Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΕΥΓΕΝΙΑ ΔΑΡΒΙΡΗ | 4 Μαΐου 2020, 18:34
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
«Νεκρή», σύμφωνα με τους επιστήμονες, θεωρείται μία γλώσσα, όταν εξαφανιστεί από προσώπου γης ο λαός που τη μιλά, λόγω πολέμων, φυσικών φαινομένων κλπ. ( π.χ η γλώσσα των Χαλδαίων). Αν δεν συμβεί κάτι τέτοιο, η γλώσσα απλώς εξελίσσεται. Έτσι, εξέλιξη της Αρχαίας Ελληνικής είναι η Νέα ,της Λατινικής η Ιταλική και οι λατινογενείς γλώσσες της Ευρώπης και της Ν.Αμερικής. Αλλά και η Αγγλική σε μεγάλο ποσοστό έχει αντλήσει από τη Λατινική. Συνεπώς ο όρος νεκρή γλώσσα δεν υφίσταται για τα Λατινικά, τα οποία είναι η ρίζα των ευρωπαϊκών γλωσσών και του ευρωπαϊκού πολιτισμού, όπως εύκολα αποδεικνύεται από την ετυμολογία. Άρα δεν νοείται πανεπιστημιακό πτυχίο αγγλικής ή γαλλικής Φιλολογίας δίχως γνώση της Λατινικής, ούτε εισακτέος σε αυτές τις σχολές με άγνοια των Λατινικών. Αλλά ούτε οι ανθρωπιστικές σπουδές, στο σύνολό τους νοούνται δίχως τα Λατινικά, που είναι ο ένας από τους δύο πυλώνες του ουμανισμού. Πώς θα προσεγγίσει ο φοιτητής και αυριανός επιστήμονας φιλόλογος τα λαμπρά έργα του ρωμαϊκού πολιτισμού και πώς θα μελετήσει τις αυθεντικές πηγές που θα οδηγήσουν στη γνώση της Ιστορίας ,και της κοινωνίας της Ευρώπης; Από μεταφράσεις; Φιλολογικές Σχολές δίχως τα Λατινικά είναι -τηρουμένων των αναλογιών- σαν την Φυσικομαθηματική δίχως Φυσική! Τέλος, τα Λατινικά δεν θεωρούνται τυχαία «κλασική» γλώσσα και δεν διδάσκονται τυχαία σε σχολεία και Παν/μια ανά τον κόσμο. Είναι μια γλώσσα με μαθηματική δομή ,με γραμματική και συντακτική αρτιότητα και ευλυγισία και η ενασχόληση με αυτήν-όπως γενικά η ενασχόληση με τη γλώσσα- ασκεί τον νου του μαθητή, όσο και η επίλυση ενός μαθηματικού προβλήματος και σε καμία περίπτωση δεν είναι παπαγαλία! Επομένως ΝΑΙ στην επιστροφή των Λατινικών και στην ενίσχυση της διδασκαλίας το