Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Τσιτσελίκης | 4 Μαΐου 2020, 16:57
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η υποχώρηση του μαθήματος της κοινωνιολογίας, δηλ. η γνώση για την κοινωνία και το άτομο, η μη εμβάθυνση του μαθήματος σχετικά με την ιδιότητα του πολίτη και των δικαιωμάτων, το οποίο θα έπρεπε να είναι βασικό μάθημα σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες δεν προάγουν ούτε την μάθηση, ούτε την αριστεία, ούτε την επίγνωση για την ιδιότητα του πολίτη, τόσο κρίσιμη για την κοινωνική μας συνοχή. Το να προστρέχουμε στα λατινικά, δείχνει αδυναμία να φτιάξουμε ένα πακέτο γνωσιακών εφοδίων των μαθητών με ουσία και διάρκεια, πέρα από τις εφήμερες ανάγκες των εξετάσεων. Η συνεχείς εξετάσεις στα γυμνάσια, όπως και οι τράπεζες θεμάτων, είναι μεγάλο πισωγύρισμα, υπονομεύει την ποιοτική εκπαίδευση και απλά μας δείχνει τον δρόμο στα φροντιστήρια. Είναι το υπουργείο έτοιμο να χρηματοδοτήσει κρατικά φροντιστήρια για όσους δεν θα μπορούν να στηρίξουν ιδιωτικά μαθήματα; Η αποτυχία στις εξετάσεις θα είναι πρωτίστως δείκτης κοινωνικοοικονομικής υστέρησης όχι απαραίτητα γνωσιακής. Οι συνέπειες θα είναι μεγάλες για τους αυριανούς επιστήμονες της χώρας. Γιατί δεν αντιγράφουμε μοντέλα από άλλες χώρες που έχουν προαγάγει εγνωσμένα την αριστεία αλλά και τη γνώση για όλους (βλ. Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία, Φινλανδία) και επιστρέφουμε σε πολιτικές περασμένων δεκαετιών οι οποίες αποδεδειγμένα δεν απέδωσαν και πολλά; Κ. Τσιτσελίκης, κοσμήτορας Σχολής Οικονομικών και Περιφερειακών Σπουδών, Παν. Μακεδονίας