Χορολογική Εταιρεία: Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Φυσικής Αγωγής Ειδικότητας Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών
Οι Πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α και τις Σ.Ε.Φ.Α.Α. που εδρεύουν στην ελληνική επικράτεια, εντάσσονται αυτοδίκαια σε οποιονδήποτε αντίστοιχο θεματικό κύκλο, δομή, κ.λπ., που αφορά στην εκμάθηση του ελληνικού παραδοσιακού χορού στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Είναι σαφές, εδώ και δεκαετίες, πως σε όλες τις βαθμίδες της τυπικής εκπαίδευσης, έχουν θεσμοθετηθεί και λειτουργούν ποικίλα αναλυτικά προγράμματα αλλά και προγράμματα σπουδών, που αφορούν στη διδασκαλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού. Τόσο από τη στελέχωση με Διδακτικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό όλων των βαθμίδων, που δραστηριοποιούνται διδακτικά και ερευνητικά στους τομείς Χορολογίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων (Τ.Ε.Φ.Α.Α./Σ.Ε.Φ.Α.Α.) με έμφαση στον ελληνικό παραδοσιακό χορό, όσο και από τουςοδηγούς σπουδών των Τ.Ε.Φ.Α.Α. και την τρέχουσα δεκαετία των Σ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας μας, διαφαίνεται ξεκάθαρα,πως ο ελληνικός παραδοσιακός χορός, ανήκει, ως αντικείμενο διδασκαλίας,στην Επιστήμη της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού.
Στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επίσης μέσω των σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής, επιβεβαιώνεται, πως ο ελληνικός παραδοσιακός χορός κατέχει ιδιαίτερη θέση στηνΕπιστήμη της Φυσικής Αγωγής. Είναι μέσον δόμησης της πολιτισμικής μας ταυτότητας (Κουτσούμπα, 2002:20). Συμβάλλει ουσιαστικά στην ενίσχυση της πολιτισμικής μας ταυτότητας (Lykesas, 2017:105) και στοχεύει στο να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες ιστορικά, κοινωνικά και διαπολιτισμικά στοιχεία, καθώς και να αναπτύξουν την επικοινωνία, τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα, την εκφραστικότητα και την απελευθέρωση, μέσω πολυποίκιλων παραδοσιακών ρυθμικών κινητικών μοτίβων και φορμών.
Επιπροσθέτως, θεωρείται αυτονόητο από την επιστημονική κοινότητα, ότι η εξειδίκευση σε κάθε γνωστικό αντικείμενο προσφέρει τις ειδικές γνώσεις και δεξιότητες που χρειάζονται οι μαθητές και οι μαθήτριες, για να επιτευχθεί, τελικά, η κατάκτηση της γνώσης (βλ. προκηρύξεις για προσλήψεις σε ειδικά γνωστικά αντικείμενα των Επιστημών Υγείας, Ανθρωπιστικών Σπουδών, ειδικότητες στην Εκπαίδευση, κ.λπ.).
Επίσης, η θεωρητική και παιδαγωγική επάρκεια, καθώς και το διδακτικό και εκπαιδευτικό έργο των πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής είναι άκρως ικανοποιητικό. Σε θεωρητικό επίπεδο, η κατάρτιση αυτή, τεκμηριώνεται διαχρονικά με αξιόλογες δημοσιεύσεις και ανακοινώσεις, με την ολοκλήρωση των σπουδών χιλιάδων πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, με απονομές μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών (M.Sc, PhD),με απασχόληση μεταδιδακτορικών ερευνητών, με έδρες Διδακτικού Προσωπικού σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με τακτικές επιστημονικές επιμορφώσεις από δομές της Εκπαίδευσης και θεσμοθετημένους μη κερδοσκοπικούς φορείς (βλ. Χορολογική Εταιρεία, κ.ά.), για την διδασκαλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού στα σχολεία.
Σε πρακτικό επίπεδο, στην αστικοποιημένη ελληνική κοινωνίακαι τη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασίαπου χαρακτηρίζεται από τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την παιδαγωγική επάρκεια, ο ελληνικός παραδοσιακός χορός διδάσκεται μεθοδικά και παρουσιάζεται επί σκηνήςσε υψηλό επίπεδο και με υψηλές προδιαγραφές, επίσης από ικανούς και έμπειρους πτυχιούχους Φυσικής Αγωγής (βλ. Ελληνικά Φεστιβάλ, διεθνείς παρουσιάσεις,αντίστοιχες τηλεοπτικές εκπομπές, εκδηλώσεις Ο.Τ.Α., Πανεπιστημιακές και Σχολικές εκδηλώσεις).
Με δεδομένη την παραπάνω περιγραφόμενη ποιότητα και επάρκεια στην διδακτική του ελληνικού παραδοσιακού χορού, αλλά και τον μεγάλο αριθμό συναδέλφων πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. και τις Σ.Ε.Φ.Α.Α. που περιμένουν την διάθεσή τους στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της χώρας μας, καταγγέλλουμε οποιεσδήποτε φανταστικές αξιώσεις από οπουδήποτε και αν προέρχονται, οι οποίες δεν αποδέχονται την αδιαμφισβήτητη γνωσιακή και παιδαγωγική εμπειρία και επάρκεια των συναδέλφων μας.
Οι πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής (διορισμένοι ή αδιόριστοι), οι συνάδελφοι που ανήκουν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ελληνικής επικράτειας, είναι οι εξειδικευμένοι συνάδελφοι, που μπορούν να αναλάβουν οποιονδήποτε θεματικό κύκλο, δομή, κ.λπ., που αφορά στην διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής και φυσικά την εκμάθηση του ελληνικού παραδοσιακού χορού στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Υπενθυμίζουμε προς κάθε κατεύθυνση, πως έχουν προβλεφθεί και θεσμοθετηθεί από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, διαυγείς και αδιαμφισβήτητες προϋποθέσεις ένταξης των συναδέλφων Φυσικής Αγωγής, σε οποιαδήποτε εκπαιδευτική δράση χρειαστεί, σχετικά με τον ελληνικό παραδοσιακό χορό. Οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση και συζήτηση, εμπεριέχει άλλες σκοπιμότητες!
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Χορολογικής Εταιρείας
Πομώνης Νικόλαος, Πρόεδρος
Χρόνης Νικόλαος, Γραμματέας
Μικρώνης Γρηγόριος, Ταμίας
Μπαρούνη Αριστέα, Αντιπρόεδρος
Τσενίκογλου Μαρία, Βοηθός Γραμματέα
Κολλύρου Αθηνά, Μέλος
Σιολέ Μαρία, Μέλος
Βιβλιογραφία
Κουτσούμπα, Μ. (2002). Πολιτισμική Ταυτότητα και Χορός: Μια Πρώτη Προσέγγιση. Στο Κ. Σαβράμη (επιμ.)Πρακτικά Συνεδρίου:η τέχνη του χορού σήμερα, εκπαίδευση, παραγωγή, παράσταση, σσ. 17-24. Αθήνα: Σύνδεσμος Υποτρόφων Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης.
Lykesas, G. (2017). “The Transformation of Traditional Dance from Its First to Its Second Existence: The Effectiveness of Music - Movement Education and Creative Dance in the Preservation of Our Cultural Heritage”. InJournal of Education and Training Studies, Vol. 6, No.1,pp. 105-113.
Χορολογική Εταιρεία: Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Φυσικής Αγωγής Ειδικότητας Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών Οι Πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α και τις Σ.Ε.Φ.Α.Α. που εδρεύουν στην ελληνική επικράτεια, εντάσσονται αυτοδίκαια σε οποιονδήποτε αντίστοιχο θεματικό κύκλο, δομή, κ.λπ., που αφορά στην εκμάθηση του ελληνικού παραδοσιακού χορού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι σαφές, εδώ και δεκαετίες, πως σε όλες τις βαθμίδες της τυπικής εκπαίδευσης, έχουν θεσμοθετηθεί και λειτουργούν ποικίλα αναλυτικά προγράμματα αλλά και προγράμματα σπουδών, που αφορούν στη διδασκαλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού. Τόσο από τη στελέχωση με Διδακτικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό όλων των βαθμίδων, που δραστηριοποιούνται διδακτικά και ερευνητικά στους τομείς Χορολογίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων (Τ.Ε.Φ.Α.Α./Σ.Ε.Φ.Α.Α.) με έμφαση στον ελληνικό παραδοσιακό χορό, όσο και από τουςοδηγούς σπουδών των Τ.Ε.Φ.Α.Α. και την τρέχουσα δεκαετία των Σ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας μας, διαφαίνεται ξεκάθαρα,πως ο ελληνικός παραδοσιακός χορός, ανήκει, ως αντικείμενο διδασκαλίας,στην Επιστήμη της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού. Στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επίσης μέσω των σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής, επιβεβαιώνεται, πως ο ελληνικός παραδοσιακός χορός κατέχει ιδιαίτερη θέση στηνΕπιστήμη της Φυσικής Αγωγής. Είναι μέσον δόμησης της πολιτισμικής μας ταυτότητας (Κουτσούμπα, 2002:20). Συμβάλλει ουσιαστικά στην ενίσχυση της πολιτισμικής μας ταυτότητας (Lykesas, 2017:105) και στοχεύει στο να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες ιστορικά, κοινωνικά και διαπολιτισμικά στοιχεία, καθώς και να αναπτύξουν την επικοινωνία, τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα, την εκφραστικότητα και την απελευθέρωση, μέσω πολυποίκιλων παραδοσιακών ρυθμικών κινητικών μοτίβων και φορμών. Επιπροσθέτως, θεωρείται αυτονόητο από την επιστημονική κοινότητα, ότι η εξειδίκευση σε κάθε γνωστικό αντικείμενο προσφέρει τις ειδικές γνώσεις και δεξιότητες που χρειάζονται οι μαθητές και οι μαθήτριες, για να επιτευχθεί, τελικά, η κατάκτηση της γνώσης (βλ. προκηρύξεις για προσλήψεις σε ειδικά γνωστικά αντικείμενα των Επιστημών Υγείας, Ανθρωπιστικών Σπουδών, ειδικότητες στην Εκπαίδευση, κ.λπ.). Επίσης, η θεωρητική και παιδαγωγική επάρκεια, καθώς και το διδακτικό και εκπαιδευτικό έργο των πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής είναι άκρως ικανοποιητικό. Σε θεωρητικό επίπεδο, η κατάρτιση αυτή, τεκμηριώνεται διαχρονικά με αξιόλογες δημοσιεύσεις και ανακοινώσεις, με την ολοκλήρωση των σπουδών χιλιάδων πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, με απονομές μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών (M.Sc, PhD),με απασχόληση μεταδιδακτορικών ερευνητών, με έδρες Διδακτικού Προσωπικού σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με τακτικές επιστημονικές επιμορφώσεις από δομές της Εκπαίδευσης και θεσμοθετημένους μη κερδοσκοπικούς φορείς (βλ. Χορολογική Εταιρεία, κ.ά.), για την διδασκαλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού στα σχολεία. Σε πρακτικό επίπεδο, στην αστικοποιημένη ελληνική κοινωνίακαι τη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασίαπου χαρακτηρίζεται από τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την παιδαγωγική επάρκεια, ο ελληνικός παραδοσιακός χορός διδάσκεται μεθοδικά και παρουσιάζεται επί σκηνήςσε υψηλό επίπεδο και με υψηλές προδιαγραφές, επίσης από ικανούς και έμπειρους πτυχιούχους Φυσικής Αγωγής (βλ. Ελληνικά Φεστιβάλ, διεθνείς παρουσιάσεις,αντίστοιχες τηλεοπτικές εκπομπές, εκδηλώσεις Ο.Τ.Α., Πανεπιστημιακές και Σχολικές εκδηλώσεις). Με δεδομένη την παραπάνω περιγραφόμενη ποιότητα και επάρκεια στην διδακτική του ελληνικού παραδοσιακού χορού, αλλά και τον μεγάλο αριθμό συναδέλφων πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. και τις Σ.Ε.Φ.Α.Α. που περιμένουν την διάθεσή τους στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της χώρας μας, καταγγέλλουμε οποιεσδήποτε φανταστικές αξιώσεις από οπουδήποτε και αν προέρχονται, οι οποίες δεν αποδέχονται την αδιαμφισβήτητη γνωσιακή και παιδαγωγική εμπειρία και επάρκεια των συναδέλφων μας. Οι πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής (διορισμένοι ή αδιόριστοι), οι συνάδελφοι που ανήκουν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ελληνικής επικράτειας, είναι οι εξειδικευμένοι συνάδελφοι, που μπορούν να αναλάβουν οποιονδήποτε θεματικό κύκλο, δομή, κ.λπ., που αφορά στην διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής και φυσικά την εκμάθηση του ελληνικού παραδοσιακού χορού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Υπενθυμίζουμε προς κάθε κατεύθυνση, πως έχουν προβλεφθεί και θεσμοθετηθεί από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, διαυγείς και αδιαμφισβήτητες προϋποθέσεις ένταξης των συναδέλφων Φυσικής Αγωγής, σε οποιαδήποτε εκπαιδευτική δράση χρειαστεί, σχετικά με τον ελληνικό παραδοσιακό χορό. Οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση και συζήτηση, εμπεριέχει άλλες σκοπιμότητες! Το Διοικητικό Συμβούλιο της Χορολογικής Εταιρείας Πομώνης Νικόλαος, Πρόεδρος Χρόνης Νικόλαος, Γραμματέας Μικρώνης Γρηγόριος, Ταμίας Μπαρούνη Αριστέα, Αντιπρόεδρος Τσενίκογλου Μαρία, Βοηθός Γραμματέα Κολλύρου Αθηνά, Μέλος Σιολέ Μαρία, Μέλος Βιβλιογραφία Κουτσούμπα, Μ. (2002). Πολιτισμική Ταυτότητα και Χορός: Μια Πρώτη Προσέγγιση. Στο Κ. Σαβράμη (επιμ.)Πρακτικά Συνεδρίου:η τέχνη του χορού σήμερα, εκπαίδευση, παραγωγή, παράσταση, σσ. 17-24. Αθήνα: Σύνδεσμος Υποτρόφων Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης. Lykesas, G. (2017). “The Transformation of Traditional Dance from Its First to Its Second Existence: The Effectiveness of Music - Movement Education and Creative Dance in the Preservation of Our Cultural Heritage”. InJournal of Education and Training Studies, Vol. 6, No.1,pp. 105-113.