Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Έλενα-Δέσποινα Α. | 4 Μαΐου 2020, 17:41
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ευελπιστούμε σε μια μεταμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος που προσιδιάσει στην τυπολογία αξιολογικά θετικών μεταμορφώσεων του ομώνυμου οβιδιανού έπους. Μία εξωτερική και εσωτερική «μεταμόρφωση» του διδακτικού αντικειμένου της λατινικής γλώσσας, με αποτέλεσμα την ανταμοιβή -μια πολυδιάστατη ανταμοιβή για τα κριτικά πνεύματα των Ελλήνων μαθητών. Το αίτημα της διακήρυξης της αθανασίας της λατινικής γραμματείας επικαιροποιείται. Μέσω της λατινικής φιλολογίας διασφαλίζεται η πρόσβαση στην οικουμενική μας κληρονομιά και στη σκέψη της Δυτικής ουμανιστικής Ευρώπης. Ο έπαινος για την παρακαταθήκη των Ρωμαίων, αν πλέκονταν, θα εμπλούτιζε με τεχνάσματα και μέσα τη ρητορική. Στη σύγχρονη πεπαιδευμένη δημοκρατία του εικοστού-πρώτου αιώνα η ρήξη μεταξύ επιστημών είναι τρομακτικά επικίνδυνη. Ουδείς μέμφεται τη γνώση που προσφέρει η επιστήμη της κοινωνιολογίας και την πολυποίκιλη χρησιμότητά της στο φάσμα του κοινωνικού και πολιτικού βίου. Η κλασική παιδεία δύναται ευρέως να καταρρίψει τις εκπτώσεις στην κριτική αντίληψη. Η αρχαιογνωσία συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για την τελεσφόρηση της διδαχής των Λατινικών, -είθε, το διδακτικό υλικό να αναμορφωθεί, ώστε να γοητεύσει, πείσει, αγκαλιάσει, παθιάσει τους μαθητές, όπως τους φοιτητές της Κλασικής Φιλολογίας στα Πανεπιστήμια, εκεί όπου η αποστήθιση δε συνιστά μέσο μάθησης και εξοβελίζεται, εκεί όπου οι καθηγητές και οι φοιτητές συνδιαλέγονται, αναζητούν, στοχάζονται, βιώνουν άμεσες εμπειρίες αποκτώντας εποικοδομητική γνώση και όχι εξασκώντας τη μνημονική ικανότητα, επιτυγχάνοντας τοιουτοτρόπως τη συνεχή επιμόρφωση. «Τα Λατινικά δεν είναι για laudatio funebris». Μια απλή “consolatio” αναστάσεως της λατινικής γλώσσας για την εξύμνηση των αρετών του τιμώμενου μαθήματος, ηχεί για τους κλασικούς φιλολόγους. Οι μαθητές πρέπει να εξοπλιστούν με το μέγιστο δυναμικό της ανθρωπιστικής παιδείας, της οργάνωσης του πνεύματος, της τάξης του νου. Οφείλουμε να τους δώσουμε τα μέσα και τον τρόπο να ανακαλύψουν τη ρωμαϊκή γνώση, τη λατινική γραμματειακή παραγωγή και με επιλεκτική προσοχή να αφοσιωθούν σε αυτήν.