Η περ. Γ′ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 126/2016 (Α’ 211) αντικαθίσταται ως εξής:
Η διερευνητική-συνθετική δημιουργική εργασία είναι ωφέλιμο να ισχύει ως επιλογή του εκπαιδευτικού και για τις δύο ΟΜΑΔΕΣ μαθημάτων, καθώς και στα δύο τετράμηνα. Ο βαθμοκεντρικός και εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας της μάθησης δημιουργεί έντονο άγχος, ενισχύει αλυσιτελώς τον ανταγωνισμό και στερεί τη δυνατότητα δημιουργικής και ουσιαστικής μάθησης για τους μαθητές με ΔΕΠ-Υ αλλά και στο σύνολο των μαθητών.
Η παρ. 2 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
Η τρίωρη εξέταση κατά τη διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας έχει αποδειχθεί ιδιαιτέρως επιβαρυντική για τους μαθητές με ΔΕΠ-Υ, καθώς λόγω της φύσεως της δυσκολίας τίθεται ανέφικτο να συγκρατήσουν την προσοχή τους για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και όντας περιορισμένοι κινητικά σε ένα θρανίο. Επιπλέον, η δυσκολία αυτή ενισχύεται από την πληθώρα γλωσσικών πληροφοριών που θα πρέπει να διαχειριστούν στο εν λόγω μάθημα. Είναι ευνόητο ότι η επιπρόσθετη 3ωρη εξέταση στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας θα δυσχεράνει ακόμα περισσότερο την απόδοση των παραπάνω μαθητών και παράλληλα θα τους εξουθενώσει μαθησιακά. Επίσης από ότι φαίνεται για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν υπάρχει πρόβλεψη για άλλο τρόπο εξέτασης αντί για τη γραπτή.
Η περ. Γ′ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 126/2016 (Α’ 211) αντικαθίσταται ως εξής: Η διερευνητική-συνθετική δημιουργική εργασία είναι ωφέλιμο να ισχύει ως επιλογή του εκπαιδευτικού και για τις δύο ΟΜΑΔΕΣ μαθημάτων, καθώς και στα δύο τετράμηνα. Ο βαθμοκεντρικός και εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας της μάθησης δημιουργεί έντονο άγχος, ενισχύει αλυσιτελώς τον ανταγωνισμό και στερεί τη δυνατότητα δημιουργικής και ουσιαστικής μάθησης για τους μαθητές με ΔΕΠ-Υ αλλά και στο σύνολο των μαθητών. Η παρ. 2 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής: Η τρίωρη εξέταση κατά τη διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας έχει αποδειχθεί ιδιαιτέρως επιβαρυντική για τους μαθητές με ΔΕΠ-Υ, καθώς λόγω της φύσεως της δυσκολίας τίθεται ανέφικτο να συγκρατήσουν την προσοχή τους για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και όντας περιορισμένοι κινητικά σε ένα θρανίο. Επιπλέον, η δυσκολία αυτή ενισχύεται από την πληθώρα γλωσσικών πληροφοριών που θα πρέπει να διαχειριστούν στο εν λόγω μάθημα. Είναι ευνόητο ότι η επιπρόσθετη 3ωρη εξέταση στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας θα δυσχεράνει ακόμα περισσότερο την απόδοση των παραπάνω μαθητών και παράλληλα θα τους εξουθενώσει μαθησιακά. Επίσης από ότι φαίνεται για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν υπάρχει πρόβλεψη για άλλο τρόπο εξέτασης αντί για τη γραπτή.