Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Διονύσης | 4 Μαΐου 2020, 19:44
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μόνο για αναβάθμιση του σχολείου δε μπορεί να γίνεται λόγος με τέτοια μέτρα. Δε μπορώ να φανταστώ πως συνάδει η άποψη του υπουργείου περί "αριστείας" με την αύξηση του αριθμού των μαθητών και μαθητριών, ειδικά στην ευαίσθητη βαθμίδα του Δημοτικού. Δε χρειάζεται να είναι κανείς ούτε μαχόμενος εκπαιδευτικός ούτε ειδικός για να κατανοήσει πόσο υποβαθμίζεται η ποιότητα του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου, όταν μεγαλώνουν τα τμήματα. Ζητάτε από τους εκπαιδευτικούς να προσεγγίσουν εξατομικευμένα τις ανάγκες των μαθητών - και μάλιστα σε τμήματα που παρουσιάζουν πλέον μεγάλη ανομοιογένεια, έχουν παιδιά με μαθησιακές και συναισθηματικές δυσκολίες, είναι πρόσφυγες κλπ. Η δε ρύθμιση που προβλέπει ελάχιστο αριθμό 20 μαθητών για το σχηματισμό τμήματος θα οδηγήσει σε σταδιακή συρρίκνωση των σχολείων και υποβιβασμό 12θέσιων Δημοτικών σε 6θέσια. Είναι προφανές ότι αυτό το μέτρο μπορεί να αποσκοπεί μόνο σε σκόπιμη απαξίωση του δημόσιου σχολείου και δημιουργία ενδεχόμενης πελατείας για τα ιδιωτικά, καθώς και στη δημιουργία δεξαμενής πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. Το αποκορύφωμα είναι ότι το μέτρο αυτό έρχεται σε περίοδο πανδημίας, η οποία καθιστά σαφές πόσο σημαντικό είναι να έχουμε μικρά και ευέλικτα τμήματα.