Αξιότιμη κα Υπουργέ
Η κόρη μου είναι μαθήτρια της Β' Γυμνασίου Προτύπου Γυμνασίου.
Πριν 2 χρόνια όταν η ίδια αποφάσισε από το δημόσιο δημοτικό σχολείο που αποφοίτησε με άριστα, να δώσει εξετάσεις για το πρότυπο γυμνάσιο, πάσχισε μαζί με τα μαθήματα του σχολείου και όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες, να καλύψει διαβάζοντας και μελετώντας για να πετύχει την εισαγωγή της στο εν λόγω σχολείο. Τη βοηθούσαμε όλοι ποικιλότροπος στην οικογένεια να καταφέρει το στόχο της.
Ξοδεύτηκαν χρήματα, πολύτιμος ελεύθερος χρόνος, χρήματα που δεν περίσσευαν, αλλά κυρίως κόπος από όλα τα παιδιά για να ανταπεξέλθουν στις ομολογουμένων απαιτητικές και αδιάβλητες εξετάσεις.
Πριν δύο χρόνια είδε όλο τον κόπο της να βρίσκει τόπο και ουσία. Σήμερα, με το νέο νομοσχέδιο, το σχολείο που αγάπησε και πίστευε ότι θα τη συντροφεύει μέχρι το τέλος των μαθητικών της χρόνων, βλέπει τελικά ότι μετατρέπεται σε ένα πεδίο δράσης λαμπρό για τα φροντιστήρια προετοιμασίας, κάθε 3 χρόνια και όλα τα όνειρά της να καταρρέουν.
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι τα ίδια αυτά παιδιά που έχουν περάσει στις εξετάσεις με το σπαθί τους, γίνονται τώρα πειραματόζωα, όπου δοκιμάζεται η ψυχική τους υγεία, και όχι τελικά το γνωστικό τους επίπεδο, που αποδεδειγμένα το έχουν υψηλό.
Οι μαθητές που εισήχθησαν, κατόπιν απαιτητικών και αδιάβλητων εξετάσεων, και φοιτούν σήμερα στις α΄ και β΄ τάξεις των προτύπων Γυμνασίων, και που μέχρι και πριν λίγο γνωρίζαμε ότι εγγράφονται στα αντίστοιχα συνδεδεμένα πρότυπα Λύκεια αυτοδίκαια, θα πρέπει να εξαιρεθούν από τις εξετάσεις που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο. Δεν μπορεί να ανατρέπεται αιφνιδίως, η σχολική πορεία των μαθητών που ήδη φοιτούν σε ένα σχολείο.
Όπως εσείς η ίδια δηλώσατε προεκλογικά, η λογική σας είναι ότι πριν από οποιαδήποτε αλλαγή, χρειάζεται λεπτομερής - πρωτίστως στρατηγικός - σχεδιασμός, χρειάζεται να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να έχουν υποβληθεί υλοποιήσιμες προτάσεις και, φυσικά, ένα μεταβατικό στάδιο προσαρμογής. Για αυτούς τους μαθητές που προαναφέρω (της α και β τάξης του γυμνασίου) πως ακριβώς ορίζεται το στάδιο προσαρμογής;
Με την αιφνιδιαστική παρουσίαση του νομοσχεδίου, για γονείς και μαθητές, εν μέσου μάλιστα μιας πολύ δύσκολης περιόδου με την υγειονομική κρίση που πλήττει τον πλανήτη, και την εκπαιδευτική διαδικασία να έχει πάει πίσω τουλάχιστον 2 μήνες;
Το σύστημα εισαγωγής που προτείνετε για τους μαθητές που φοιτούν ήδη στα πρότυπα, θα αλλάξει συθέμελα τη ζωή τους και την καθημερινότητά τους.
Καταλήγοντας, θα ήθελα να επανεξετάσετε το ζήτημα και να προβείτε σε βελτιωτικές κινήσεις με κατάργηση των εξετάσεων, ειδικά για αυτά τα παιδιά που ήδη φοιτούν σε ανάλογα σχολεία.
Η αριστεία στην παιδεία, είναι η μεγαλύτερη επένδυση που μπορείτε να κάνετε, αλλά και η επιβράβευση αυτής της αριστείας, είναι αντίστοιχα σημαντική και θα πρέπει να έχει συνέχεια και κυρίως συνέπεια από το κράτος.
Αξιότιμη κα Υπουργέ Η κόρη μου είναι μαθήτρια της Β' Γυμνασίου Προτύπου Γυμνασίου. Πριν 2 χρόνια όταν η ίδια αποφάσισε από το δημόσιο δημοτικό σχολείο που αποφοίτησε με άριστα, να δώσει εξετάσεις για το πρότυπο γυμνάσιο, πάσχισε μαζί με τα μαθήματα του σχολείου και όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες, να καλύψει διαβάζοντας και μελετώντας για να πετύχει την εισαγωγή της στο εν λόγω σχολείο. Τη βοηθούσαμε όλοι ποικιλότροπος στην οικογένεια να καταφέρει το στόχο της. Ξοδεύτηκαν χρήματα, πολύτιμος ελεύθερος χρόνος, χρήματα που δεν περίσσευαν, αλλά κυρίως κόπος από όλα τα παιδιά για να ανταπεξέλθουν στις ομολογουμένων απαιτητικές και αδιάβλητες εξετάσεις. Πριν δύο χρόνια είδε όλο τον κόπο της να βρίσκει τόπο και ουσία. Σήμερα, με το νέο νομοσχέδιο, το σχολείο που αγάπησε και πίστευε ότι θα τη συντροφεύει μέχρι το τέλος των μαθητικών της χρόνων, βλέπει τελικά ότι μετατρέπεται σε ένα πεδίο δράσης λαμπρό για τα φροντιστήρια προετοιμασίας, κάθε 3 χρόνια και όλα τα όνειρά της να καταρρέουν. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι τα ίδια αυτά παιδιά που έχουν περάσει στις εξετάσεις με το σπαθί τους, γίνονται τώρα πειραματόζωα, όπου δοκιμάζεται η ψυχική τους υγεία, και όχι τελικά το γνωστικό τους επίπεδο, που αποδεδειγμένα το έχουν υψηλό. Οι μαθητές που εισήχθησαν, κατόπιν απαιτητικών και αδιάβλητων εξετάσεων, και φοιτούν σήμερα στις α΄ και β΄ τάξεις των προτύπων Γυμνασίων, και που μέχρι και πριν λίγο γνωρίζαμε ότι εγγράφονται στα αντίστοιχα συνδεδεμένα πρότυπα Λύκεια αυτοδίκαια, θα πρέπει να εξαιρεθούν από τις εξετάσεις που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο. Δεν μπορεί να ανατρέπεται αιφνιδίως, η σχολική πορεία των μαθητών που ήδη φοιτούν σε ένα σχολείο. Όπως εσείς η ίδια δηλώσατε προεκλογικά, η λογική σας είναι ότι πριν από οποιαδήποτε αλλαγή, χρειάζεται λεπτομερής - πρωτίστως στρατηγικός - σχεδιασμός, χρειάζεται να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να έχουν υποβληθεί υλοποιήσιμες προτάσεις και, φυσικά, ένα μεταβατικό στάδιο προσαρμογής. Για αυτούς τους μαθητές που προαναφέρω (της α και β τάξης του γυμνασίου) πως ακριβώς ορίζεται το στάδιο προσαρμογής; Με την αιφνιδιαστική παρουσίαση του νομοσχεδίου, για γονείς και μαθητές, εν μέσου μάλιστα μιας πολύ δύσκολης περιόδου με την υγειονομική κρίση που πλήττει τον πλανήτη, και την εκπαιδευτική διαδικασία να έχει πάει πίσω τουλάχιστον 2 μήνες; Το σύστημα εισαγωγής που προτείνετε για τους μαθητές που φοιτούν ήδη στα πρότυπα, θα αλλάξει συθέμελα τη ζωή τους και την καθημερινότητά τους. Καταλήγοντας, θα ήθελα να επανεξετάσετε το ζήτημα και να προβείτε σε βελτιωτικές κινήσεις με κατάργηση των εξετάσεων, ειδικά για αυτά τα παιδιά που ήδη φοιτούν σε ανάλογα σχολεία. Η αριστεία στην παιδεία, είναι η μεγαλύτερη επένδυση που μπορείτε να κάνετε, αλλά και η επιβράβευση αυτής της αριστείας, είναι αντίστοιχα σημαντική και θα πρέπει να έχει συνέχεια και κυρίως συνέπεια από το κράτος.