• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης' | 5 Μαΐου 2020, 00:59

    Αξιότιμη Κα Υπουργέ, Αφορά στο αρθρο 18 για τα ΠΣ και στις εξετάσεις για εισαγωγή στο Λύκειο Θεωρώ ότι κάθε νομοσχέδιο θα πρέπει να έχει στρατηγικούς στόχους και να διέπετε από ενιαία αντίληψη σε βασικά θέματα πχ. θέλουμε ποιο πολλές εξετάσεις η ποιο ποιοτική αξιολόγηση ? θέλουμε αλλαγές κάθε δυο - τρία χρόνια η μακροπρόθεσμη στόχευση ? πιστεύουμε ότι μόνο τα παιδιά πρέπει να αξιολογούνται οι όλοι οι παράγοντες που εμπλέκονται ? οι ίσες ευκαιρίες κα η αξιοκρατία είναι επιλεκτική επιλογή μόνο για τα παιδιά ? Με βάση τα ίδια επιχειρήματα του νομοσχεδίου δημιουργούνται εύλογα τα ακόλουθα ερωτήματα όσο αφορά στην ισότητα ευκαιριών : Εάν προάγει έτη περαιτέρω την ισότητα ευκαιριών γιατί δεν ισχύει και στα ΠΕΙ.Σ αλλά και στα Μουσικά, καλλιτεχνικά κλπ. ? Δικαίωμα συμμετοχής στις εισαγωγικές εξετάσεις στα Π.Σ είχαν όλοι, δεν υπήρχε και δεν υπάρχει περιορισμός, επίσης μπορούν και με το υπάρχον σύστημα να προσπαθήσουν ξανά με εισαγωγικές για το Λύκειο, δεν προσφέρεται με αυτό τον τρόπο ισότητα ευκαιριών. ? Σε σχέση με την ισότητα και την δικαιοσύνη πώς θα αισθάνεται ένα παιδί που κουράστηκε να διαβάζει που ξόδεψαν οι γονείς του να δώσει εξετάσεις να είναι στο ίδιο σχολείο με ένα συμμαθητή του που ήταν απλά τυχερός? είναι δίκαιο ? Όσο αφορά στην δυνατότητα ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού Κατ’ αρχήν απ’ όσο γνωρίζω υπάρχει ήδη μία ακόμη τάξη στο Λύκειο που αυξάνει τον αριθμό των μαθητών περίπου κατά 25% από Γυμνάσιο στο Λύκειο. Εάν η ανανέωση είναι γενικότερη αντίληψη γιατί δεν εφαρμόζεται και στους άλλους τύπους σχολείων ? γιατί δεν επεκτείνεται και στους καθηγητές ? Στις βαθμίδες των ΠΕΙ.Σ που ξεκινούν από το Νηπιαγωγείο και μπορούν να παραμένουν συνεχίζοντας έως το Λύκειο δεν είναι σημαντική η ανανέωση των μαθητών? Όσο αφορά στην Παιδαγωγική πλευρά και ψυχολογία μαθητών Τα παιδιά που επιλέγουν να διεκδικήσουν μια θέση στα Π.Σ. ξεκινούν από την έκτη Δημοτικού να δουλεύουν για να πετύχουν σε αυτό το σημαντικό στόχο για την ζωή τους γνωρίζοντας ότι θα αποχωρισθούν και φίλους και περιβάλλον και θα συνεχίσουν στο Λύκειο χωρίς εξετάσεις. Στην πρώτη τάξη του Γυμνασίου προσπαθούν να προσαρμοστούν σε ένα νέο περιβάλλον με συμμαθητές που έχουν υψηλό επίπεδο, ενδιαφέρον για γνώση και προσήλωση στους ίδιους στόχους, θα πρέπει να ξαναζήσουν αυτή την διαδικασία επιλογής σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα και ενώ γνώριζαν ότι δεν υπήρχε ? είναι παιδαγωγικά σωστό όταν ακόμα και για να αλλάξεις τμήμα θεωρείτε αναστάτωση και παιδαγωγικά λανθασμένο ? Μπορεί κάποιος να τεκμηριώσει ότι είναι ποιο αξιόπιστη μια έξτρα one off αξιολόγηση/ εξέταση από μια συνολική κατ’ έτος αξιολόγηση ? υπάρχει πρόβλημα αξιοπιστίας στην αξιολόγηση του σχολείου και φορτώνουν στους μαθητές μια ακόμα επίπονη διαδικασία εξετάσεων ? Όσο αφορά στην Αριστεία και την αυτό βελτίωση Για την εισαγωγή στα Π.Σ. το υπάρχον σύστημα θεωρείτε αξιόπιστο και αδιάβλητο όπως έχει καθιερωθεί και επιλέγονται οι καλύτεροι από τους συμμετέχοντες τουλάχιστον σε μεγάλο ποσοστό, επίσης οι καθηγητές είναι επιλεγμένοι με διαδικασίες που θεωρώ ότι εμπιστεύεται η πολιτεία για να επιτελέσουν αυτό το σκοπό, μήπως εάν αυτό δεν ικανοποιεί πρέπει να διερευνηθούν άλλοι παράγοντες που μπορεί να βελτιώσουν την ποιότητα των Π.Σ. και να μην πληρώνουν τα παιδιά ενδεχομένως άλλα λάθη ? Όντας κάποιος μαθητής σε ένα Π.Σ. με πολύ ανταγωνιστικές εξετάσεις, οι ετήσιες προαγωγικές εξετάσεις και η ενδιάμεσες γραπτές και προφορικές εξετάσεις δεν είναι επαρκείς για την αξιολόγηση την αυτό βελτίωση και την ενίσχυση του προτύπου της αριστείας ? Έχοντας ήδη το Γυμνάσιο επιλέξει τους καλύτερους μαθητές που θα βοηθήσει στην αριστεία η προσθήκη των εξετάσεων που ενδεχομένως θα αλλάξει ένα μικρό μέρος του μαθητικού πληθυσμού ? μήπως δεν είναι στους μαθητές το πρόβλημα ? Προτάσεις Για την ενίσχυση του προτύπου της αριστείας και αυτο βελτίωσης να προβλέπεται εάν κάποιοι μαθητές δεν συνεχίζουν να έχουν ικανοποιητικές επιδόσεις στην διάρκεια του Γυμνασίου να μπαίνουν στην διαδικασία εξετάσεων για την συνέχιση στο Λύκειο, έτσι θα εξασφαλίζεται ο στόχος για την διατήρηση της Αριστείας χωρίς να υποβάλλεται το σύνολο των μαθητών σε επαναλαμβανόμενες εξετάσεις. Είναι λογικό να εξυπηρετηθεί έμπρακτα η λογική των ίσων ευκαιριών σε όλη την επικράτεια και να δημιουργηθούν και άλλα ΠΣ κυρίως σε περιοχές της χώρας που δεν υπάρχουν και αντίστοιχα σε κάποιες τις Αθήνας. Υπάρχει όμως κίνδυνος εάν αυξηθεί πολύ ο αριθμός των μαθητών που θα εισάγονται στα ΠΣ αφ’ ενός να υποβαθμιστεί το κύρος και η ουσία της αριστείας και αφ’ ετέρου να αποδυναμωθούν υπερβολικά τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία από καλούς μαθητές και σταδιακά να υποβαθμιστούν περισσότερο. Επίσης η μεγάλη αύξηση θα προσεγγίζει την λογική ότι όλα να γίνουν πρότυπα για να προάγουν την αριστεία, κάτι που μπορεί να ακούγεται ιδανικό αλλά σε τίποτα δεν ισχύει στην πραγματική ζωή. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να μην γίνε σε βάρος του θεσμού των Πρότυπων σχολείων που πρέπει να ενισχυθεί. Τα ΠΣ έχουν σίγουρα αξιόλογους μαθητές και οι καθηγητές επιλέγονται με διαδικασίες και κριτήρια που η πολιτεία έχει θεσπίσει, άρα το έμψυχο υλικό είναι υψηλού επιπέδου, πρέπει να αναζητήσουμε βελτίωση σε άλλους παράγοντες που θα ενισχύσουν τον θεσμό των ΠΣ. Πρέπει να δοθεί έμφαση στην ενίσχυση και την ποιότητα των θεματικών ομίλων, την βελτίωση των τεχνολογικών και κτηριακών υποδομών, στις ποιοτικές αξιολογήσεις του σχολείου-καθηγητών και μαθητών και ότι άλλο υστερεί στην διαμόρφωση Πρότυπων Σχολείων που οφείλουν να έχουν σαν στόχο την αξιοποίηση των δεξιοτήτων και δυνατοτήτων των παιδιών μας.