Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεσηΣχόλιο του χρήστη Εκπαιδευτικοί του 8/θεσίου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Πανεπιστημίου Πατρών | 4 Μαΐου 2020, 22:40
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Υπόμνημα των Εκπαιδευτικών του 8/θεσίου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Πανεπιστημίου Πατρών Προς: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως Κοιν.: Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σοφία Ζαχαράκη Επιστημονική Επιτροπή Προτύπων Πειραματικών Σχολείων (Ε.Ε.Π.Π.Σ.) Πάτρα 5 Μαΐου 2020 κ. Υπουργέ, ως μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και διδάσκοντες σε Πειραματικό Σχολείο επί σειρά ετών θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την ανησυχία μας, η οποία εντάθηκε ύστερα από την πρόσφατη ανακοίνωση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», που τέθηκε προς διαβούλευση. Οι παρατηρήσεις μας άπτονται της βελτίωσης των παραγόντων που προϋποθέτουν την εύρυθμη και ουσιαστική λειτουργία των Πειραματικών Σχολείων, υπό το πρίσμα των άμεσα εμπλεκομένων με την παραγωγική αυτή διαδικασία και έχοντες το ίδιο όραμα με εσάς, ήτοι την αναβάθμιση και βελτίωση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Εκπαιδευτικό Προσωπικό Στο σχολείο μας απασχολούνται εκπαιδευτικοί με θητεία και απόσπαση. Για τους πρώτους (με θητεία) το σχολικό έτος 2019-20, ήταν το δεύτερο συνεχόμενο μετά τη λήξη της πενταετούς θητείας τους, όπου εξακολουθούν να βρίσκονται σε μια αβέβαιη παράταση και χωρίς τη δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης, μιας και η διεκδίκηση της οποιασδήποτε θέσης ευθύνης ισοδυναμούσε με διακοπή της θητείας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ζητούμε τη λήξη αυτής της εργασιακής ανασφάλειας και τη δυνατότητα παροχής ίσων ευκαιριών για όλους τους εκπαιδευτικούς, δηλαδή την κατοχύρωση οργανικών θέσεων με αξιολόγηση στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Με τον τρόπο αυτό λύνεται ένα πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών και ταυτόχρονα προωθείται η ισονομία. Σε περίπτωση που δεν είναι στον προγραμματισμό του Υπουργείου η εργασιακή κατοχύρωση των εκπαιδευτικών με οργανικές θέσεις, να υπάρχει η δυνατότητα για όλους όσοι βρίσκονται με παράταση της 5ετούς θητείας και εξακολουθούν να υπηρετούν στα ΠΕΙ.Σ. και Π.Σ κατά τη ψήφιση του σχεδίου νόμου, να τοποθετούνται οριστικά κατά απόλυτη προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους, κατόπιν αίτησής τους, πριν από τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης μιας και δεν είχαν το δικαίωμα να συμμετέχουν στις διαδικασίες για βελτίωση επί επτά ετών σύμφωνα με το άρθρο 56, παρ 3, α. Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς που μετά από αξιολόγηση συμπληρώνουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες με απόσπαση σε Π.Σ και ΠΕΙ.Σ. για πάνω από δύο συνεχόμενα έτη, προτείνουμε παράταση της απόσπασής τους για το επερχόμενο σχολικό έτος 2020-21, όπου θα αξιολογηθούν όπως και οι έτεροι εκπαιδευτικοί που ήδη υπηρετούν με 5ετή θητεία επί της παιδαγωγικής, επιστημονικής, διδακτικής και υπηρεσιακής τους επάρκειας σύμφωνα με το άρθρο 20. παρ. 1-3 του σχεδίου νόμου που βρίσκεται υπό διαβούλευση, ώστε εφόσον αξιολογηθούν θετικά να τοποθετηθούν με θητεία στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. 2. Διασύνδεση Σχολείων Ως εκπαιδευτικό προσωπικό του 8/θεσίου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Πατρών θα θέλαμε να σας καταθέσουμε την εμπειρία μας ως προς τη διασύνδεση των Πειραματικών Σχολείων που διακόπηκε με το Ν.4610/19 (Γαβρόγλου) και ειδικότερα ως προς τη διακοπή της διασύνδεση μεταξύ του 2/θ Πειραματικού Νηπιαγωγείου με το Πειραματικό Δημοτικό του Πανεπιστημίου Πατρών και αντίστοιχα τη διασύνδεση του Πειραματικού Δημοτικού με το Πειραματικό Γυμνάσιο Πατρών και τη συνέχεια της διασύνδεσης με το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Πατρών. Η επί σειρά ετών διασύνδεση των παραπάνω Σχολείων είχε μόνο θετικά αποτελέσματα στους τομείς της έρευνας, της πρακτικής άσκησης των φοιτητών, της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών/ φοιτητών, των καινοτόμων δράσεων και στη λειτουργία των Ομίλων. Η λογική της αναγκαιότητας ύπαρξης και συνέχειας στους σκοπούς και το έργο του Πειραματικού Νηπιαγωγείου και Δημοτικού ενταγμένης στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής καθοδήγησης του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών διασφαλίζεται μόνο εφόσον υπάρχει συνέχεια και διασύνδεση με ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα Γυμνασίου και Λυκείου που έχει και αυτή χαρακτήρα Πειραματικού και συγχρόνως ευρίσκεται σε κοντινή χωροταξικά περιοχή. Συνεπώς, υποστηρίζουμε και θεωρούμε απαραίτητη τη συνέχιση της διασύνδεσης μεταξύ των Πειραματικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Πατρών. Η απουσία της σύνδεσης με Πειραματικό Γυμνάσιο επιφέρει δυσάρεστες συνέπειες: • διακόπτεται βίαια η συνέχεια της θεσμοθετημένης διασύνδεσης με επακόλουθο τον αιφνιδιασμό των γονέων και μαθητών που ήδη φοιτούν στα Πειραματικά Σχολεία • αλλοιώνεται ο πειραματικός χαρακτήρας του Πειραματικού Δημοτικού • εξαναγκάζονται οι μαθητές/-τριες -ειδικά της ΣΤ΄ να διαγωνιστούν αιφνιδίως σε εξετάσεις σε κατάσταση πανδημίας και με τα σχολεία κλειστά ή να διασκορπιστούν στα σχολεία της γειτονιάς τους. • δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για διακοπή της ομαλής διαδικασίας ένταξης του μαθητικού δυναμικού από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο • αποδυναμώνονται τα Πειραματικά Δημοτικά του Πανεπιστημίου Πατρών, μιας και εφόσον δεν θα υφίσταται διασύνδεση, οι μαθητές όταν αποφοιτήσουν από την ΣΤ τάξη θα αναγκαστούν βιαίως να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον διαγωνιζόμενοι, χωρίς ωστόσο αυτό να ήταν στις προθέσεις των γονέων κατά τη εγγραφή τους στο Πειραματικό νηπιαγωγείο. Εν κατακλείδι το Πειραματικό Δημοτικό του Πανεπιστημίου Πατρών θα μεταβληθεί σε μια ξεκομμένη εκπαιδευτική μονάδα, με ασυνέχεια στον χαρακτήρα της και με επακόλουθο τη συρρίκνωση και το μαρασμό, κάτι που αντίκειται στην αναβάθμιση και βελτίωση των Πειραματικών που όλοι μας περιμέναμε. Επιπλέον, και με δεδομένο την πρόθεση του Υπουργείου για μετατροπή των μέχρι περί του από το 1972 διασυνδεμένου γυμνάσιου και λύκειο σε πρότυπα, δημιουργείται ένα εκπαιδευτικά «ορφανό» και λοβοτομημένο χωρίς εκπαιδευτική περαιτέρω αναφορά Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο. Για τους παραπάνω λόγους σας ζητούμε: Α. να ενσκήψετε στα προβλήματα που σας παραθέσαμε και να ενισχύσετε την εργασιακή ασφάλεια των εκπαιδευτικών που υπηρετούν από πενταετίας στα ΠΕΙ.Σ. και Π.Σ., είτε με την παροχή οργανικών θέσεων στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., είτε με την πρόβλεψη να τοποθετούνται οριστικά και κατά απόλυτη προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους, κατόπιν αίτησής τους, μαζί με τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης που βρίσκεται το Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. που υπηρετούν. Β. Να υπάρξει πρόβλεψη στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου, ώστε το προσωπικό που διατίθεται επί σειρά ετών με απόσπαση στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. να αξιολογηθεί μαζί με τους ήδη υπηρετούντες με θητεία, κατά το σχολικό έτος 2020-21 και να διεκδικήσει θέση επί θητεία, εφόσον αξιολογηθεί θετικά. Γ. Την αποκατάσταση της διασύνδεσης μεταξύ των Πειραματικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Πατρών. Εφόσον σύμφωνα με τον πολιτικό σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας κρίνεται ανέφικτη η διασύνδεση μεταξύ των Πειραματικών Σχολείων των Πανεπιστημίων της Ελλάδας (Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Πάτρα), προτείνουμε: Α. Τη διασύνδεση του 8/θεσίου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου με άλλο Πειραματικό Γυμνάσιο της πόλης των Πατρών, κατά προτίμηση γεωγραφικής εγγύτητας με το Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Πατρών. (Είναι αυτονόητο ότι αν αλλάξει η βούλησή σας και το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Πατρών διατηρήσει το χαρακτήρα του, η διασύνδεση του Σχολείου μας με αυτό αποτελεί την καλύτερη λύση). Β. Την ψήφιση μεταβατικής διάταξης στο άρθρο 56 του σχεδίου Νόμου που να προβλέπει για τους μαθητές της ΣΤ τάξης του Σχολείου μας του Σχολ. Έτους 2019-20 αυτοδίκαια εγγραφή στο Πρότυπο Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Πατρών (ή Πειραματικό) για το σχολ. Έτος 2020-21, χωρίς εξετάσεις και χωρίς κλήρωση, όπως ακριβώς προβλέπεται από μεταβατικές διατάξεις για τους μαθητές των αντίστοιχων Πειραματικών Σχολείων των Πανεπιστημίων Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Τέλος, όποια και να είναι η απόφασή σας για το μέλλον των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, δεν θα πρέπει να υφίσταται ουδεμία διοικητική διαφοροποίηση ανάμεσα στα Ιστορικά Πειραματικά Σχολεία της Ελλάδος (Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Πάτρα), εντασσόμενα όλα στην ίδια κατηγορία. Οι Εκπαιδευτικοί του 8/θεσίου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Πατρών