Ως γονέας παιδιού που φοιτά στην Β τάξη Πρότυπου Γυμνασίου θα ήθελα να εκφράσω την έντονη διαφωνία μου όσον αφορά την αποσύνδεση του Πρότυπου Γυμνασίου από το Πρότυπο Λύκειο.
Το 2018 το παιδί μας μπήκε σε μία δοκιμασία εξετάσεων (εφάμιλλη εάν όχι δυσκολότερη των πανελληνίων εξετάσεων) με στόχο να μπει σε ένα από τα λιγοστά Πρότυπα Γυμνάσια.
Το νομοθετικό πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε για την απόφαση του δεν προέβλεπε την διεξαγωγή εξετάσεων για την μετάβαση από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο Πρότυπο Λύκειο.
Μάλιστα ο νόμος (ΦΕΚ 810 τεύχος β, 7 Μαρτίου 2018) ανέφερε τα εξής :…. Για τα υφιστάμενα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους, οι απόφοιτοι του Γυμνασίου θα εγγραφούν αυτοδίκαια στην Α’ τάξη του συνδεδεμένου Λυκείου …..
Σύμφωνα λοιπόν με τα ανωτέρω η αποσύνδεση αυτή και η διενέργια εξετάσεων για τα παιδιά που έχουν εισαχθεί ήδη στα Πρότυπα Γυμνάσια δεν έχει Νομική αλλά και Hθική υπόσταση.
Νομική διότι σύμφωνα με τον νόμο τα παιδιά έχουν κατοχυρώσει το δικαίωμα εγγραφής στο Πρότυπο Λύκειο αυτοδίκαια χωρίς διαδικασία αξιολόγησης.
Ηθική διότι όταν το κράτος έχει ορίσει ένα πλαίσιο κανόνων πάνω στο οποίο τα παιδιά μας πήραν μια απόφαση και ακολουθούν ένα δρόμο δεν θα πρέπει μονομερώς στην μέση της διαδρομής να το αναιρεί , αδιαφορώντας για τους μαθητές και τις θυσίες τους, αναιρώντας έτσι τον ίδιο του τον εαυτό θέτοντας σε κίνδυνο την αξιοπιστία του.
Εάν θα πρέπει να πραγματοποιηθούν εξετάσεις για την μετάβαση στα Πρότυπα Λύκεια αυτές θα πρέπει να ισχύουν:
α) για τους μελλοντικούς μαθητές αφού θα γνωρίζουν εξαρχής ότι δεν θα υπάρχει αυτοδίκαιη μετάβαση από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο Πρότυπο Λύκειο και θα κρίνουν ανάλογα εάν θα θέλουν να συμμετάσχουν σε μία τέτοια διαδικασία
β) για όσους μαθητές δεν φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια και θέλουν να εισαχθούν σε Πρότυπα Λύκεια
Ως γονέας παιδιού που φοιτά στην Β τάξη Πρότυπου Γυμνασίου θα ήθελα να εκφράσω την έντονη διαφωνία μου όσον αφορά την αποσύνδεση του Πρότυπου Γυμνασίου από το Πρότυπο Λύκειο. Το 2018 το παιδί μας μπήκε σε μία δοκιμασία εξετάσεων (εφάμιλλη εάν όχι δυσκολότερη των πανελληνίων εξετάσεων) με στόχο να μπει σε ένα από τα λιγοστά Πρότυπα Γυμνάσια. Το νομοθετικό πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε για την απόφαση του δεν προέβλεπε την διεξαγωγή εξετάσεων για την μετάβαση από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο Πρότυπο Λύκειο. Μάλιστα ο νόμος (ΦΕΚ 810 τεύχος β, 7 Μαρτίου 2018) ανέφερε τα εξής :…. Για τα υφιστάμενα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους, οι απόφοιτοι του Γυμνασίου θα εγγραφούν αυτοδίκαια στην Α’ τάξη του συνδεδεμένου Λυκείου ….. Σύμφωνα λοιπόν με τα ανωτέρω η αποσύνδεση αυτή και η διενέργια εξετάσεων για τα παιδιά που έχουν εισαχθεί ήδη στα Πρότυπα Γυμνάσια δεν έχει Νομική αλλά και Hθική υπόσταση. Νομική διότι σύμφωνα με τον νόμο τα παιδιά έχουν κατοχυρώσει το δικαίωμα εγγραφής στο Πρότυπο Λύκειο αυτοδίκαια χωρίς διαδικασία αξιολόγησης. Ηθική διότι όταν το κράτος έχει ορίσει ένα πλαίσιο κανόνων πάνω στο οποίο τα παιδιά μας πήραν μια απόφαση και ακολουθούν ένα δρόμο δεν θα πρέπει μονομερώς στην μέση της διαδρομής να το αναιρεί , αδιαφορώντας για τους μαθητές και τις θυσίες τους, αναιρώντας έτσι τον ίδιο του τον εαυτό θέτοντας σε κίνδυνο την αξιοπιστία του. Εάν θα πρέπει να πραγματοποιηθούν εξετάσεις για την μετάβαση στα Πρότυπα Λύκεια αυτές θα πρέπει να ισχύουν: α) για τους μελλοντικούς μαθητές αφού θα γνωρίζουν εξαρχής ότι δεν θα υπάρχει αυτοδίκαιη μετάβαση από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο Πρότυπο Λύκειο και θα κρίνουν ανάλογα εάν θα θέλουν να συμμετάσχουν σε μία τέτοια διαδικασία β) για όσους μαθητές δεν φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια και θέλουν να εισαχθούν σε Πρότυπα Λύκεια