Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών1γ) Διατυπώστε τις απόψεις σας για τη λειτουργία ομίλων με μαθητές των ΠΠΣ αλλά και με μαθητές από όλα τα σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΓΠΠ | 17 Ιανουαρίου 2011, 05:08
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η λειτουργία ομίλων ενδιαφερόντων δεν είναι κάτι νέο στην Ελλάδα. Είναι χρόνια καθιερωμένος θεσμός στο Κολλέγιο Αθηνών. Το πραγματικά επικίνδυνο είναι ότι τέτοιου είδους όμιλοι θα αποτελέσουν ειδικό προνόμιο των πειραματικών - πρότυπων σχολείων και το ότι αυτοί θα δέχονται "υπό προϋποθέσεις" παιδιά από άλλα σχολεία. Αρχικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι επιδόσεις ενός μαθητή πρέπει να είναι το πρόκριμα για την συμμετοχή του σε κάποια ομάδα. Υπάρχουν παιδιά με εξαιρετικές ικανότητες σε έναν τομέα και τα οποία δεν έχουν (για διάφορους λόγους) υψηλή συνολικά απόδοση. Αλλά και οι προϋποθέσεις ένταξης των υπολοίπων; Ποιες θα είναι, ποιοι και πώς θα τις ορίζουν; Το επικίνδυνο βρίσκεται στον ελιτισμό που είναι διακριτός σε όλο το σκεπτικό της διαβούλευσης. Όμιλοι ενδιαφερόντων θα μπορούσαν να αφορούν μία περιοχή, περιφέρεια ή/και ολόκληρη την χώρα. Εδώ επιδιώκουμε να απομονώσουμε μιά ομάδα παιδιών από τα υπόλοιπα και σε τρυφερή ηλικία να τα κάνουμε να πιστέψουν ότι είναι ο "αφρός" της κοινωνίας στον τομέα του ενδιαφέροντός τους, ισχυριζόμενοι μάλιστα ότι "δεν υπονομεύεται η κοινωνικοποίησή τους". Μα εδώ υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής όλου του Αναλυτικού Προγράμματος για τον σκοπό αυτό!!! Η ευελιξία του τελευταίου θα μπορούσε να είναι μία απάντηση στην ικανοποίηση των αυξημένων ενδιαφερόντων μέσα στα σχολεία, με δυνατότητα επιλογής περισσότερων ωρών διδασκαλίας από τα παιδιά στα αντικείμενα που τα ενδιαφέρουν.