Ο Ν. 3966/2011, καθώς και όλες οι κατοπινές νομοθετικές παρεμβάσεις που αφορούσαν στα Πειραματικά Σχολεία, διακατέχονται από το ίδιο πνεύμα και επαναλαμβάνουν την ίδια θέση, σχετικά με το μετέπειτα status των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σ’ αυτά: μετά τη λήξη της θητείας τους σ’ αυτά, να τοποθετηθούν οριστικά κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε σχολείο της επιλογής τους, που ανήκει στην περιοχής μετάθεσης, όπου ανήκει το Πειραματικό Σχολείο.
Η ίδια ρύθμιση πρέπει να θεσπιστεί εκ νέου ρητώς, για όλους τους υπηρετούντες ήδη στα Πειραματικά Σχολεία.
Κάτι τέτοιο είναι δίκαιο και λογικό, δεδομένου ότι οι Εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν αξιολογηθεί στο παρελθόν, δεν έχουν λάβει καμία άλλη αποζημίωση κανενός είδους (επίδομα, μοριοδότηση) για τόσα χρόνια σκληρής εργασίας, με διαρκείς αλλαγές πλαισίων, έχουν απωλέσει τελεσίδικα τις παλαιότερες οργανικές τους θέσεις και έχουν χτίσει (δικαιωματικά) τις ζωές τους (και των οικογενειών τους), βασισμένοι στην πολυετή δέσμευση (ήδη συμπληρώνονται σχεδόν 10 έτη) ότι η ανταμοιβή τους θα είναι τελικώς μια οριστική κατ’ απόλυτη προτεραιότητα τοποθέτηση σε οργανική θέση σε σχολείο της επιλογής τους.
Όλα τα παραπάνω είναι ακόμη πιο επιτακτικό να θεσπιστούν, ως επιβράβευση των Εκπαιδευτικών αυτών, αν ληφθεί υπόψη ότι ουδέποτε έλαβαν τα επιδόματα ή/και τα μόρια, όπως είχαν νομοθετηθεί δεν τους δόθηκαν ποτέ (άρθρο 48, παρ. 8, Νόμος 3966/2011). Αξιολογημένοι, αυξημένων προσόντων, με υπέρογκη εργασία (μάλιστα πολύ πέρα του ωραρίου) και ταυτόχρονα στερημένοι τα υπεσχεθέντα, στερημένοι του δικαιώματος αίτησης μετάθεσης και απόσπασης για 6 χρόνια (και των αναλόγων μορίων), είναι τουλάχιστο δίκαιο οι Εκπαιδευτικοί αυτοί, ν’ ανταμειφθούν έστω με οριστική κατ’ απόλυτη προτεραιότητα τοποθέτηση σε οργανική θέση σε σχολείο της επιλογής τους, εντός της περιοχής μετάθεσης όπου ανήκει το Πειραματικό όπου υπηρετούν.
Επικουρικά ας προβλεφθεί κατ’ εξαίρεση εφάπαξ, μετά το τέλος του αμέσως επόμενου σχολικού έτους 2020-2021, για τους υπηρετούντες ήδη Εκπαιδευτικούς στα Πειραματικά, των οποίων η θητεία θα παραταθεί έως τότε (καλοκαίρι 2021).
Η φερόμενη προς ψήφιση αντιμετώπιση όσων Εκπαιδευτικών επιλέγουν να συνεχίσουν τη θητεία τους στα Πειραματικά δεν είναι ούτε δίκαιο, ούτε συνεπές ούτε και λογικό να ταυτίζεται εκείνη όσων δεν επιθυμούσαν (και δεν επιθυμούν) συνέχιση της θητείας τους και τη διέκοψαν (ή τη διακόπτουν αντιστοίχως) κατά το άρθρο 63 παρ. 2 του Ν. 4623/2019.
Ο Ν. 3966/2011, καθώς και όλες οι κατοπινές νομοθετικές παρεμβάσεις που αφορούσαν στα Πειραματικά Σχολεία, διακατέχονται από το ίδιο πνεύμα και επαναλαμβάνουν την ίδια θέση, σχετικά με το μετέπειτα status των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σ’ αυτά: μετά τη λήξη της θητείας τους σ’ αυτά, να τοποθετηθούν οριστικά κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε σχολείο της επιλογής τους, που ανήκει στην περιοχής μετάθεσης, όπου ανήκει το Πειραματικό Σχολείο. Η ίδια ρύθμιση πρέπει να θεσπιστεί εκ νέου ρητώς, για όλους τους υπηρετούντες ήδη στα Πειραματικά Σχολεία. Κάτι τέτοιο είναι δίκαιο και λογικό, δεδομένου ότι οι Εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν αξιολογηθεί στο παρελθόν, δεν έχουν λάβει καμία άλλη αποζημίωση κανενός είδους (επίδομα, μοριοδότηση) για τόσα χρόνια σκληρής εργασίας, με διαρκείς αλλαγές πλαισίων, έχουν απωλέσει τελεσίδικα τις παλαιότερες οργανικές τους θέσεις και έχουν χτίσει (δικαιωματικά) τις ζωές τους (και των οικογενειών τους), βασισμένοι στην πολυετή δέσμευση (ήδη συμπληρώνονται σχεδόν 10 έτη) ότι η ανταμοιβή τους θα είναι τελικώς μια οριστική κατ’ απόλυτη προτεραιότητα τοποθέτηση σε οργανική θέση σε σχολείο της επιλογής τους. Όλα τα παραπάνω είναι ακόμη πιο επιτακτικό να θεσπιστούν, ως επιβράβευση των Εκπαιδευτικών αυτών, αν ληφθεί υπόψη ότι ουδέποτε έλαβαν τα επιδόματα ή/και τα μόρια, όπως είχαν νομοθετηθεί δεν τους δόθηκαν ποτέ (άρθρο 48, παρ. 8, Νόμος 3966/2011). Αξιολογημένοι, αυξημένων προσόντων, με υπέρογκη εργασία (μάλιστα πολύ πέρα του ωραρίου) και ταυτόχρονα στερημένοι τα υπεσχεθέντα, στερημένοι του δικαιώματος αίτησης μετάθεσης και απόσπασης για 6 χρόνια (και των αναλόγων μορίων), είναι τουλάχιστο δίκαιο οι Εκπαιδευτικοί αυτοί, ν’ ανταμειφθούν έστω με οριστική κατ’ απόλυτη προτεραιότητα τοποθέτηση σε οργανική θέση σε σχολείο της επιλογής τους, εντός της περιοχής μετάθεσης όπου ανήκει το Πειραματικό όπου υπηρετούν. Επικουρικά ας προβλεφθεί κατ’ εξαίρεση εφάπαξ, μετά το τέλος του αμέσως επόμενου σχολικού έτους 2020-2021, για τους υπηρετούντες ήδη Εκπαιδευτικούς στα Πειραματικά, των οποίων η θητεία θα παραταθεί έως τότε (καλοκαίρι 2021). Η φερόμενη προς ψήφιση αντιμετώπιση όσων Εκπαιδευτικών επιλέγουν να συνεχίσουν τη θητεία τους στα Πειραματικά δεν είναι ούτε δίκαιο, ούτε συνεπές ούτε και λογικό να ταυτίζεται εκείνη όσων δεν επιθυμούσαν (και δεν επιθυμούν) συνέχιση της θητείας τους και τη διέκοψαν (ή τη διακόπτουν αντιστοίχως) κατά το άρθρο 63 παρ. 2 του Ν. 4623/2019.