Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Χαρίλαος Μιχαλόπουλος | 5 Μαΐου 2020, 02:11
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
H απόφαση του ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει στην επαναφορά της διδασκαλίας των Λατινικών στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, όπως και στην επανεισαγωγή του μαθήματος στα πανελληνίως εξεταζόμενα, βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση αποκατάστασης μιας πρωτόγνωρης και επιστημονικά αίολης αδικίας σε βάρος των κλασικών γραμμάτων στην Ελλάδα. Τα Λατινικά αποτελούν το μοναδικό μη ελληνικό μάθημα αρχαιογνωσίας με σαφή ευρωπαϊκό προσανατολισμό στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μέσα από την εκμάθηση της λατινικής γλώσσας και τη μελέτη της λατινικής λογοτεχνίας και του ρωμαϊκού πολιτισμού οι Ελληνίδες μαθήτριες και οι Έλληνες μαθητές μπορούν να διαμορφώσουν μια ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή πολιτισμική ταυτότητα, ενάντια στη μονομέρεια και την προσκόλληση σε ξεπερασμένες εθνικιστικές αντιλήψεις. Η επανεισαγωγή των Λατινικών θα πρέπει να συνοδευτεί και από ένα νέο πρόγραμμα σπουδών και διδασκαλίας, όχι μόνο της Λατινικής γλώσσας αλλά και του ρωμαϊκού πολιτισμού, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες παιδαγωγικές απαιτήσεις και θα καθιστά το μάθημα ελκυστικό σε μαθητές και διδάσκοντες.