H "αριστεία", που υποτίθεται ότι είναι το ζητούμενο των αλλαγών του νομοσχεδίου, δεν επιτυγχάνεται με την αδιάκοπη υποβολή των μαθητών σε διαγωνίσματα και εξετάσεις σε κάθε στάση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η αριστεία δεν προκύπτει από τις συνεχείς δοκιμασίες σε συγκεκριμένη διδακτέα "ύλη" και μετά από δαπανηρά για τους γονείς και επίπονα-ψυχοφθόρα για τους έφηβους ιδιαίτερα μαθήματα, αυτό δηλαδή που καταλήγει να επιβάλλει η καθιέρωση εξετάσεων για την είσοδο στο Πρότυπο Γυμνάσιο ή στο Πρότυπο Λύκειο. Οι μαθητές δεν είναι και δεν πρέπει να μετατρέπονται σε διαγωνιζόμενους τηλεπαιχνιδιών που κάθε λίγο και λιγάκι συμμετέχουν σε "διαδικασία αποχώρησης" ούτε είναι νεοσύλλεκτοι που παλεύουν να ενταχθούν στις επίλεκτες μονάδες του στρατού για να υφίστανται κάθε τόσο και κάποιο "γυμνάσιο".
Ακόμη όμως κι αν γίνει δεκτό ότι ο στόχος της "αριστείας" μπορεί να επιτευχθεί με αυτόν τον τρόπο που προβλέπει το υπόψη άρθρο, η νέα ρύθμιση ας ισχύσει για τους μαθητές που κατά την είσοδό τους σε Πειραματικό ή και Πρότυπο σχολείο γνώριζαν ότι στη "διαδρομή" θα υποστούν αυτές τις δοκιμασίες. Αντίθετα, όσα παιδιά επέλεξαν (δια των γονέων τους) την εισαγωγή σε Πειραματικά σχολεία (όπως ιδίως το Π.Σ.Π.Α., όπου η φοίτηση ξεκινά από το δημοτικό) δεν θα πρέπει (γιατί είναι άδικο και παράλογο) να αιφνιδιάζονται ¨στο παρά πέντε" πριν την εισαγωγή στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο: μια τέτοια αλλαγή δεν θα φέρει αριστεία, παρά μόνο αναστάτωση και ψυχική κόπωση τόσο των εφήβων σε συγκυρίες δύσκολες, όσο και των γονιών τους που βλέπουν ξαφνικά τον οικογενειακό προγραμματισμό τους (για να μην μιλήσουμε για τον οικονομικό) να τινάζονται στον αέρα!
H "αριστεία", που υποτίθεται ότι είναι το ζητούμενο των αλλαγών του νομοσχεδίου, δεν επιτυγχάνεται με την αδιάκοπη υποβολή των μαθητών σε διαγωνίσματα και εξετάσεις σε κάθε στάση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η αριστεία δεν προκύπτει από τις συνεχείς δοκιμασίες σε συγκεκριμένη διδακτέα "ύλη" και μετά από δαπανηρά για τους γονείς και επίπονα-ψυχοφθόρα για τους έφηβους ιδιαίτερα μαθήματα, αυτό δηλαδή που καταλήγει να επιβάλλει η καθιέρωση εξετάσεων για την είσοδο στο Πρότυπο Γυμνάσιο ή στο Πρότυπο Λύκειο. Οι μαθητές δεν είναι και δεν πρέπει να μετατρέπονται σε διαγωνιζόμενους τηλεπαιχνιδιών που κάθε λίγο και λιγάκι συμμετέχουν σε "διαδικασία αποχώρησης" ούτε είναι νεοσύλλεκτοι που παλεύουν να ενταχθούν στις επίλεκτες μονάδες του στρατού για να υφίστανται κάθε τόσο και κάποιο "γυμνάσιο". Ακόμη όμως κι αν γίνει δεκτό ότι ο στόχος της "αριστείας" μπορεί να επιτευχθεί με αυτόν τον τρόπο που προβλέπει το υπόψη άρθρο, η νέα ρύθμιση ας ισχύσει για τους μαθητές που κατά την είσοδό τους σε Πειραματικό ή και Πρότυπο σχολείο γνώριζαν ότι στη "διαδρομή" θα υποστούν αυτές τις δοκιμασίες. Αντίθετα, όσα παιδιά επέλεξαν (δια των γονέων τους) την εισαγωγή σε Πειραματικά σχολεία (όπως ιδίως το Π.Σ.Π.Α., όπου η φοίτηση ξεκινά από το δημοτικό) δεν θα πρέπει (γιατί είναι άδικο και παράλογο) να αιφνιδιάζονται ¨στο παρά πέντε" πριν την εισαγωγή στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο: μια τέτοια αλλαγή δεν θα φέρει αριστεία, παρά μόνο αναστάτωση και ψυχική κόπωση τόσο των εφήβων σε συγκυρίες δύσκολες, όσο και των γονιών τους που βλέπουν ξαφνικά τον οικογενειακό προγραμματισμό τους (για να μην μιλήσουμε για τον οικονομικό) να τινάζονται στον αέρα!