• Σχόλιο του χρήστη 'Αναστασία Χατζηπατέρα' | 5 Μαΐου 2020, 00:52

    Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια (από το 2016 και μετά) όλες οι σχολικές αναφορές και δραστηριότητες σχετιζόμενες με την ελληνική και παγκόσμια Ζωγραφική, γενικότερα Τέχνη, την Αρχιτεκτονική και τον πολιτισμό έχουν ατονήσει (έως εξαφανιστεί) σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ενδεικτικά αναφέρω την Ιστορία της Τέχνης στο γενικό Λύκειο που από την φετινή χρονιά έχει καταργηθεί, Το αρχιτεκτονικό, γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο που συρρικνώθηκαν στην Γ Λυκείου αφού οι μαθητές ωθούνται να επιλέξουν τα αγγλικά από πολλές πλευρές. Καλλιτεχνικά μαθήματα δεν γίνονται πια στη α λυκείου λόγο μη ύπαρξης εκπαιδευτικών άλλα και συρρίκνωση των αναθέσεων. Επίσης στην β λυκείου δεν υπήρχε ποτέ κάποιο μάθημα σχετικό με τον πολιτισμό και την Τέχνη. Στην τεχνική εκπαίδευση υπάρχει μεγάλη ανάγκη για καλλιτεχνική δημιουργία και έκφραση των μαθητών της. Σε πολλές γεωγραφικές περιοχές - Νομούς δεν υπάρχουν , δεν λειτουργούν τμήματα που θα μπορούσαν να απορροφήσουν μαθητές που διψούν για καλλιτεχνική γνώση και έκφραση. Και είναι πολλοί! Προτείνω λοιπόν θεωρώντας μείζονος σημασίας την δυνατότητα των μαθητων να γνωρίσουν, να μιλήσουν, να ζήσουν την Τέχνη, τον πολιτισμό, Την αρχιτεκτονική. Να τους δοθεί η ευκαιρία να ζωγραφίσουν , να καλλωπίσουν το χώρο στου σχολειού και την ιδια τους τη ζωή. Σε όλες τις βαθμίδες, ειδικότερα στο Λύκειο είναι ζωτική σημασίας για τους μαθητές η Τέχνη. Είναι αυτό το κάτι άλλο και διαφορετικό που χρειάζεται κάθε ψυχοσύνθεση διαμορφώσιμη να εξελίχθη σε έναν υγιή και πολιτισμένο ενήλικα. Προτινω λοιπόν, μεταξύ αλλων, την επανένταξη στα Επαλ των τμημάτων Εφαρμοσμένων Τεχνών Γραφιστικής, Αργυροχρυσοχοΐας, συντήρησης Έργων(όσα δεν απαναλειτουργησαν μετα το 2012) σε κάθε νομο. Τμηματα που προωθούν την καλλιτεχνική δημιουργία αλλα ΚΑΙ μαθηματων σχετικών με το σχεδιασμό, την τέχνη και τον πολιτισμό στα Γενικά Λύκεια και μάλιστα με την υποχρεωτική μορφή του μαθήματος. Ευχαριστω