• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΑΡΑ ΜΑΡΚΑΚΗ ΠΕ06, ΙΩΑΝΝΑ-ΕΙΡΗΝΗ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ ΠΕ02, ΑΣΗΜΕΝΙΑ ΧΑΡΚΙΩΤΑΚΗ ΠΕ02_ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ' | 4 Μαΐου 2020, 21:35

    Εξετάσεις Είναι σαφές ότι το άρθρο 18 που αφορά την εισαγωγή των μαθητών στα Πρότυπα με εξετάσεις προωθεί την αρχή της αριστείας. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί διαρκώς αυξανόμενη δυσκολία των θεμάτων εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια. Είναι κατανοητό ότι στην Αθήνα, για παράδειγμα, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Όμως, η επιλογή τέτοιων θεμάτων δεν συνάδει με την ευαίσθητη ηλικία των παιδιών που μόλις τελείωσαν το δημοτικό.Θεωρούμε ότι είναι νωρίς να μπει ένας άριστος μαθητής στη διαδικασία να σκέφτεται ανταγωνιστικά, ή να απογοητεύεται, όταν ξεκινά την προετοιμασία του, ή να καταφεύγει, ύστερα από παραίνεση ή και πίεση τής οικογένειάς του, σε φροντιστήρια. Γι’ αυτούς τους λόγους προτείνουμε να υπάρχει η δυνατότητα σε κάθε Πρότυπο να επιλέγει εκείνο τα θέματα για την εισαγωγή των μαθητών του και να μην είναι μεγάλος ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων ή -ορθότερα- να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας. Βέβαια, είναι προφανές ότι οφείλει το συγκεκριμένο Πρότυπο που θα επιλέξει το ίδιο τα θέματα για τους υποψήφιους μαθητές του να υπερασπιστεί τη διαφάνεια της εξεταστικής διαδικασίας. Γι’ αυτό κρίνεται σκόπιμο το Πρότυπο να έχει ετοιμάσει θέματα εξετάσεων. Στη συνέχεια, μια επιτροπή από άλλα σχολεία τού νομού - Ηρακλείου, εν προκειμένω- θα αναλάβει να επιλέξει ανάμεσα σε αυτά και να διορθώσει τα γραπτά, τα οποία θα είναι καλυμμένα όπως γίνεται στις πανελλαδικές εξετάσεις. Προφανώς, η ίδια επιτροπή οφείλει να εξετάσει και τους μαθητές που εξετάζονται προφορικά (δυσλεξικούς, για παράδειγμα). Επιπρόσθετα, σε περίπτωση ισοβαθμίας με ποιο τρόπο γίνεται η επιλογή; Όσον αφορά δε τα εξεταζόμενα μαθήματα, δεν υπάρχει ισορροπία, αφού από τη μια εξετάζονται στη Γλώσσα και από την άλλη στα Μαθηματικά και στη Φυσική. Επομένως, δίνεται εκ των πραγμάτων λιγότερη βαρύτητα στις γλωσσικές δεξιότητες. Προτείνουμε λοιπόν, μια και με το καινούργιο νομοσχέδιο δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις ξένες γλώσσες, να εξετάζονται οι μαθητές και στην Αγγλική Γλώσσα. Σε αυτό το σημείο αξίζει να επισημάνουμε ότι καλό είναι οι εξετάσεις στη Γλώσσα να εστιάζουν σε έναν καλλιεργημένο γραπτό λόγο και όχι να είναι μόνο μηχανιστικές. Τέλος, αφού οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου βίωσαν μια εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία σε τόσο ευαίσθητη ηλικία, εκείνη των εισαγωγικών εξετάσεων, και έχουν εργαστεί πολύ για να ολοκληρώσουν το απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών τού Γυμνασίου, δεν κρίνεται αναγκαίο να βιώσουν ξανά μια επίπονη εξεταστική διαδικασία, προκειμένου να εισαχθούν και να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο Πρότυπο Λύκειο.