Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Θεοχάρης Δημήτριος | 4 Μαΐου 2020, 22:49
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κάθε ευνομούμενη πολιτεία οφείλει να σέβεται τη γνώμη των πολιτών της και ειδικότερα των "ειδικών". Για τη διδασκαλία των μαθηματικών και την διδακτική τους αξία ένα λόγο παραπάνω έχουν οι καθηγητές που διδάσκουν στη τάξη. Ήδη οι μαθηματικοί μέσω της Ελληνικής Μαθηματικής εταιρείας έχουν καταθέσει τις απόψεις τους σε όλο το φάσμα των Μαθηματικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και έχουν ενημερώσει το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής αρκετούς μήνες νωρίτερα από τη δημόσια ανακοίνωσή της (https://www.esos.gr/arthra/66451/protaseis-tis-mathimatikis-etaireias-gia-ta-programmata-spoydon-gymnasioy-kai-lykeioy). Περιληπτικά η πρόταση της ΕΜΕ για το Γυμνάσιο έχει στηριχτεί στα υπάρχοντα προγράμματα σπουδών και κυρίως στα σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών του Γυμνασίου. Κύριος στόχος είναι η δημιουργία μιας βάσης διαλόγου με τη Μαθηματική κοινότητα για τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της μαθηματικής εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο. Τι Μαθηματικά θα πρέπει να γνωρίζουν οι απόφοιτοι Γυμνασίου; Με ποιον τρόπο αντιμετωπίζονται οι δυσκολίες κατά τη διδασκαλία των Μαθηματικών; Ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος αξιοποίησης των σχολικών εγχειριδίων; Τα παραπάνω είναι μερικά ερωτήματα, τα οποία η επιτροπή της ΕΜΕ έλαβε σοβαρά υπόψη κατά τη διατύπωση των προτάσεών της. Η πρόταση της ΕΜΕ για τα Μαθηματικά του Λυκείου, σε σχέση με την υπάρχουσα κατάσταση, δίνει έμφαση στη διδασκαλία αποδεικτικών μεθόδων και ζητάει τον εμπλουτισμό της ύλης των Μαθηματικών της Γ ́ Λυκείου. Συνοπτικά περιλαμβάνει τις ακόλουθες παρεμβάσεις: Α) Ενισχύση της Γεωμετρίας με την πρόταση για διδασκαλία των βασικών γεωμετρικών τόπων και της Αναλυτικής και Συνθετικής Μεθόδου.Να δωθεί βάρος στην αναγκαιότητα της διδασκαλίας της Στοιχειώδους Ευκλείδειας Γεωμετρίας του Χώρου. β) Εισαγωγή στο μάθημα Προσανατολισμού της Β ́ Λυκείου της μέθοδου της Μαθηματικής Επαγωγής. γ)Προτείνεται η επαναφορά της διδασκαλίας των Μιγαδικών αριθμών και η εισαγωγή ενός κεφαλαίου Αναλυτικής Γεωμετρίας του Χώρου στο μάθημα Κατεύθυνσης της Γ ́ Λυκείου. δ) Προτείνεται η επαναφορά του μαθήματος «Μαθηματικά Γενικής Παιδείας» στην Γ ́ Λυκείου για όλους τους μαθητές και η αποκατάσταση των περικοπών των τελευταίων ετών, όσον αφορά την ύλη των Μαθηματικών. Θεοχάρης Δημήτριος Πρόεδρος παραρτήματος ΕΜΕ Τρικάλων