Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Χρυσάνθη | 4 Μαΐου 2020, 16:44
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επάνοδος του μαθήματος των Λατινικών είναι ορθότατη! Επειδή είναι γνωσστή η επιχειρηματολογία υπέρ της πολλαπλής ωφέλειας της κλασικής παιδείας, προχωρώ στις απαραίτητες αλλαγές που πρέπει να γίνουν, ώστε να εκσυγχρονιστεί το μάθημα. Η Λατινική γραμματεία αποτελεί τη συνέχεια της αρχαίας ελληνικής και τη βάση της ευρωπαϊκής. Η διδασκαλία της Ρωμαϊκής γραμματείας πρέπει να εκληφθεί ως το φυτώριο στην ανάδειξη των πνευματικών μεγεθών της ευρωπαϊκής σκέψης και να την επανεισαγάγουμε στην εκπαίδευση αναπλαισιωμένη. Η εκμάθηση της γλώσσας και μόνο αποκομμένης εντελώς από τη ρωμαϊκή παράδοση είναι στείρα γνώση και οπωσδήποτε προωθεί την αποστήθιση παρά το ότι, ακόμη και έτσι, ήταν πάντα ελκυστική για τους μαθητές. (Έχω 35ετή εμπειρία διδασκαλίας του μαθήματος). Το μάθημα πρέπει να τοποθετηθεί στην ιστορική του εποχή και να παρουσιάσει τα σπουδαία κείμενα και την πρόσληψή τους μέσα από παιδαγωγικά κατάλληλο υλικό με συγκεκριμένα κεφάλαια και με το μυαλό μας βέβαια στις εξετάσεις και πώς θα κάνουμε τους μαθητές να μάθουν, να εργαστούν συστηματικά, αλλά χωρίς τον όγκο της κατά λέξη απομνημόνευσης.