• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ' | 4 Μαΐου 2020, 17:37

    Προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως Αξιότιμη κ. υπουργός Αποτελεί δυσάρεστη έκπληξη και αδικαιολόγητο αιφνιδιασμό για τις οικογένειες των μαθητών του σχολείου μας, του Προτύπου Γυμνασίου Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, η απόφασή σας για καθιέρωση διαγωνιστικών εξετάσεων για εισαγωγή στην Α’ Λυκείου, όπως αυτή η απόφαση παρουσιάζεται στο νομοσχέδιο που φέρνετε. Διαφωνούμε σε αυτή σας την απόφαση, χωρίς πιθανότητες να κάνουμε πίσω, για τους ακόλουθους λόγους. 1. Με την απόφασή σας, οδηγείτε τα παιδιά μας σε τρεις βαριές διαγωνιστικές διαδικασίες μέσα σε έξι χρόνια: - Μία για να εισαχθούν στην Α’ Γυμνασίου του Προτύπου. - Μία για να εισαχθούν από τη Γ’ Γυμνασίου στην Α’ Λυκείου. - Ακόμη μία για να εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο. Λάβετε επίσης υπ’ όψιν, ότι κάθε χρονιά εν όψει καθεμιάς από αυτές τις τρεις εξετάσεις, θα είναι ταυτόχρονα και χρονιά εντατικής φροντιστηριακής προπαρασκευής. Σε βάρος της παρακολούθησης του τακτικού σχολικού προγράμματος και σε κόστος του προϋπολογισμού κάθε οικογένειας. Ενώ λοιπόν ήδη οι οικογένειες υφίστανται έξοδα και τα παιδιά κάνουν εντατικά φροντιστήρια για εισαγωγή στην Α’ Γυμνασίου του Προτύπου και στο πέρας της εξαετούς Δευτεροβάθμιας, για τις Πανελλαδικές, θέλετε να παρεμβάλλεται ακόμη μία τέτοια χρονιά; 2. Με την απόφασή σας, το Πρότυπο Σχολείο, από υπερτοπικό που είναι μέχρι σήμερα ως προς την προέλευση των μαθητών, θα μετατραπεί σε ένα τοπικό σχολείο της γειτονιάς. Εξηγούμε το γιατί. Ποιος μαθητής από Πέραμα, Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Νίκαια-Ρέντη, Κορυδαλλό, Μοσχάτο, Καλλιθέα, Παλαιό Φάληρο, Αιγάλεω, Περιστέρι κ.ο.κ.., θα μπει στη διαδικασία να θέσει υποψηφιότητα για την Α’ Γυμνασίου της Ιωνιδείου, ενώ υπάρχει πιθανότητα, με βάση την απόφασή σας, στην Α’ Λυκείου να επιστρέψει στην γειτονιά του αν δεν τα καταφέρει στις εξετάσεις; Το πιο πιθανό (λαμβανομένου επίσης υπ’ όψιν το γεγονός ότι τα κόστη των υπερτοπικών μετακινήσεων βαραίνουν πάντα τις οικογένειες) είναι να ενδιαφερθούν, ευθύς εξαρχής, κυρίως παιδιά μέσα από τη δημοτική έδρα του σχολείου. Επομένως, κατά τρόπο έμμεσο αλλά καθοριστικό, θα μετατρέψετε το σχολείο από υπερτοπικό σε τοπικό. Σημειώστε όμως ότι η υπερτοπικότητα, συνδυαζόμενη με κοινωνικές προσμίξεις, είναι από τα κύρια θετικά γνωρίσματα του Προτύπου τα οποία το καθιστούν ξεχωριστό και ιδιαίτερο. 3. Με την απόφασή σας, αποκλίνετε από τις καλές πρακτικές και τα παιδαγωγικά πρωτόκολλα που ισχύουν στην Ευρώπη και στον εξελιγμένο ακαδημαϊκά και εκπαιδευτικά κόσμο, δεδομένου ότι η πιθανή αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος καταμεσής της εξαετούς πορείας ενός μαθητή μέσα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, προκαλεί το ηθικό, ψυχικό, συναισθηματικό βάρος της αποτυχίας. Επίσης, προκαλεί το ηθικό, ψυχικό, συναισθηματικό φορτίο μίας νέας ένταξης, προσαρμογής και κοινωνικοποίησης σε ένα νέο πλαίσιο. Ενώ με βάση τα όσα ισχύουν μέχρι σήμερα και επί δεκαετίες, είναι συνήθως συνδεδεμένη με την έννοια της τιμωρίας και της αποβολής, της αποπομπής και του εξοστρακισμού. 4. Ειδικά για τους μαθητές που έχουν ήδη καταφέρει, πέρσι και πρόπερσι τον Ιούνιο, να εισαχθούν σε Πρότυπο και αυτή τη στιγμή είναι μαθητές της Α’ και της Β’ Γυμνασίου, τους αλλάζετε τους όρους των σπουδών τους και της πορείας τους ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει την εξαετή τους φοίτηση μέσα στη Δευτεροβάθμια. Αν γνώριζαν οι οικογένειες των σημερινών μαθητών Α’ και Β’ Γυμνασίου, ότι θα ερχόσασταν εσείς με την απόφασή σας να κατασκευάσετε συνθήκες και πιθανότητες διακοπής της φοίτησής τους εντός του ίδιου σχολείου, ίσως να μην εξέθεταν τα παιδιά τους καν στη διαδικασία των εισαγωγικών για την Α’ Γυμνασίου, πόσο μάλλον εφόσον, όπως εξηγούμε και στο 1ο επιχείρημα, θα ακολουθούσαν εξετάσεις για την Α’ Λυκείου και για τις Πανελλαδικές. Έτσι όμως, θα μειώνονταν κάθετα το γενικότερο ενδιαφέρον και η γενικότερη ζήτηση για εισαγωγή στην Α’ Γυμνασίου και τα Πρότυπα θα μαράζωναν. Αρνούμαστε να πιστέψουμε ότι εσείς, που είχατε και έχετε υψώσει ως σημαία της πολιτικής σας τα Πρότυπα, δέχεστε να είστε η Υπουργός που θα είχαν αυτή την κατάληξη οι αποφάσεις της. Εν πάση περιπτώσει, οι μονομερείς και άνευ διαλόγου ανατροπές σε μία πορεία που τα παιδιά μας έχουν ήδη ξεκινήσει, εγείρει σοβαρά ζητήματα νομικού ενδιαφέροντος για τα οποία ήδη ενημερωνόμαστε σχετικά με το πώς είναι δυνατό να τα προωθήσουμε αρμοδίως και να τα υπερασπιστούμε. Ενισχυτικό στοιχείο ως προς το πόσο αμφισβητήσιμη, από νομική σκοπιά, είναι η απόφασή σας, αποτελεί το γεγονός ότι ενώ σε όλα τα σχολεία οι μαθητές θα προάγονται από τη Γ’ Γυμνασίου στην Α’ Λυκείου κανονικά με τη βαθμολογία τους, ειδικά για τα Πρότυπα βάζετε εξετάσεις. Εν κατακλείδι… Στη μέση μίας κρίσης πανδημίας, με μικρές δυνατότητες -λόγω περιορισμού μετακινήσεων- για εκ του σύνεγγυς επαφές και συναντήσεις ή τυχόν κινητοποιήσεις εκ μέρους μας, φέρνετε ένα νομοσχέδιο που αναστατώνει χιλιάδες οικογένειες και που κατά την άποψή μας λειτουργεί de facto υπονομευτικά σε βάρος των Προτύπων. Αν κάνατε από την αρχή διάλογο, στον οποίο πάντα ήμασταν και είμαστε ανοικτοί και τον επιδιώκουμε, θα βλέπατε ότι θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε στα περισσότερα ζητήματα αναφορικά με τα Πρότυπα, πλην εκείνου των εξετάσεων που για εμάς αποτελεί κόκκινη γραμμή. Κατά το παρελθόν, όσες κυβερνήσεις πραγματικά ήθελαν και πραγματικά στήριζαν τα Πρότυπα, έκριναν ως επαρκές και ικανοποιητικό κριτήριο επιλογής μαθητών για τις εξαετείς τους σπουδές σε Γυμνάσιο και Λύκειο, τις εισαγωγικές εξετάσεις για την Α’ Γυμνασίου. Δεν κατανοούμε γιατί εσείς κρίνετε διαφορετικά! Σας απευθυνόμαστε, εκπροσωπώντας τους γονείς ενός Προτύπου Γυμνασίου το οποίο, το Υπουργείο Παιδείας άφησε δίχως κάλυψη καθηγητών σε πρωτεύοντα μαθήματα ακόμη και μέχρι το Δεκέμβριο και που στεγάζεται σε ένα σχολικό κτίριο παλιό, προβληματικό και απροσπέλαστο για μαθητές και καθηγητές ΑμΕΑ. Επαφιόμαστε όμως στις καλές σας, όπως ειλικρινά πιστεύουμε, προθέσεις και σας καλούμε να μην επιμείνετε σε αποφάσεις και επιλογές οι οποίες δεν είναι σωστές και θα μας βρουν μαχητικά αντίθετους και ανθιστάμενους, εμάς τους γονείς της Ιωνιδείου, αλλά πιστεύουμε και τους γονείς από τα υπόλοιπα Πρότυπα. Με εκτίμηση Το Δ.Σ.