Η διατύπωση «σεξουαλική διαπαιδαγώγηση» στις επί μέρους θεματικές (Αιτιολογική Έκθεση), αποτελεί από μόνη της μία πολύ ασαφή και αόριστη έννοια, της οποίας ο ορισμός δεν μπορεί παρά να είναι υποκειμενικός και φυσικά σε πολλές περιπτώσεις αντικρουόμενος μεταξύ των πολιτών.
Παράλληλα φαίνεται έτσι το προτεινόμενο πρόγραμμα να μην περιορίζεται-αποσκοπεί σε εκείνο που θα μπορούσαμε να ονομάζουμε «Σεξουαλική ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ», αλλά σε κάτι πολύ ευρύτερο που ενδεχομένως εμπεριέχει την προώθηση συγκεκριμένων (νέων) προτύπων, αντιλήψεων και θεωριών γύρω από αυτά τα ζητήματα.
Για ένα τέτοιο πρόγραμμα αν μη τι άλλο οφείλουν να διατυπώνονται σαφώς το περιεχόμενο και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα.
Όταν αυτό δεν συμβαίνει, αφήνεται το περιθώριο να θεωρείται ότι κάτι τέτοιο αντανακλά ενδεχομένως μια ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΣΑΦΕΙΑ!
Εν τέλει, όταν γίνεται λόγος για εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σεξουαλική ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ» (παρότι πρόκειται για μία επίσης ‘αναδυόμενη’ έννοια), αυτό πρέπει να εννοείται ως πρόγραμμα που αποσκοπεί αποκλειστικά στην σχετιζόμενη με τη σεξουαλική δραστηριότητα υγεία και τις μεθόδους προστασίας της. Που εμπεριέχει δηλαδή τη σχετική πληροφόρηση και επιστημονική γνώση που ελαχιστοποιεί τους κινδύνους για την υγεία που προκύπτουν από ενδεχόμενη σεξουαλική δραστηριότητα.
Μεταξύ άλλων πχ να εμπεριέχει (σε μεγαλύτερες τάξεις):
• ενημέρωση/γνώση περί της ανατομίας των 2 φύλων (και της αυταπόδεικτης δυαδικής φύσης της ανθρώπινης αναπαραγωγικότητας), και περί των μεταβολών του ανθρωπίνου σώματος κατά τις διάφορες αναπτυξιακές του φάσεις (εφηβεία κτλ)
• μεθόδους προστασίας από σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα (ΣΜΝ), συμπεριλαμβανομένης προφανώς της αποφυγής αλλαγής συντρόφων και της αποχής, αλλά και επισήμανση των ομάδων υψηλού κινδύνου (ομοφυλόφιλοι, τοξικομανείς, κτλ)
• ενημέρωση-προστασία από ψυχοσωματικούς κινδύνους που προκύπτουν από ενδεχόμενες πρόωρες, ή τις λεγόμενες «ανεπιθύμητες» εγκυμοσύνες,
• αποδόμηση νοσηρών σεξουαλικών στερεοτύπων και προτύπων που οδηγούν στην έμφυλη βία
• ενημέρωση κινδύνων από πρόωρη σεξουαλική δραστηριότητα/ωφέλειες από την καθυστέρηση έναρξής της,
• επιστημονική ενημέρωση περί των κινδύνων/ασθενειών από ενδεχόμενη «παρά φύσιν» σεξουαλική δραστηριότητα
• προστασία από καταστάσεις σεξουαλικής βίας-κακοποίησης ή εκμετάλλευσης,
• σεξουαλική υγιεινή
• λεπτομερή επιστημονική ενημέρωση περί των μεταβολών στο σώμα μιας εγκυμονούσας γυναίκας και της θαυμαστής ανάπτυξης του εμβρύου-παιδιού μέσα της!
• σαφή ενημέρωση περί των πολλαπλών κινδύνων που συνεπάγονται μία ή περισσότερες εκτρώσεις (εδώ κατ’ ακρίβεια, θα όφειλε να εμπεριέχεται -καθότι ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ως ελέχθη- και ενημέρωση περί της …«υγείας» του εμβρύου σε αυτές τις περιπτώσεις…)
Σε μια τέτοια κατεύθυνση, η σεξουαλική αγωγή θα προσεγγίζεται με όρους ΥΓΕΙΑΣ! Σε κάθε περίπτωση, οι φιλοσοφικές, κοινωνικοπολιτικές ή θρησκευτικές αντιλήψεις, επαφίονται στη διάκριση και τις επιλογές του καθενός, στις αντιλήψεις του, στην κουλτούρα του, στην ελευθερία της συνειδήσεώς του, καθώς και των γονέων/κηδεμόνων που ασκούν νομίμως τη γονική μέριμνα των τέκνων τους.
Ενώ σε κάθε άλλη περίπτωση το οποιοδήποτε πρόγραμμα ΟΦΕΙΛΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ (με ενυπόγραφη γονική συναίνεση, κατόπιν σαφούς γνώσεως του πειρεχομένου του προγράμματος)
Πάνω στην προαναφερθείσα βάση, μπορεί να γίνει εφικτή για ένα πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής ΥΓΕΙΑΣ, αφενός μια πολιτική, αλλά κυρίως κοινωνική σύγκλιση και συμφωνία, αφετέρου οι νέοι να οδηγηθούν στην επιστημονική γνώση και ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη, σε εκπαιδευτικές πρακτικές που θα απελευθερώνουν από την άγνοια, την παραπληροφόρηση και την προκατάληψη και που θα προάγουν τη σεξουαλική και αναπαραγωγική τους υγεία, ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΣ ΟΜΩΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΑ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
Επιτέλους, τα παιδιά ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ!
Υπάρχουν θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα κι ελευθερία συνείδησης!
Η διατύπωση «σεξουαλική διαπαιδαγώγηση» στις επί μέρους θεματικές (Αιτιολογική Έκθεση), αποτελεί από μόνη της μία πολύ ασαφή και αόριστη έννοια, της οποίας ο ορισμός δεν μπορεί παρά να είναι υποκειμενικός και φυσικά σε πολλές περιπτώσεις αντικρουόμενος μεταξύ των πολιτών. Παράλληλα φαίνεται έτσι το προτεινόμενο πρόγραμμα να μην περιορίζεται-αποσκοπεί σε εκείνο που θα μπορούσαμε να ονομάζουμε «Σεξουαλική ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ», αλλά σε κάτι πολύ ευρύτερο που ενδεχομένως εμπεριέχει την προώθηση συγκεκριμένων (νέων) προτύπων, αντιλήψεων και θεωριών γύρω από αυτά τα ζητήματα. Για ένα τέτοιο πρόγραμμα αν μη τι άλλο οφείλουν να διατυπώνονται σαφώς το περιεχόμενο και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Όταν αυτό δεν συμβαίνει, αφήνεται το περιθώριο να θεωρείται ότι κάτι τέτοιο αντανακλά ενδεχομένως μια ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΣΑΦΕΙΑ! Εν τέλει, όταν γίνεται λόγος για εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σεξουαλική ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ» (παρότι πρόκειται για μία επίσης ‘αναδυόμενη’ έννοια), αυτό πρέπει να εννοείται ως πρόγραμμα που αποσκοπεί αποκλειστικά στην σχετιζόμενη με τη σεξουαλική δραστηριότητα υγεία και τις μεθόδους προστασίας της. Που εμπεριέχει δηλαδή τη σχετική πληροφόρηση και επιστημονική γνώση που ελαχιστοποιεί τους κινδύνους για την υγεία που προκύπτουν από ενδεχόμενη σεξουαλική δραστηριότητα. Μεταξύ άλλων πχ να εμπεριέχει (σε μεγαλύτερες τάξεις): • ενημέρωση/γνώση περί της ανατομίας των 2 φύλων (και της αυταπόδεικτης δυαδικής φύσης της ανθρώπινης αναπαραγωγικότητας), και περί των μεταβολών του ανθρωπίνου σώματος κατά τις διάφορες αναπτυξιακές του φάσεις (εφηβεία κτλ) • μεθόδους προστασίας από σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα (ΣΜΝ), συμπεριλαμβανομένης προφανώς της αποφυγής αλλαγής συντρόφων και της αποχής, αλλά και επισήμανση των ομάδων υψηλού κινδύνου (ομοφυλόφιλοι, τοξικομανείς, κτλ) • ενημέρωση-προστασία από ψυχοσωματικούς κινδύνους που προκύπτουν από ενδεχόμενες πρόωρες, ή τις λεγόμενες «ανεπιθύμητες» εγκυμοσύνες, • αποδόμηση νοσηρών σεξουαλικών στερεοτύπων και προτύπων που οδηγούν στην έμφυλη βία • ενημέρωση κινδύνων από πρόωρη σεξουαλική δραστηριότητα/ωφέλειες από την καθυστέρηση έναρξής της, • επιστημονική ενημέρωση περί των κινδύνων/ασθενειών από ενδεχόμενη «παρά φύσιν» σεξουαλική δραστηριότητα • προστασία από καταστάσεις σεξουαλικής βίας-κακοποίησης ή εκμετάλλευσης, • σεξουαλική υγιεινή • λεπτομερή επιστημονική ενημέρωση περί των μεταβολών στο σώμα μιας εγκυμονούσας γυναίκας και της θαυμαστής ανάπτυξης του εμβρύου-παιδιού μέσα της! • σαφή ενημέρωση περί των πολλαπλών κινδύνων που συνεπάγονται μία ή περισσότερες εκτρώσεις (εδώ κατ’ ακρίβεια, θα όφειλε να εμπεριέχεται -καθότι ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ως ελέχθη- και ενημέρωση περί της …«υγείας» του εμβρύου σε αυτές τις περιπτώσεις…) Σε μια τέτοια κατεύθυνση, η σεξουαλική αγωγή θα προσεγγίζεται με όρους ΥΓΕΙΑΣ! Σε κάθε περίπτωση, οι φιλοσοφικές, κοινωνικοπολιτικές ή θρησκευτικές αντιλήψεις, επαφίονται στη διάκριση και τις επιλογές του καθενός, στις αντιλήψεις του, στην κουλτούρα του, στην ελευθερία της συνειδήσεώς του, καθώς και των γονέων/κηδεμόνων που ασκούν νομίμως τη γονική μέριμνα των τέκνων τους. Ενώ σε κάθε άλλη περίπτωση το οποιοδήποτε πρόγραμμα ΟΦΕΙΛΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ (με ενυπόγραφη γονική συναίνεση, κατόπιν σαφούς γνώσεως του πειρεχομένου του προγράμματος) Πάνω στην προαναφερθείσα βάση, μπορεί να γίνει εφικτή για ένα πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής ΥΓΕΙΑΣ, αφενός μια πολιτική, αλλά κυρίως κοινωνική σύγκλιση και συμφωνία, αφετέρου οι νέοι να οδηγηθούν στην επιστημονική γνώση και ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη, σε εκπαιδευτικές πρακτικές που θα απελευθερώνουν από την άγνοια, την παραπληροφόρηση και την προκατάληψη και που θα προάγουν τη σεξουαλική και αναπαραγωγική τους υγεία, ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΣ ΟΜΩΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΑ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ! Επιτέλους, τα παιδιά ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ! Υπάρχουν θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα κι ελευθερία συνείδησης!