• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΤΕ' | 4 Μαΐου 2020, 22:06

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΤΕ Κείμενο στη διαβούλευση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Άρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.» Άρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4186/2013 (Α’ 193) αντικαθίσταται ως εξής: «2. Στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν οι Α’, Β’ και Γ’ τάξεις. Στην Α΄ τάξη εγγράφονται, χωρίς εξετάσεις, οι κάτοχοι απολυτηρίου γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Β’ τάξη εγγράφονται ή μετεγγράφονται αντιστοίχως οι προαγόμενοι από την Α’ τάξη του Γενικού ή του Επαγγελματικού Λυκείου καθώς και οι μαθητές της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Γ΄ τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Β΄ τάξη του Ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου. Οι προαγόμενοι από την Α΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου δικαιούνται να μετεγγραφούν στη Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου.» Στα πλαίσια της διαβούλευσης για τις αλλαγές στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στα άρθρα 51 και 52 θα θέλαμε να εκφράσουμε την αντίθεσή μας στις προτεινόμενες αλλαγές. Τα δύο παραπάνω άρθρα του σχεδίου Νόμου αποκλείουν από την εκπαίδευση ένα μεγάλο αριθμό μαθητών ή αποφοίτων, όπως: 1. Σε αποφοίτους Γενικού Λυκείου που επιθυμούν να εγγραφούν σε οποιαδήποτε ειδικότητατων ΕΠΑΛγια την απόκτηση πτυχίου το οποίο θα τους εξασφαλίσει επαγγελματική αποκατάσταση 2.Σε απόφοιτους ΕΠΑΛ που επιθυμούν να αποκτήσουν πτυχίο δεύτερης ειδικότητας. 3.Σε μαθητές του Γενικού Λυκείου που για πολλούς λόγους (υγείας, οικογενειακούς, απουσιών κ.α )έχουν χάσει μία ή περισσότερες χρονιές και επιθυμούν να αλλάξουν κατεύθυνση και να εγγραφούν στο ΕΠΑ.Λ. 4. Σε ενήλικες οι οποίοι προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της εποχής μας, έχουν ανάγκη να αποκτήσουν προσόντα, γνώσεις και δεξιότητες για να διευρύνουν τις προοπτικές τους στην αγορά εργασίας. Το Υπουργείο Παιδείας βάζοντας ηλικιακό όριο εγγραφής στους μαθητές που επιλέγουν την επαγγελματική εκπαίδευση θεωρεί ότι με αυτό τον τρόπο θα περιοριστούν φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού. Η παραπάνω αιτιολογία από την πλευρά του Υπουργείου στερείται επιστημονικών και εκπαιδευτικών ερευνητικών πορισμάτων. Ας μην ξεχνάμε ότι περιστατικά ενδοσχολικής βίας έχουν καταγραφεί σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και σε Γενικά Λύκεια, όπου οι μαθητές έχουν κατά κανόνα την ίδια ηλικία. Η ενδοσχολική βία είναι ένα σημαντικό- σύνθετο κοινωνικό φαινόμενο και απαιτεί ουσιαστική και πολύπλευρη αντιμετώπιση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (δημοτικά, γυμνάσια, γενικά λύκεια , επαλ) με στοχευμένες κινήσεις της πολιτείας και με την καθιέρωση κοινωνικών λειτουργών και σχολικών ψυχολόγων στα σχολεία σε συνεργασία με σωστά επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς. Οι επικείμενες αλλαγές στο ηλιακό όριο εγγραφής (17) στα ΕΠΑΛ θα επιφέρουν πολλαπλά προβλήματα και θα πλήξουν την Επαγγελματική εκπαίδευση που τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει αύξηση μαθητικού δυναμικού, καλύτερη αποδοχή από την κοινωνία, επιτυχίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αποδοχή του θεσμού της μαθητείας. Με τις προτεινόμενες αλλαγές αναφέρονται παρακάτω ορισμένα προβλήματα που θα προκύψουν όπως: • Αδυναμία φοίτησης σε κάποιο εσπερινό ΕΠΑΛ γιατί όλα τα νυχτερινά ΕΠΑΛ βρίσκονται στις πρωτεύουσες της Περιφερειακής Ενότητας οι οποίες πολλές φορές είναι πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας και δεν έχουν πολλές ειδικότητες και επιπλέον απαιτείται ο μαθητής να είναι εργαζόμενος. • Περιορισμό στην επαγγελματική επιλογή μαθητών σε μια εποχή δια βίου εκπαίδευσης και προσαρμογής σε κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές • Συρρίκνωση μαθητικού δυναμικού ΕΠΑΛ • Απώλεια οργανικών θέσεων σε καθηγητές ειδικοτήτων και γενικών μαθημάτων • Πρόβλημα στη συμπλήρωση του ωραρίου μονίμου εκπαιδευτικού προσωπικού • Έλλειψη θέσεων εργασίας σε συναδέλφους αναπληρωτές που τόσα χρόνια στηρίζουν με κόπους και οικονομικές δυσκολίες τα δημόσια σχολεία • Ελάχιστοι μόνιμοι διορισμοί στην επαγγελματική εκπαίδευση • Απαξίωση της όλης προσπάθειας που γίνεται τα τελευταία χρόνια στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης (πρόσβαση στα πανεπιστήμια, θεσμός μαθητείας, εργαστηριακός εξοπλισμός, μαθητικοί διαγωνισμοί) • Επαγγελματικές διεξόδους μέσω εξαντλητικού εξεταστικού συστήματος μέσω πανεπιστημίων και απαξίωση τεχνικών επαγγελμάτων που αποτελούν μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας μας (αντίθετα άλλες Ευρωπαϊκές χώρες ενισχύουν την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση) • Απόκτηση ειδικότητας μέσω της μη τυπικής εκπαίδευσης π.χ ΙΕΚ και κυρίως ιδιωτικά Συμπερασματικά με βάση τα παραπάνω άρθρα αφαιρείται το συνταγματικό δικαίωμα για την επιλογή σχολείου και ειδικότητας φοίτησης σε μαθητές στο Δημόσιο πρωινό σχολείο γιαυτό και παρακαλούμε να αποσυρθούν τα δύο επίμαχα άρθρα τα οποία αγγίζουν τα όρια της αντισυνταγματικότητας και έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τις διάφορες εξαγγελίες του Υπουργείου περί ενίσχυσης και στήριξης της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.