Κύριοι και κυρίες,
Με το παρόν σχόλιο θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεσή μου στην κατάργηση της διασύνδεσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των ΠΣΠΘ, ΠΣΠΑ και ΠΣΠΠ όπως αυτή προτείνεται στο άρθρο 13 του σχεδίου Νόμου.
Στα συγκεκριμένα σχολεία θα πρέπει να διασφαλίζεται ο ενιαίος χαρακτήρας τους, διατηρώντας την διασύνδεσή τους από το Νηπιαγωγείο έως και την λήξη του Λυκείου. Εξάλλου αυτή είναι και η ιστορικότητα τους εδώ και πολλές δεκαετίες! Αναφερόμαστε , λοιπόν, σε ιστορικά σχολεία που από την ίδρυσή τους στοχεύουν στην ανάπτυξη ερευνητικών και δημιουργικών δράσεων καθώς και στον πειραματισμό σε προγράμματα σπουδών και στις μεθόδους διδασκαλίας. Θα πρότεινα την υποστήριξη και ενδυνάμωση του Πειραματικού τους χαρακτήρα με πιλοτικές εφαρμογές και έχοντας άμεση σύνδεση με τα Πανεπιστήμια από τα Νήπια έως και την Γ΄Λυκείου.
Κρατώντας την ιστορικότητα αυτών των σχολείων, οι μαθητές που φοιτούν σε αυτά, θα πρέπει να αποτελούνται από ένα ΤΥΧΑΙΟ ΔΕΙΓΜΑ ΠΑΙΔΙΩΝ κι όχι από επιλεγμένα "άριστα" παιδιά! Αυτή η διχοτόμηση και η κατάργηση της διασύνδεσης Νηπιαγωγείο-Δημοτικό με το Γυμνάσιο και Γυμνασίου με το Λύκειο επιβαρύνει ψυχολογικά τη σχολική κοινότητα καθώς επιβάλλεται στους μαθητές που δεν θα καταφέρουν να περάσουν τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, η ποινή της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος, η μέγιστη των ποινών για έναν μαθητή. Το ψυχολογικό κόστος για τους μαθητές αυτούς θα είναι τεράστιο ίσως μεγαλύτερο και από αυτό των πανελλαδικών καθώς δεν τους δίνεται δεύτερη ευκαιρία. Επίσης θεωρώ ότι αν αυτό το σχέδιο μπεί σε εφαρμογή, θα απαξιωθεί η εκπαιδευτική διαδικασία αφού οι τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και του Γυμνασίου θα μετατραπούν σε «φροντιστήρια» προετοιμασίας των μαθητών για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην επόμενη βαθμίδα.
Αν και με βρίσκει τελείως αντίθετη η ανταγωνιστική εκπαίδευση, θα μπορούσατε, αν τόσο πολύ επιθυμείτε, να δημιουργήσετε Πρότυπα σχολεία από την αρχή τους. Νέες,δηλαδή, κτιριακές εγκαταστάσεις ανά την Ελλάδα (διότι θα πρέπει να σκεφτείτε και την επαρχία) όπου θα ορίζονται ως Πρότυπα και θα εισέρχονται προς φοίτηση οι άριστοι μαθητές οι οποίοι θα αποδεικνύουν την αριστεία τους με την διεξαγωγή ειδικών εξετάσεων.
Ευελπιστώ στην επανεξέταση του Νομοσχεδίου και στην λήψη σωστών αποφάσεων.
Σας ευχαριστώ.
ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΟΥ Ρεβέκκα
Κύριοι και κυρίες, Με το παρόν σχόλιο θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεσή μου στην κατάργηση της διασύνδεσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των ΠΣΠΘ, ΠΣΠΑ και ΠΣΠΠ όπως αυτή προτείνεται στο άρθρο 13 του σχεδίου Νόμου. Στα συγκεκριμένα σχολεία θα πρέπει να διασφαλίζεται ο ενιαίος χαρακτήρας τους, διατηρώντας την διασύνδεσή τους από το Νηπιαγωγείο έως και την λήξη του Λυκείου. Εξάλλου αυτή είναι και η ιστορικότητα τους εδώ και πολλές δεκαετίες! Αναφερόμαστε , λοιπόν, σε ιστορικά σχολεία που από την ίδρυσή τους στοχεύουν στην ανάπτυξη ερευνητικών και δημιουργικών δράσεων καθώς και στον πειραματισμό σε προγράμματα σπουδών και στις μεθόδους διδασκαλίας. Θα πρότεινα την υποστήριξη και ενδυνάμωση του Πειραματικού τους χαρακτήρα με πιλοτικές εφαρμογές και έχοντας άμεση σύνδεση με τα Πανεπιστήμια από τα Νήπια έως και την Γ΄Λυκείου. Κρατώντας την ιστορικότητα αυτών των σχολείων, οι μαθητές που φοιτούν σε αυτά, θα πρέπει να αποτελούνται από ένα ΤΥΧΑΙΟ ΔΕΙΓΜΑ ΠΑΙΔΙΩΝ κι όχι από επιλεγμένα "άριστα" παιδιά! Αυτή η διχοτόμηση και η κατάργηση της διασύνδεσης Νηπιαγωγείο-Δημοτικό με το Γυμνάσιο και Γυμνασίου με το Λύκειο επιβαρύνει ψυχολογικά τη σχολική κοινότητα καθώς επιβάλλεται στους μαθητές που δεν θα καταφέρουν να περάσουν τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, η ποινή της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος, η μέγιστη των ποινών για έναν μαθητή. Το ψυχολογικό κόστος για τους μαθητές αυτούς θα είναι τεράστιο ίσως μεγαλύτερο και από αυτό των πανελλαδικών καθώς δεν τους δίνεται δεύτερη ευκαιρία. Επίσης θεωρώ ότι αν αυτό το σχέδιο μπεί σε εφαρμογή, θα απαξιωθεί η εκπαιδευτική διαδικασία αφού οι τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και του Γυμνασίου θα μετατραπούν σε «φροντιστήρια» προετοιμασίας των μαθητών για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην επόμενη βαθμίδα. Αν και με βρίσκει τελείως αντίθετη η ανταγωνιστική εκπαίδευση, θα μπορούσατε, αν τόσο πολύ επιθυμείτε, να δημιουργήσετε Πρότυπα σχολεία από την αρχή τους. Νέες,δηλαδή, κτιριακές εγκαταστάσεις ανά την Ελλάδα (διότι θα πρέπει να σκεφτείτε και την επαρχία) όπου θα ορίζονται ως Πρότυπα και θα εισέρχονται προς φοίτηση οι άριστοι μαθητές οι οποίοι θα αποδεικνύουν την αριστεία τους με την διεξαγωγή ειδικών εξετάσεων. Ευελπιστώ στην επανεξέταση του Νομοσχεδίου και στην λήψη σωστών αποφάσεων. Σας ευχαριστώ. ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΟΥ Ρεβέκκα