Το πρόβλημα δεν είναι το πώς θα διοικούνται τα πειραματικά αλλά το πώς θα διοικούνται όλα τα σχολεία. Συναφές με αυτό και το πώς θα επιλέγονται τα στελέχη εκπαίδευσης. Η ελληνική πραγματικότητα δείχνει αλλαγή νομοθετικού πλαισίου με κάθε κβερνητική αλλαγή. Ποτέ δεν θεσπίστηκε η πραγματική αυτοδιοίκηση των σχολικών μονάδων, αλλά παρέμενε η εξάρτηση από τοπικούς παράγοντες ή/και την κεντρική υπηρεσία. Αλλά και η επιλογή των στελεχών δεν επιβράβευε ποτέ το τι κάνει ο/η εκπαιδευτικός στην τάξη (μόρια ή μείωση ωραρίου παίρνει μέχρι τα 20-22 χρόνια), αλλά το τι είχε αποκτήσει έξω από αυτήν. Έτσι παρατηρούνται περιπτώσεις στελεχών με πλούσια προσόντα (σε πτυχία)και ασήμαντη σχολική εμπειρία, που αδυνατούν να παρουσιάσουν ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα, όταν τους ζητείται να εμφανίσουν κάποια "καλή πρακτική", ενώ υπάρχουν εκπαιδευτικοί χωρίς πρόθετα προσόντα αλλά με μεγάλη αγάπη γι'αυτό που κάνουν και τους οποίους θα έπρεπε να ανταμοίβει η πολιτεία.
Το πρόβλημα δεν είναι το πώς θα διοικούνται τα πειραματικά αλλά το πώς θα διοικούνται όλα τα σχολεία. Συναφές με αυτό και το πώς θα επιλέγονται τα στελέχη εκπαίδευσης. Η ελληνική πραγματικότητα δείχνει αλλαγή νομοθετικού πλαισίου με κάθε κβερνητική αλλαγή. Ποτέ δεν θεσπίστηκε η πραγματική αυτοδιοίκηση των σχολικών μονάδων, αλλά παρέμενε η εξάρτηση από τοπικούς παράγοντες ή/και την κεντρική υπηρεσία. Αλλά και η επιλογή των στελεχών δεν επιβράβευε ποτέ το τι κάνει ο/η εκπαιδευτικός στην τάξη (μόρια ή μείωση ωραρίου παίρνει μέχρι τα 20-22 χρόνια), αλλά το τι είχε αποκτήσει έξω από αυτήν. Έτσι παρατηρούνται περιπτώσεις στελεχών με πλούσια προσόντα (σε πτυχία)και ασήμαντη σχολική εμπειρία, που αδυνατούν να παρουσιάσουν ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα, όταν τους ζητείται να εμφανίσουν κάποια "καλή πρακτική", ενώ υπάρχουν εκπαιδευτικοί χωρίς πρόθετα προσόντα αλλά με μεγάλη αγάπη γι'αυτό που κάνουν και τους οποίους θα έπρεπε να ανταμοίβει η πολιτεία.