• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΑΡΑ ΜΑΡΚΑΚΗ ΠΕ06, ΙΩΑΝΝΑ-ΕΙΡΗΝΗ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ ΠΕ02, ΑΣΗΜΕΝΙΑ ΧΑΡΚΙΩΤΑΚΗ ΠΕ02_ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ' | 4 Μαΐου 2020, 21:41

    Αριστεία Ύστερα από προσεκτική μελέτη των άρθρων 11 και 12 που αναφέρονται στους σκοπούς των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων αντίστοιχα, καταλήξαμε ότι η μόνη διαφορά που υπάρχει είναι κυριολεκτικά η λέξη “αριστεία”. Βέβαια η αριστεία δεν είναι κάτι κακό. Το εντυπωσιακό όμως είναι ότι η έννοια της αριστείας περιορίζεται και εξαντλείται μόνο στις εισαγωγικές εξετάσεις των παιδιών στα Πρότυπα Γυμνάσια και τα Πρότυπα Λύκεια. Κατά τη διάρκεια των 6 χρόνων φοίτησης των μαθητών/τριών σε αυτά τα σχολεία η αριστεία δεν είναι μετρήσιμη, διότι δεν αποδεικνύεται από κάπου. Εισάγονται οι άριστοι, είναι αυξημένο το επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων, ταυτόχρονα όμως είναι αυξημένος ο -καθόλου εποικοδομητικός- ανταγωνισμός και η συναισθηματική εξουθένωση των παιδιών που βρίσκονται σε αυτή την τρυφερή ηλικία. Άρα, θα έπρεπε να θεσμοθετηθεί και κάτι παραπάνω γι’ αυτά τα σχολεία. Προφανώς δεν αρκούν μόνο οι εξετάσεις και η λέξη “αριστεία”, για να οριστεί το πλαίσιο λειτουργίας των πρότυπων σχολείων. Οι καθηγητές επιλέγονται με τον ίδιο τρόπο, όμιλοι, ερευνητικά προγράμματα, πιλοτικά προγράμματα, δημιουργικές δράσεις, κ.τ.ό. είναι κοινοί άξονες λειτουργίας των δύο τύπων σχολείων. Επομένως, κάποιος γονιός ή μαθητής μπορεί να οδηγηθεί αβίαστα στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει λόγος να επιλέξει ένα πρότυπο σχολείο, όπου υπάρχει η ψυχοφθόρος διαδικασία των εξετάσεων και τεράστιος ανταγωνισμός, αλλά ένα πειραματικό που έχει ακριβώς τους ίδιους σκοπούς -πλην της λέξης “αριστεία”, επειδή με αυτό τον τρόπο το παιδί θα είναι πιο ήρεμο και χαρούμενο.” Με βάση τις παραπάνω επισημάνσεις μας, σας προτρέπουμε να σκεφτείτε ποια θέλετε, στ’ αλήθεια, να είναι η ειδοποιός διαφορά των δύο τύπων σχολείων. Αρκεί αυτή η διαφορά να είναι ουσιαστική και όχι μία μόνο λέξη ή μάλλον δύο λέξεις (αριστεία=εξετάσεις).