Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδώνΣχόλιο του χρήστη Νεκτάριος Κολετζάκης | 4 Μαΐου 2020, 19:48
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συμφωνώ με την πλειοψηφία των συμμετεχόντων οι οποίοι δηλώνουν την αντίθεσή τους σε αυτό το άρθρο. Το συγκεκριμένο μέτρο στερείται οποιασδήποτε σύγχρονης επιστημονικής τεκμηρίωσης. Αποτελεί ένα απαρχαιωμένο μέτρο το οποίο όπως όλοι έχουμε καταλάβει δεν έχει φέρει κανένα αποτέλεσμα. Η διαγωγή των μαθητών καθορίζεται από πολλούς παράγοντες. Μία αποκλίνουσα ή παραβατική συμπεριφορά δεν αντιμετωπίζεται με τέτοιου είδους μέτρα. Αντιθέτως, η σχολική κοινότητα οφείλει να λάβει όλα τα απαιτούμενα μέτρα της για την πρόληψη της εμφάνισης αυτής της συμπεριφοράς. Η εμφάνιση αυτής της συμπεριφοράς είναι αποτέλεσμα πολλών και διαφορετικών κοινωνικών, οικογενειακών, οικονομικών παραγόντων συμπεριλαμβανομένων του σχολικού περιβάλλοντος και της σχολικής κουλτούρας που επικρατεί σε κάθε σχολική μονάδα. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και προκαλείται από ένα πλέγμα αυτών των παραγόντων. Αυτοί λοιπόν οι παράγοντες αλλά και τα συμπτώματά τους δεν πρόκειται να εξαφανιστούν ή να μειωθούν με ένα τέτοιο μέτρο. Αντίθετα θα στιγματίσουν την πορεία της ζωής ενός εφήβου και είναι πιθανό να δυσκολέψουν ακόμα και την ομαλή επαγγελματική του ένταξη. Εξάλλου μια αποκλίνουσα ή παραβατική συμπεριφορά μπορεί να προκύψει κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες οι οποίες έτυχε να εμφανιστούν σε κάποια φάση της ζωής του μαθητή όπου από εκεί και πέρα και χωρίς την ύπαρξή τους η συμπεριφορά του να είναι τελείως διαφορετική ή «αποδεκτή (?)». Το πράγμα γίνεται πάρα πολύ σοβαρό εάν λάβουμε υπόψη ότι ο χαρακτηρισμός αυτός γίνεται από εκπαιδευτικούς-διευθυντές με όλον τον υποκειμενισμό που μπορεί αυτό να κρύβει και πιθανόν να πρόκειται για μία συμπεριφορά που να είναι λίγο διαφορετική από την τρέχουσα σε εκείνη τη χρονική στιγμή και περιοχή, γεγονός το οποίο μπορεί να αρχίζει να προκαλέσει αλυσιδωτές δράσεις-αντιδράσεις μεταξύ του μαθητή και συμμαθητών ή εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα μία έκρηξη ή κάποια αντίδραση. Όλο αυτό κρύβει υποκειμενισμό και πολλούς παράγοντες για να επαφίεται στην απλή κρίση και είναι κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε πιθανά ολέθρια απόφαση για το μέλλον ενός παιδιού. Το παρελθόν έδειξε ότι αυτό το μέτρο δεν είχε κανένα αποτέλεσμα ούτε υπάρχουν κάποιες μελέτες που να υποδεικνύουν ότι με την άρση του τα φαινόμενα αυξήθηκαν. Φυσικά όλες οι αποκλίνουσες ή παραβατικές συμπεριφορές ενηλίκων δεν γίνονται από αυτούς που είχαν διαγωγή «κοσμία» ή «επίμεμπτη» αντιθέτως…….