Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Θεόδωρος Πούλιας | 26 Νοεμβρίου 2009, 13:23
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη Κα Υπουργέ Στα 41 μου, με 2 παιδιά, κι έχοντας αναθεωρήσει τον προγραμματισμό με βάση τον οποίο πραγματοποίησα τις σπουδές μου, το 1998, με την κατάργηση της επετηρίδας, αναρωτιέμαι αν αντέχω μια νέα ματαίωση του προγραμματισμού που έχω κάνει, προκειμένου επιτέλους να διοριστώ, ως επιτυχών του 2000 και του 2007 (με 0,61 του μορίου κάτω από τον τελευταίο διοριστέο). Όπως μου ζήτησαν οι κυβερνήσεις των παρελθόντων ετών, διαγωνίστηκα και μάλιστα σε διαγωνισμούς που στην ειδικότητά μου - ΠΕ02 - δεν κρίνουν τη γνώση ή την παιδαγωγική επάρκεια, αλλά την τύχη πρωτίστως (θέματα υποκειμενικά στην αξιολόγησή τους ή πολλαπλής επιλογής για τα οποία άλλα απαντούν τα σχολικά βιβλία και άλλες απαντήσεις αναγνωρίζει ο ΑΣΕΠ). Τελικά, κατόρθωσα - σε πείσμα της έλλειψης χρόνου και του πλήθους των υποχρεώσεων - να εξασφαλίσω, ως επιτυχών το 2007, καθαρά μόρια - ικανά να μ' εντάξουν στον πίνακα αναπληρωτών σε τέτοια θέση, ώστε να κληθώ το 2007 ωρομίσθιος πρωινού προγράμματος (160 χιλιόμετρα από την οικία μου), το 2008 αναπληρωτής (90 χιλιόμετρα από την οικία μου) και φέτος, για την ώρα, ωρομίσθιος (90 χιλιόμετρα από την οικία μου), ενώ, αν δεν υπήρχε η άδικη τροπολογία του περασμένου Μαΐου σχετικά με την ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών πρώην εργαζομένων του ΟΑΕΔ, θα είχα ήδη κληθεί αναπληρωτής. Ο προγραμματισμός, που - επαναλαμβάνω - οι κυβερνήσεις των παρελθόντων ετών μου επιβάλατε, μου επέτρεπε, πριν τις όποιες αλλαγές σας, να κληθώ αναπληρωτής το 2010 (αν δε διοριζόμουν με το 40%) και να διοριστώ τελικά το 2011, με το 24μηνο + ΑΣΕΠ. Στα πλαίσια της προαναφερθείσας προσπάθειας, δυστυχώς, διαπίστωσα πως, ενώ ο δικός μου προγραμματισμός στηρίχτηκε στον ΑΣΕΠ και μόνο, ο προγραμματισμός άλλων, με τις "ευλογίες" των εκάστοτε κυβερνήσεων, στηρίχτηκε σε δεκάδες "παράθυρα" / παρατυπίες, νομότυπες ή παράνομες. Άνθρωποι, που ποτέ δεν καταδέχθηκαν να δώσουν ΑΣΕΠ, συγκέντρωναν πλήθος μορίων και, τελικά, διορίζονταν ή προηγούνται εμού στους πίνακες, εκμεταλλευόμενοι την ΠΔΣ (χωρίς κριτήρια) και μάλιστα σε δυσπρόσιτα σχολεία, τον ΟΑΕΔ, τη Σιβιτανίδειο, τα Εκκλησιαστικά σχολεία, τα σχολεία Ειδικής Αγωγής, τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, όπου κυριαρχούν, σε μεγαλύτερο ή απόλυτο βαθμό, οι αδιαφανείς διαδικασίες και το "μέσον". Άνθρωποι, επίσης, καλούνταν αναπληρωτές κι, ενώ υπηρετούσαν σε κανονικά σχολεία, λάμβαναν μόρια από δυσπρόσιτα ή καλούνταν ωρομίσθιοι σε δυσπρόσιτα, ενώ άλλοι, με περισσότερα μόρια αυτών, σε κανονικά σχολεία. Τέλος, 3τεκνοι συμμετείχαν σε ποσοστό 20% σε κάθε κλήση αναπληρωτών και πολύτεκνοι διορίζονταν πλάι στην οικία τους, χωρίς άλλη προϋπόθεση (συμμετοχή σε ΑΣΕΠ για π.χ.). Αν επιδιώκετε, πράγματι, την αξιοκρατία, υιοθετήστε τα εξής αυτονόητα: - Οι διορισμοί και οι κλήσεις αναπληρωτών, το 2010, να πραγματοποιηθούν με προϋπόθεση επιτυχία σε όποιον ΑΣΕΠ του παρελθόντος. Με τον τρόπο αυτόν, θα επέλθει στους πίνακες η δικαιοσύνη που ποτέ, ως τώρα, δεν υπήρξε. - Η μεταβατική περίοδος / ρύθμιση να τέτοια, που να διοριστούν σε βάθος χρόνου όλοι όσοι, μέχρι και τον Ιούνιο του 2010, συγκέντρωσαν μόρια από πρωινή ωρομισθία και αναπλήρωση, κατακτημένες στη βάση μορίων επιτυχίας σε προηγούμενο ΑΣΕΠ. Άρα, ακόμη και 3 καθαρά μόρια να έχει κάποιος τον Ιούνιο του 2010 να ενταχθεί στη μεταβατική περίοδο, αρκεί αυτά να τα εξασφάλισε από επιτυχία σε ΑΣΕΠ και όχι από τα τόσα "παράθυρα" των πελατειακών σχέσεων. - Οι διορισμοί , με βάση το νέο σύστημα, να γίνονται σε προσδιορισμένο ποσοστό από τον ΑΣΕΠ (που οφείλει να κρίνει επιτέλους γνώσεις και παιδαγωγική επάρκεια και να μην αποτελεί "τζόγο") και στο υπολειπόμενο ποσοστό από πίνακα αναπληρωτών, όπου θα τοποθετούνται μόνον επιτυχόντες του ΑΣΕΠ, διαφορετικά το κίνητρο για ωρομισθία - αναπλήρωση αποδυναμώνεται. - Οι κλήσεις ωρομισθίων - αναπληρωτών που δε θα προέρχονται από τον πίνακα, να μην οδηγούν σε διορισμό στα κανονικά σχολεία. Αν, για π.χ., υπάρξει διαφορετική διαδικασία για τους αναπληρωτές των Εκκλησιαστικών ή τη Ειδικής Αγωγής, αυτοί να διορίζονται στα Εκκλησιαστικά ή στην Ειδική Αγωγή αντίστοιχα. - Να πάψει, επιτέλους, η προνομιακή μεταχείριση 3τεκνων και πολύτεκνων σε βάρος 2τεκνων μονότεκνων ή άτεκνων. Αν πρέπει, τελικά, να πριμοδοτηθεί η ύπαρξη τέκνων, ας γίνει αντίστοιχα για κάθε παιδί, ώστε να μην αδικείται ούτε ο έχων ένα (μη λαμβάνοντας απολύτως τίποτα), ούτε ο έχων δέκα τέκνα (ευεργετούμενος το ίδιο με τον έχοντα τέσσερα). Με την ελπίδα και την πίστη πως εγώ και όσοι συγκεντρώσαμε, μέσω ΑΣΕΠ και με τόσες θυσίες, τα καθαρά μόριά μας – κυριολεκτικά και μεταφορικά - δε θ' αδικηθούμε για πολλοστή φορά, αναμένουμε το δυνατόν συντομότερα τις αποφάσεις σας, αφού άλλωστε δεν αξίζουμε, εμείς και οι οικογένειές μας, λεπτό άλλης αγωνίας. Με τιμή, Θεόδωρος Πούλιας του Ιωάννη (ΠΕ02 - 20,803 μόρια στον πίνακα αναπληρωτών 2009-10). ΥΓ: Επιτέλους, συμπληρώστε άμεσα τα φετινά κενά των σχολείων με αναπληρωτές, εργαζόμενους δηλ. με αξιοπρέπεια, και όχι με ωρομίσθιους, εργαζόμενους δηλ. απαξιωμένους.