• Σχόλιο του χρήστη 'Χαρίλαος Μιχαλόπουλος' | 5 Μαΐου 2020, 02:54

    H απόφαση του ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει στην επαναφορά της διδασκαλίας των Λατινικών στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, όπως και στην επανεισαγωγή του μαθήματος στα πανελληνίως εξεταζόμενα, βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση αποκατάστασης μιας πρωτόγνωρης και επιστημονικά αίολης αδικίας σε βάρος των κλασικών γραμμάτων στην Ελλάδα. Τα Λατινικά αποτελούν το μοναδικό μη ελληνικό μάθημα αρχαιογνωσίας με σαφή ευρωπαϊκό προσανατολισμό στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μέσα από την εκμάθηση της λατινικής γλώσσας και τη μελέτη της λατινικής λογοτεχνίας και του ρωμαϊκού πολιτισμού οι Ελληνίδες μαθήτριες και οι Έλληνες μαθητές μπορούν να διαμορφώσουν μια ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή πολιτισμική ταυτότητα, ενάντια στη μονομέρεια και την προσκόλληση σε ξεπερασμένες εθνικιστικές αντιλήψεις. Η επανεισαγωγή των Λατινικών θα πρέπει να συνοδευτεί και από ένα νέο πρόγραμμα σπουδών και διδασκαλίας, όχι μόνο της Λατινικής γλώσσας αλλά και του ρωμαϊκού πολιτισμού, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες παιδαγωγικές απαιτήσεις και θα καθιστά το μάθημα ελκυστικό σε μαθητές και διδάσκοντες.