Κα Υπουργέ, Κ. κ. Εισηγητές του Νομοσχεδίου,
Έτσι αντιλαμβάνεστε λοιπόν την αριστεία; Ως κάτι που μετράμε και ξανά μετράμε με δίωρα τεστ σε δυο-τρία γνωστικά αντικείμενα ή κάποιες δεξιότητες (άγνωστο ποιες προς το παρόν); Έτσι προσδιορίζετε το «διαρκές» της αριστείας;
Πού είναι η αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών, η ενίσχυση και εκσυγχρονισμός των εκπαιδευτικών μέσων, η ενδυνάμωση των ομίλων, ερευνητικών πρωτοβουλιών και άλλων νησίδων αριστείας; Πού είναι οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση και η προώθηση της καινοτομίας;
Για την αρχική επιλογή των μαθητών για τα Πρότυπα Γυμνάσια, δεν διαφαίνεται άλλος αξιόπιστος και δίκαιος τρόπος επιλογής από κάποιου είδους εξετάσεις. Και εκεί βέβαια θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς τρόπους βελτίωσης, ώστε να μην είναι τόσο ψυχοφθόρα αυτή η διαδικασία των «μίνι πανελλήνιων», αλλά δεν βλέπω να σας απασχόλησε ιδιαίτερα αυτό το θέμα.
Γιατί όμως τιμωρούνται οι μαθητές που αρίστευσαν στις εισαγωγικές του Γυμνασίου, παρακολουθούν με σοβαρότητα και επιμέλεια τα Πρότυπα Γυμνάσια και «αποτύχουν» για ελάχιστα μόρια στις νέες εισαγωγικές εξετάσεις για τα Λύκεια (κάτω από πρωτόγνωρο άγχος και πίεση, και συναγωνιζόμενοι με πλήθος άλλων παιδιών που επίσης αριστεύουν στα σχολεία τους και είναι καθόλα άξια) με υποχρεωτική αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος στο μέσο της εξαετούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Με ποιο τρόπο ακριβώς προάγεται έτσι η αριστεία και πως ενισχύεται ο ρόλος και η αποστολή των Προτύπων Σχολείων με αυτή τη τιμωριτική για τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων διαδικασία;
Και αν για εσάς έτσι προάγεται η αριστεία, γιατί τότε να μην επιλέγουμε με τον ίδιο τρόπο τους «πιο άριστους» από του άριστους κάθε χρόνο με τέτοιες εξετάσεις;
Γιατί δεν εστιάζετε στην επέκταση της δυνατότητας εισαγωγής επιπλέον μαθητών στα Πρότυπα Λύκεια (μέσω περισσότερων πρόσθετων τμημάτων στα υπάρχοντα και στα νέα Πρότυπα Λύκεια), ώστε να δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής και σε περισσότερα άριστα παιδιά εφόσον το επιθυμούν, χωρίς να τιμωρείτε κανέναν;
Γιώργος Χ.
Κα Υπουργέ, Κ. κ. Εισηγητές του Νομοσχεδίου, Έτσι αντιλαμβάνεστε λοιπόν την αριστεία; Ως κάτι που μετράμε και ξανά μετράμε με δίωρα τεστ σε δυο-τρία γνωστικά αντικείμενα ή κάποιες δεξιότητες (άγνωστο ποιες προς το παρόν); Έτσι προσδιορίζετε το «διαρκές» της αριστείας; Πού είναι η αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών, η ενίσχυση και εκσυγχρονισμός των εκπαιδευτικών μέσων, η ενδυνάμωση των ομίλων, ερευνητικών πρωτοβουλιών και άλλων νησίδων αριστείας; Πού είναι οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση και η προώθηση της καινοτομίας; Για την αρχική επιλογή των μαθητών για τα Πρότυπα Γυμνάσια, δεν διαφαίνεται άλλος αξιόπιστος και δίκαιος τρόπος επιλογής από κάποιου είδους εξετάσεις. Και εκεί βέβαια θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς τρόπους βελτίωσης, ώστε να μην είναι τόσο ψυχοφθόρα αυτή η διαδικασία των «μίνι πανελλήνιων», αλλά δεν βλέπω να σας απασχόλησε ιδιαίτερα αυτό το θέμα. Γιατί όμως τιμωρούνται οι μαθητές που αρίστευσαν στις εισαγωγικές του Γυμνασίου, παρακολουθούν με σοβαρότητα και επιμέλεια τα Πρότυπα Γυμνάσια και «αποτύχουν» για ελάχιστα μόρια στις νέες εισαγωγικές εξετάσεις για τα Λύκεια (κάτω από πρωτόγνωρο άγχος και πίεση, και συναγωνιζόμενοι με πλήθος άλλων παιδιών που επίσης αριστεύουν στα σχολεία τους και είναι καθόλα άξια) με υποχρεωτική αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος στο μέσο της εξαετούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Με ποιο τρόπο ακριβώς προάγεται έτσι η αριστεία και πως ενισχύεται ο ρόλος και η αποστολή των Προτύπων Σχολείων με αυτή τη τιμωριτική για τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων διαδικασία; Και αν για εσάς έτσι προάγεται η αριστεία, γιατί τότε να μην επιλέγουμε με τον ίδιο τρόπο τους «πιο άριστους» από του άριστους κάθε χρόνο με τέτοιες εξετάσεις; Γιατί δεν εστιάζετε στην επέκταση της δυνατότητας εισαγωγής επιπλέον μαθητών στα Πρότυπα Λύκεια (μέσω περισσότερων πρόσθετων τμημάτων στα υπάρχοντα και στα νέα Πρότυπα Λύκεια), ώστε να δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής και σε περισσότερα άριστα παιδιά εφόσον το επιθυμούν, χωρίς να τιμωρείτε κανέναν; Γιώργος Χ.