Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Σμαραγδάκης | 4 Μαΐου 2020, 19:15
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η κατάσταση με την Πληροφορική στην εκπαίδευση είναι ντροπιαστική για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Το μάθημα της Πληροφορικής, μονόωρο σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Β' Λυκείου, Επιλογής στην Α' Λυκείου και σε αντιεπιστημονική και λανθασμένη τοποθέτηση στην Ο.Π. Οικονομίας και Πληροφορικής στη Γ' Λυκείου. Μονόωρο μάθημα δε σημαίνει οι μισές ώρες του δίωρου αλλά πολύ λιγότερες. • Το πολύ 20 ώρες ουσιαστικής διδασκαλίας στο σχ. έτος. • Βλέπεις τους μαθητές 1 φορά την εβδομάδα. • Όταν χάνεται μάθημα κάνεις 2 εβδομάδες να τους ξαναδείς • Αν ένας μαθητής λείψει μια φορά μένει πίσω. Αν χάσει 2 ή 3 μαθήματα πρακτικά είναι πολύ δύσκολο να φτάσει τους άλλους. • Το μάθημα είναι δυνατό να αντιμετωπιστεί επιπόλαια/ελαφρά. • Σημαίνει ότι δε μπορείς να κάνεις παράδοση σε συνέχειες, δε θα μπορεί να γίνει σύνδεση με τα προηγούμενα, πρέπει τα μαθήματα να είναι αυστηρά αυτοτελή, άρα το περιεχόμενο κάθε παράδοσης πρέπει να είναι πολύ περιορισμένο ώστε να χωράει αρκετή εξάσκηση, παραδείγματα και συζήτηση. • Σημαίνει ότι ο εργαστηριακός χαρακτήρας του μαθήματος περιορίζεται σε πολύ απλές ασκήσεις/εφαρμογές. Μάθημα επιλογής/προσανατολισμού σημαίνει μάθημα για λίγους (περίπου τους μισούς μαθητές σε κάθε τάξη), μάθημα για όσους το επιλέξουν. Μάθημα προαιρετικό, δηλαδή δε χρειάζεται σε όλους. Είναι θέμα επιλογής το αν θα κάνει κάποιος πληροφορική στην Α' Λυκείου, σε μια τάξη όπου μπορεί να γίνει σωστή δουλειά με σπουδαία αποτελέσματα; Μάθημα της Ο.Π. Οικονομίας και Πληροφορικής σημαίνει ξερίζωμα της Πληροφορικής από τη φυσική της θέση, τις θετικές επιστήμες και τεχνολογικές σπουδές. Ηλεκτρολόγοι μηχανικοί, μαθηματικοί αλλά και άλλες σχολές πληροφορικής δεν εξετάζονται στο μάθημα της πληροφορικής για να εισαχθούν στη Γ/βάθμια. Το μάθημα της Πληροφορικής είναι τουλάχιστον το ίδιο απαραίτητο όσο τα υπόλοιπα μαθήματα, καλλιεργεί την κριτική ικανότητα και τη σκέψη, δίνει τα εργαλεία ο πολίτης να σκέφτεται και να ενεργεί ανεξάρτητα και όχι να βλέπει φοβικά και με ανασφάλεια τις εξελίξεις να τον προσπερνούν. Δεν είναι απλά ένα σύνολο δεξιοτήτων, ένα εργαλείο στην υπηρεσία των άλλων επιστημών, ένα συμπλήρωμα στο πρόγραμμα, το αλατοπίπερο στην καθημερινότητα. Είναι μια ανεξάρτητη επιστήμη που πρέπει να καλλιεργηθεί συστηματικά από τη σχολική ηλικία για να δώσει καρπούς αργότερα στην κοινωνία. Η Πληροφορική πρέπει να είναι μάθημα δίωρο Γενικής Παιδείας από τη Γ' Δημοτικού μέχρι τη Γ' Λυκείου Αυτές οι στρεβλώσεις πρέπει να σταματήσουν. Μαζί με τις υπόλοιπες που δεν αφορούν το παρόν σχέδιο νόμου (βιβλία πληροφορικής ανύπαρκτα στο δημοτικό, παρωχημένο στο Γυμνάσιο, Β' Λυκείου και στο Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα) Όποιος τις διαιωνίζει και τις συντηρεί χωρίς να τις διορθώνει σε ένα νομοσχέδιο ριζικής μεταρρύθμισης της εκπαίδευσης είναι συνένοχος στη ζημιά που κάνει πρωτίστως στους μαθητές και μετά στην ίδια την διάρθρωση της εκπαίδευσης.