Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
Με το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου είναι επαινετέα η πρόθεση σας να αναβαθμίσετε τον θεσμό και τον ρόλο των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, επιδιώκοντας να δημιουργήσετε ένα σταθερό λειτουργικό πλαίσιο για τα εν λόγω σχολεία και το προσωπικό τους, μαζί με την πρόνοια για την αύξηση του αριθμού των δύο κατηγοριών σχολείων σε όλη τη χώρα.
Παρά ταύτα εντοπίζονται προτάσεις στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου που θα έχουν αρνητική επίδραση στην ανάπτυξη του θεσμού των Πειραματικών Σχολείων στο μέλλον. Ήδη έχουν γνωστοποιηθεί οι ανησυχίες αυτές από την καθολική πλεοψηφία των συμμετεχόντων στην δημόσια διαβούλευση σχετικά με την προτεινόμενη διακοπή της διασύνδεσης και την διαρραγή του ενιαίου εκπαιδευτικού χαρακτήρα των Πειραματικών Σχολείων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια βαθμίδα, τα οικογενειακά προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν χιλιάδες οικογένειες στην χώρα με την διακοπή ενός μακροχρόνιου οικογενειακού προγραμματισμού όσον αφορά την επιλογή σχολείων για τα παιδιά τους έχοντας υποστεί σημαντική οικονομική επιβάρυνση για την μεταφορά τους στα σχολεία αυτά και την έλλειψη ασφάλειας δικαίου.
Στην παράγραφο 4 του άρθρου 13 αναφέρεται ότι τα Πειραματικά Δημοτικά μπορούν να συνδέονται με τα Πειραματικά Γυμνάσια, και ομοίως τα Πειραματικά Γυμνάσια με τα Πειραματικά Λύκεια. Εγείρονται απορίες στο γιατί το Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Πατρών δεν συνδέεται με κανένα Πειραματικό Γυμνάσιο, δημιουργώντας έτσι τον κίνδυνο της σταδιακής αποδυνάμωσης του.
Στα πλαίσια των αρχών για την βελτίωση της νομοθεσίας, είναι ευκταίο να προχωρήσετε στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις πριν την κατάθεση του σχεδίου νόμου επαναφέροντας και διατηρώντας τον ενιαίο και αδιάσπαστο χαρακτήρα των Πειραματικών Σχολειών μέσω της διασύνδεσης τους χωρίς εξαιρέσεις και κενά.
Ηλίας Κοντέας
Νομικός - Εκτελεστικός Διευθυντής Ευρωπαϊκών Ενώσεων Εκδοτών Εφημερίδων και Περιοδικών
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, Με το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου είναι επαινετέα η πρόθεση σας να αναβαθμίσετε τον θεσμό και τον ρόλο των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, επιδιώκοντας να δημιουργήσετε ένα σταθερό λειτουργικό πλαίσιο για τα εν λόγω σχολεία και το προσωπικό τους, μαζί με την πρόνοια για την αύξηση του αριθμού των δύο κατηγοριών σχολείων σε όλη τη χώρα. Παρά ταύτα εντοπίζονται προτάσεις στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου που θα έχουν αρνητική επίδραση στην ανάπτυξη του θεσμού των Πειραματικών Σχολείων στο μέλλον. Ήδη έχουν γνωστοποιηθεί οι ανησυχίες αυτές από την καθολική πλεοψηφία των συμμετεχόντων στην δημόσια διαβούλευση σχετικά με την προτεινόμενη διακοπή της διασύνδεσης και την διαρραγή του ενιαίου εκπαιδευτικού χαρακτήρα των Πειραματικών Σχολείων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια βαθμίδα, τα οικογενειακά προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν χιλιάδες οικογένειες στην χώρα με την διακοπή ενός μακροχρόνιου οικογενειακού προγραμματισμού όσον αφορά την επιλογή σχολείων για τα παιδιά τους έχοντας υποστεί σημαντική οικονομική επιβάρυνση για την μεταφορά τους στα σχολεία αυτά και την έλλειψη ασφάλειας δικαίου. Στην παράγραφο 4 του άρθρου 13 αναφέρεται ότι τα Πειραματικά Δημοτικά μπορούν να συνδέονται με τα Πειραματικά Γυμνάσια, και ομοίως τα Πειραματικά Γυμνάσια με τα Πειραματικά Λύκεια. Εγείρονται απορίες στο γιατί το Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Πατρών δεν συνδέεται με κανένα Πειραματικό Γυμνάσιο, δημιουργώντας έτσι τον κίνδυνο της σταδιακής αποδυνάμωσης του. Στα πλαίσια των αρχών για την βελτίωση της νομοθεσίας, είναι ευκταίο να προχωρήσετε στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις πριν την κατάθεση του σχεδίου νόμου επαναφέροντας και διατηρώντας τον ενιαίο και αδιάσπαστο χαρακτήρα των Πειραματικών Σχολειών μέσω της διασύνδεσης τους χωρίς εξαιρέσεις και κενά. Ηλίας Κοντέας Νομικός - Εκτελεστικός Διευθυντής Ευρωπαϊκών Ενώσεων Εκδοτών Εφημερίδων και Περιοδικών