Η παρ. 3 και η παρ.5 του παρόντος άρθρου περιορίζει τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τα Πρότυπα η Πειραματικά σχολεία στους ανήκοντες στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Ο συγκεκριμένους αποκλεισμός εμφανίζεται για πρώτη φορά σε διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών και σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσιακή μεταβολή ή ακόμα και σε διαδικασία στελέχωσης θέσεων ευθύνης. Aυτός ο περιορισμός αντίκειται στις αξίες της ισονομίας και της αξιοκρατίας που θα έπρεπε να διέπουν οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή. Επίσης, αντίκειται στη φιλοσοφία της αριστείας που θέλουν να προωθήσουν τα Πρότυπα ή Πειραματικά σχολεία καθώς η επιλογή των εκπαιδευτικών τους περιορίζεται σε συγκεκριμένα γεωγραφικά όρια και δε στηρίζεται σε μία ανοικτή διαδικασία αντικειμενικής αξιολόγησης μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων υποψηφίων στο σύνολο της επικράτειας. Δημιουργείται μία πρωτοφανής ανισότητα ευκαιριών στην εκπαιδευτική κοινότητα, μέλη της οποίας τυχαίνει (και όχι επιλογή) να μην ανήκουν στην περιφερειακή διεύθυνση που ανήκει το πειραματικό η πρότυπο σχολείο της επιλογής τους. Εξάλλου, οι εκπαιδευτικοί που διαθέτουν αυξημένα προσόντα θα πρέπει να ανταμείβονται και να τους δίνονται κίνητρα, διατηρώντας το δικαίωμα υποψηφιότητας σε Πρότυπα ή Πειραματικά Σχολεία της περιοχής προτίμησής τους, ανεξάρτητα από την συγκυριακή γεωγραφική θέση της οργανικής τους τοποθέτησης. Με τη διατήρηση της ρύθμισης αυτής δεν επιτυγχάνεται η ανανέωση του εκπαιδευτικού προσωπικού με την επιλογή τον πιο προσοντούχων εκπαιδευτικών της δημόσιας εκπαίδευσης σε πανελλαδικό επίπεδο ούτε διασφαλίζεται η ποιότητα και η αντικειμενικότητα της διαδικασίας επιλογής, η οποία δυστυχώς θίγει το κύρος των Πειραματικών και Προτύπων Σχολείων.
Η παρ. 3 και η παρ.5 του παρόντος άρθρου περιορίζει τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τα Πρότυπα η Πειραματικά σχολεία στους ανήκοντες στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Ο συγκεκριμένους αποκλεισμός εμφανίζεται για πρώτη φορά σε διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών και σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσιακή μεταβολή ή ακόμα και σε διαδικασία στελέχωσης θέσεων ευθύνης. Aυτός ο περιορισμός αντίκειται στις αξίες της ισονομίας και της αξιοκρατίας που θα έπρεπε να διέπουν οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή. Επίσης, αντίκειται στη φιλοσοφία της αριστείας που θέλουν να προωθήσουν τα Πρότυπα ή Πειραματικά σχολεία καθώς η επιλογή των εκπαιδευτικών τους περιορίζεται σε συγκεκριμένα γεωγραφικά όρια και δε στηρίζεται σε μία ανοικτή διαδικασία αντικειμενικής αξιολόγησης μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων υποψηφίων στο σύνολο της επικράτειας. Δημιουργείται μία πρωτοφανής ανισότητα ευκαιριών στην εκπαιδευτική κοινότητα, μέλη της οποίας τυχαίνει (και όχι επιλογή) να μην ανήκουν στην περιφερειακή διεύθυνση που ανήκει το πειραματικό η πρότυπο σχολείο της επιλογής τους. Εξάλλου, οι εκπαιδευτικοί που διαθέτουν αυξημένα προσόντα θα πρέπει να ανταμείβονται και να τους δίνονται κίνητρα, διατηρώντας το δικαίωμα υποψηφιότητας σε Πρότυπα ή Πειραματικά Σχολεία της περιοχής προτίμησής τους, ανεξάρτητα από την συγκυριακή γεωγραφική θέση της οργανικής τους τοποθέτησης. Με τη διατήρηση της ρύθμισης αυτής δεν επιτυγχάνεται η ανανέωση του εκπαιδευτικού προσωπικού με την επιλογή τον πιο προσοντούχων εκπαιδευτικών της δημόσιας εκπαίδευσης σε πανελλαδικό επίπεδο ούτε διασφαλίζεται η ποιότητα και η αντικειμενικότητα της διαδικασίας επιλογής, η οποία δυστυχώς θίγει το κύρος των Πειραματικών και Προτύπων Σχολείων.