Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Ως γονέας μαθητή της Β Γυμνασίου Πρότυπου Σχολείου και ως Πολίτης θα ήθελα να τονίσω ότι η αναβάθμιση των Προτύπων Σχολείων είναι απαραίτητη και το Υπουργείο ορθώς προσπαθεί να αυξήσει τον αριθμό και να βελτιώσει την ποιότητα των Πρότυπων Σχολείων στην χώρα μας. Ωστόσο θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεσή μου σχετικά με το άρθρο 18 του σχεδίου νόμου που υπόκειται σε δημόσια διαβούλευση στο οποίο αναφέρεται ότι η εισαγωγή των μαθητών στα Πρότυπα Λύκεια θα γίνεται με εξετάσεις. Οι μαθητές που φοιτούν ήδη στα Πρότυπα Γυμνάσια Α’ και Β’ τάξεων, οι οποίοι έχουν ήδη πριν 1 ή 2 χρόνια συμμετάσχει σε αδιάβλητες εισαγωγικές εξετάσεις στις οποίες αρίστευσαν, καλούνται τώρα να μπουν εκ νέου σε διαδικασία εξετάσεων για να αποδείξουν εκ νέου την αριστεία τους, παρόλο που το ΦΕΚ εισαγωγής τους όριζε την αυτοδίκαιη εισαγωγή τους στην Α τάξη του συνδεόμενου Πρότυπου Λυκείου (ΦΕΚ Τεύχος Β’ 810/7-3-2018 «Εισαγωγή μαθητών/τριων στα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία για το σχολικό έτος 2018-2019»). Αυτό γνωρίζαμε ως γονείς όσο και οι ίδιοι οι μαθητές για την φοίτηση τους στα Πρότυπα Σχολεία και με τη γνώση αυτή κάναμε τις επιλογές μας και τον προγραμματισμό μας ως οικογένειες. Ποια η εμπιστοσύνη του διοικούμενου στην περίπτωση μας γονιών και παιδιών προς τη χρηστή διοίκηση η οποία την μια αναφέρει με νόμο, αυτοδίκαιη εισαγωγή στην Α τάξη Λυκείου και μετά από 1 ή 2 χρόνια αναφέρει με νόμο, εξετάσεις για την εισαγωγή στην Α τάξη Λυκείου; Πρέπει να εισαχθεί στις διατάξεις του σχεδίου νόμου η εξαίρεση των μαθητών των Α’ και Β’ τάξεων Προτύπων Γυμνασίων όπως έχει ήδη προβλεφτεί για τους μαθητές που φοιτούν σήμερα στην Γ Τάξη των Προτύπων Γυμνασίων του παρόντος προτεινομένου σχεδίου νόμου.
Από εκπαιδευτική και ψυχολογική πλευρά η διαδικασία συνεχής αξιολόγησης μαθητών ηλικίας 11 και 14 ετών δεν αποτελεί σίγουρα σωστή πρακτική. Προσωπικά αν γνώριζα ότι το παιδί μου θα έπρεπε μετά από μια πολύ δύσκολη δοκιμασία εισαγωγής στο γυμνάσιο με έντονο άγχος και ανταγωνισμό (850 υποψήφιοι για 76 θέσεις) να υποβληθεί σε νέα αντίστοιχη δοκιμασία εισαγωγής στο Πρότυπο Λύκειο και κατόπιν νέα δοκιμασία εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο, δεν θα επέλεγα ποτέ τα Πρότυπα Σχολεία. Κανένας γονιός δεν θα έβαζε το παιδί του ηλικίας 11 και 14 ετών σε συνεχή διαδικασία προετοιμασίας και εξετάσεων κάθε 3 χρόνια, καθώς και σε πιθανότητα αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος κάθε 3 χρόνια στην περίπτωση αποτυχίας του. Ποιος ο λόγος των συνεχών εξετάσεων; Η απόδειξη της αριστείας; Μέσα στα σχολεία αυτά, οι άριστοι μαθητές αποδεικνύουν καθημερινά την αξία τους αν κρίνουμε τις επιδόσεις που σημειώνουν στο σχολείο τους καθώς και την παρουσία τους σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Οι μαθητές που ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο Πρότυπο Γυμνάσιο είναι απαράδεκτο να υποβάλλονται εκ νέου σε εξετάσεις – πέραν των προαγωγικών που ισχύουν για όλα τα σχολεία – προκειμένου να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Με την ίδια λογική γιατί δεν υποβάλλονται σε εξετάσεις οι μαθητές των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων για την είσοδό τους στην Α τάξη του αντίστοιχου Λυκείου;
Ελπίζω να κατάφερα να σας μεταφέρω τις απόψεις και τον προβληματισμό μου ως γονιός μαθητή Προτύπου Γυμνασίου αλλά και ως Πολίτη στο πλαίσιο μιας οργανωμένης κοινωνίας και χρηστής διοίκησης που εμπιστεύονται οι πολίτες σε αυτήν το μέλλον το δικό τους και των παιδιών τους.
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Ως γονέας μαθητή της Β Γυμνασίου Πρότυπου Σχολείου και ως Πολίτης θα ήθελα να τονίσω ότι η αναβάθμιση των Προτύπων Σχολείων είναι απαραίτητη και το Υπουργείο ορθώς προσπαθεί να αυξήσει τον αριθμό και να βελτιώσει την ποιότητα των Πρότυπων Σχολείων στην χώρα μας. Ωστόσο θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεσή μου σχετικά με το άρθρο 18 του σχεδίου νόμου που υπόκειται σε δημόσια διαβούλευση στο οποίο αναφέρεται ότι η εισαγωγή των μαθητών στα Πρότυπα Λύκεια θα γίνεται με εξετάσεις. Οι μαθητές που φοιτούν ήδη στα Πρότυπα Γυμνάσια Α’ και Β’ τάξεων, οι οποίοι έχουν ήδη πριν 1 ή 2 χρόνια συμμετάσχει σε αδιάβλητες εισαγωγικές εξετάσεις στις οποίες αρίστευσαν, καλούνται τώρα να μπουν εκ νέου σε διαδικασία εξετάσεων για να αποδείξουν εκ νέου την αριστεία τους, παρόλο που το ΦΕΚ εισαγωγής τους όριζε την αυτοδίκαιη εισαγωγή τους στην Α τάξη του συνδεόμενου Πρότυπου Λυκείου (ΦΕΚ Τεύχος Β’ 810/7-3-2018 «Εισαγωγή μαθητών/τριων στα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία για το σχολικό έτος 2018-2019»). Αυτό γνωρίζαμε ως γονείς όσο και οι ίδιοι οι μαθητές για την φοίτηση τους στα Πρότυπα Σχολεία και με τη γνώση αυτή κάναμε τις επιλογές μας και τον προγραμματισμό μας ως οικογένειες. Ποια η εμπιστοσύνη του διοικούμενου στην περίπτωση μας γονιών και παιδιών προς τη χρηστή διοίκηση η οποία την μια αναφέρει με νόμο, αυτοδίκαιη εισαγωγή στην Α τάξη Λυκείου και μετά από 1 ή 2 χρόνια αναφέρει με νόμο, εξετάσεις για την εισαγωγή στην Α τάξη Λυκείου; Πρέπει να εισαχθεί στις διατάξεις του σχεδίου νόμου η εξαίρεση των μαθητών των Α’ και Β’ τάξεων Προτύπων Γυμνασίων όπως έχει ήδη προβλεφτεί για τους μαθητές που φοιτούν σήμερα στην Γ Τάξη των Προτύπων Γυμνασίων του παρόντος προτεινομένου σχεδίου νόμου. Από εκπαιδευτική και ψυχολογική πλευρά η διαδικασία συνεχής αξιολόγησης μαθητών ηλικίας 11 και 14 ετών δεν αποτελεί σίγουρα σωστή πρακτική. Προσωπικά αν γνώριζα ότι το παιδί μου θα έπρεπε μετά από μια πολύ δύσκολη δοκιμασία εισαγωγής στο γυμνάσιο με έντονο άγχος και ανταγωνισμό (850 υποψήφιοι για 76 θέσεις) να υποβληθεί σε νέα αντίστοιχη δοκιμασία εισαγωγής στο Πρότυπο Λύκειο και κατόπιν νέα δοκιμασία εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο, δεν θα επέλεγα ποτέ τα Πρότυπα Σχολεία. Κανένας γονιός δεν θα έβαζε το παιδί του ηλικίας 11 και 14 ετών σε συνεχή διαδικασία προετοιμασίας και εξετάσεων κάθε 3 χρόνια, καθώς και σε πιθανότητα αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος κάθε 3 χρόνια στην περίπτωση αποτυχίας του. Ποιος ο λόγος των συνεχών εξετάσεων; Η απόδειξη της αριστείας; Μέσα στα σχολεία αυτά, οι άριστοι μαθητές αποδεικνύουν καθημερινά την αξία τους αν κρίνουμε τις επιδόσεις που σημειώνουν στο σχολείο τους καθώς και την παρουσία τους σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Οι μαθητές που ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο Πρότυπο Γυμνάσιο είναι απαράδεκτο να υποβάλλονται εκ νέου σε εξετάσεις – πέραν των προαγωγικών που ισχύουν για όλα τα σχολεία – προκειμένου να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Με την ίδια λογική γιατί δεν υποβάλλονται σε εξετάσεις οι μαθητές των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων για την είσοδό τους στην Α τάξη του αντίστοιχου Λυκείου; Ελπίζω να κατάφερα να σας μεταφέρω τις απόψεις και τον προβληματισμό μου ως γονιός μαθητή Προτύπου Γυμνασίου αλλά και ως Πολίτη στο πλαίσιο μιας οργανωμένης κοινωνίας και χρηστής διοίκησης που εμπιστεύονται οι πολίτες σε αυτήν το μέλλον το δικό τους και των παιδιών τους.