• Σχόλιο του χρήστη 'Παπαδάτος Γιάννης' | 4 Μαΐου 2020, 18:16

    Στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας προβλέπεται η αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας με τα Λατινικά ως εξεταζόμενο μάθημα των πανελλαδικών εξετάσεων. Στην Αιτιολογική Έκθεση εκλείπει πλήρως μία επιστημονική αιτιολόγηση ή μια σχετική επιχειρηματολογία από την πλευρά του Υπουργείου για την συγκεκριμένη πράξη. Αυτό δημιουργεί σημαντικά ερωτήματα. Γιατί επιλέγεται η αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας προκαλώντας σαφέστατη αναντιστοιχία των εξεταζόμενων μαθημάτων με τα πανεπιστημιακά τμήματα;   Εξετάζοντας τις πανεπιστημιακές σχολές του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου, διαπιστώνουμε την ισχυρή σύνδεση που υπάρχει στο μάθημα της Κοινωνιολογίας με πληθώρα πανεπιστημιακών τμημάτων. Από τα 315 πανεπιστημιακά τμήματα του επιστημονικού πεδίου των Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών, η Κοινωνιολογία διδάσκεται στα 183, δηλαδή στη συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων. Με τον εξοστρακισμό της Κοινωνιολογίας από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα εμφανίζεται ο κίνδυνος πλήθος τμημάτων να δέχονται φοιτητές χωρίς σχετικό επιστημονικό υπόβαθρο από το Λύκειο. Το μάθημα της Κοινωνιολογίας αποτελεί τον αναγκαίο συνδετικό κρίκο στη διεπιστημονική γνώση που παρέχεται στους επιστημονικούς κλάδους των κοινωνικών επιστημών όπως Νομική, Δημοσιογραφία, Επικοινωνία και ΜΜΕ, Κοινωνιολογία, Κοινωνική Ανθρωπολογία, Ψυχολογία, Πολιτική Επιστήμη, Κοινωνική Πολιτική, Κοινωνική και Εκπαιδευτική Πολιτική, Παιδαγωγικά Τμήματα, Κοινωνική Εργασία κ.α.   Το μάθημα της Κοινωνιολογίας κρίνεται αναγκαίο να παραμείνει εξεταζόμενο μάθημα των πανελλαδικών εξετάσεων διότι είναι το βασικό μάθημα που συνδέει το Λύκειο με την πανεπιστημιακή εκπαίδευση που αφορά προγράμματα σπουδών των Κοινωνικών, Πολιτικών, Νομικών και Παιδαγωγικών επιστημών, δηλαδή στην πλειονότητα των πανεπιστημιακών τμημάτων του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου. Παπαδάτος Γιάννης Δημοσιογράφος