ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΠΑΛ
Στερούν με τον τρόπο αυτό τους μαθητές άνω των 17 ετών, από το δικαίωμα επιλογής του ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. τη στιγμή που τους επιτρέπει την εγγραφή στα ημερήσια Γ.Ε.Λ. Η ενέργεια αυτή εκτός του ότι δημιουργεί ανισότητες, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες περιοχές της επαρχίας και τα νησιά, θίγει το συνταγματικό δικαίωμα των ίσων ευκαιριών και υποβαθμίζει την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τους σκοπούς της, όπως αυτοί ορίζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ελληνικό Σύνταγμα. Παράλληλα εξυπηρετεί την αύξηση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων ενώ στερεί από εκατοντάδες ανθρώπους το δικαίωμα σε μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή και στην εργασία μέσα από την απόκτηση ενός απολυτήριου λυκείου και ενός πτυχίου της επαγγελματικής ειδικότητας της επιθυμίας τους ακόμα κα τη συνέχιση των σπουδών τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Είναι οξύμωρο, να μιλάμε για Διά Βίου Μάθηση και αντί να άρουμε εμπόδια, όπως συνιστούν και οι ευρωπαϊκές οδηγίες, να προσθέτουμε καινούρια
Ο μεγάλος μαθητικός πληθυσμός ο οποίος στοχοποιείται ως άτομα που επιδρούν αρνητικά στο κλίμα του σχολείου και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός κλίματος βίας και εκφοβισμού είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία:
1) Απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου (Γ.Ε.Λ.) οι οποίοι, για λόγους οικονομικούς, κοινωνικούς ή προσωπικούς, δεν κατάφεραν να εισαχθούν στην ανώτατη εκπαίδευση από τα ΓΕΛ και εγγράφονται στα ΕΠΑ.Λ., αφού σε πολλές περιοχές της Ελλάδας δεν υπάρχουν ούτε εσπερινά ΕΠΑ.Λ. ούτε δημόσια Ι.Ε.Κ., με στόχο να αποκτήσουν μία ειδικότητα και να ενταχθούν στην αγορά εργασίας. 2) Απόφοιτοι του Γ.Ε.Λ., που λόγω της κουλτούρας που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας, είχαν πιεστεί από τις οικογένειές τους και τον κοινωνικό τους περίγυρο να ακολουθήσουν τη γενική εκπαίδευση και επανέρχονται για να παρακολουθήσουν τομέα και ειδικότητα του ΕΠΑ.Λ. με στόχο να αποκτήσουν επαγγελματικό πτυχίο. 3) Απόφοιτοι ΕΠΑ.Λ. που είτε στη διαδρομή της φοίτησής τους είτε αναζητώντας εργασία διαπίστωσαν ότι επιθυμούν να ασχοληθούν με άλλο αντικείμενο και εγγράφονταν σε άλλο τομέα ή ειδικότητα. 4) Απόφοιτοι του ΕΠΑ.Λ. που επιθυμούν να αποκτήσουν μια δεύτερη ειδικότητα του τομέα τους ώστε να αυξήσουν τα επαγγελματικά τους προσόντα και να διασφαλίσουν μια πιο ολοκληρωμένη επαγγελματική ταυτότητα. 5) Μετανάστες και αλλοδαποί οι οποίοι στην προσπάθεια τους να ενταχθούν ομαλά στη Χώρα επιθυμούν αν εγγραφούν σε ένα ΕΠΑΛ ώστε ταυτότχρονα με την απόκτηση του απολυτηρίου λυκείου να αποκτήσουν και μια επαγγελματική ειδικότητα οι οποίοι στο μεγαλύτερο μέρος τους είναι άνω των 17.
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΠΑΛ Στερούν με τον τρόπο αυτό τους μαθητές άνω των 17 ετών, από το δικαίωμα επιλογής του ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. τη στιγμή που τους επιτρέπει την εγγραφή στα ημερήσια Γ.Ε.Λ. Η ενέργεια αυτή εκτός του ότι δημιουργεί ανισότητες, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες περιοχές της επαρχίας και τα νησιά, θίγει το συνταγματικό δικαίωμα των ίσων ευκαιριών και υποβαθμίζει την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τους σκοπούς της, όπως αυτοί ορίζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ελληνικό Σύνταγμα. Παράλληλα εξυπηρετεί την αύξηση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων ενώ στερεί από εκατοντάδες ανθρώπους το δικαίωμα σε μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή και στην εργασία μέσα από την απόκτηση ενός απολυτήριου λυκείου και ενός πτυχίου της επαγγελματικής ειδικότητας της επιθυμίας τους ακόμα κα τη συνέχιση των σπουδών τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι οξύμωρο, να μιλάμε για Διά Βίου Μάθηση και αντί να άρουμε εμπόδια, όπως συνιστούν και οι ευρωπαϊκές οδηγίες, να προσθέτουμε καινούρια Ο μεγάλος μαθητικός πληθυσμός ο οποίος στοχοποιείται ως άτομα που επιδρούν αρνητικά στο κλίμα του σχολείου και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός κλίματος βίας και εκφοβισμού είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία: 1) Απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου (Γ.Ε.Λ.) οι οποίοι, για λόγους οικονομικούς, κοινωνικούς ή προσωπικούς, δεν κατάφεραν να εισαχθούν στην ανώτατη εκπαίδευση από τα ΓΕΛ και εγγράφονται στα ΕΠΑ.Λ., αφού σε πολλές περιοχές της Ελλάδας δεν υπάρχουν ούτε εσπερινά ΕΠΑ.Λ. ούτε δημόσια Ι.Ε.Κ., με στόχο να αποκτήσουν μία ειδικότητα και να ενταχθούν στην αγορά εργασίας. 2) Απόφοιτοι του Γ.Ε.Λ., που λόγω της κουλτούρας που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας, είχαν πιεστεί από τις οικογένειές τους και τον κοινωνικό τους περίγυρο να ακολουθήσουν τη γενική εκπαίδευση και επανέρχονται για να παρακολουθήσουν τομέα και ειδικότητα του ΕΠΑ.Λ. με στόχο να αποκτήσουν επαγγελματικό πτυχίο. 3) Απόφοιτοι ΕΠΑ.Λ. που είτε στη διαδρομή της φοίτησής τους είτε αναζητώντας εργασία διαπίστωσαν ότι επιθυμούν να ασχοληθούν με άλλο αντικείμενο και εγγράφονταν σε άλλο τομέα ή ειδικότητα. 4) Απόφοιτοι του ΕΠΑ.Λ. που επιθυμούν να αποκτήσουν μια δεύτερη ειδικότητα του τομέα τους ώστε να αυξήσουν τα επαγγελματικά τους προσόντα και να διασφαλίσουν μια πιο ολοκληρωμένη επαγγελματική ταυτότητα. 5) Μετανάστες και αλλοδαποί οι οποίοι στην προσπάθεια τους να ενταχθούν ομαλά στη Χώρα επιθυμούν αν εγγραφούν σε ένα ΕΠΑΛ ώστε ταυτότχρονα με την απόκτηση του απολυτηρίου λυκείου να αποκτήσουν και μια επαγγελματική ειδικότητα οι οποίοι στο μεγαλύτερο μέρος τους είναι άνω των 17.