγωγικής Επιστήμης και τις εξελίξεις, θα πρέπει να εφαρμοστούν σε διάφορους τύπους εκπαιδευομένων, ώστε τα αποτελέσματα να είναι ακριβή. Άλλωστε, η βασική ιδέα του θεσμού των Πειραματικών Σχολείων ήταν και είναι ότι όλοι οι πολίτες πρέπει να έχουν πρόσβαση σε δωρεάν εκπαίδευση άριστων προδιαγραφών και οι καλές διδακτικές πρακτικές που εφαρμόστηκαν σε αυτά τα σχολεία να είναι δυνατόν αργότερα να επεκταθούν και στο υπόλοιπο των δημόσιων σχολείων σε όλη τη χώρα.
Η διαφορά μεταξύ πρότυπου και πειραματικού σχολείου είναι ασύζευκτη, λόγω της διαφορετικής στοχοθεσίας και λειτουργίας τους και έτσι ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΑΚΡΙΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.
ΠΡΟΤΕΙΝΩ: ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΕΣΤΟΙΑΣΕΙ ΣΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΚΕΙΝΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΝ ΤΟ ΡΟΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΟΥΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ.
Στόχος του θεσμού των Πειραματικών σχολείων ήταν και παραμένει ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΤΥΧΑΙΑ, ώστε να προέρχονται από διάφορα κοινωνικά στρώματα. Αυτή η στρατηγική οφείλεται στο γεγονός ότι τόσο ο πειραματισμός όσο και η πρακτική σχετικά με τα νέα δεδομένα της Παιδαγωγικής Επιστήμης και τις εξελίξεις, θα πρέπει να εφαρμοστούν σε διάφορους τύπους εκπαιδευομένων, ώστε τα αποτελέσματα να είναι ακριβή. Άλλωστε, η βασική ιδέα του θεσμού των Πειραματικών Σχολείων ήταν και είναι ότι όλοι οι πολίτες πρέπει να έχουν πρόσβαση σε δωρεάν εκπαίδευση άριστων προδιαγραφών και οι καλές διδακτικές πρακτικές που εφαρμόστηκαν σε αυτά τα σχολεία να είναι δυνατόν αργότερα να επεκταθούν και στο υπόλοιπο των δημόσιων σχολείων σε όλη τη χώρα. Η διαφορά μεταξύ πρότυπου και πειραματικού σχολείου είναι ασύζευκτη, λόγω της διαφορετικής στοχοθεσίας και λειτουργίας τους και έτσι ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΑΚΡΙΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ. ΠΡΟΤΕΙΝΩ: ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΕΣΤΟΙΑΣΕΙ ΣΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΚΕΙΝΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΝ ΤΟ ΡΟΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΟΥΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ.