Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΣΟΦΙΑ Σ. | 5 Μαΐου 2020, 03:59
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα έρχεται σε αντίθεση με τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2011, όπως και με τα κριτήρια για την ποιότητα λειτουργίας των νηπιαγωγείων από την Unisef (2008), όπου αναφέρεται ότι η αναλογία εκπαιδευτικού/παιδιών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 1:15. Αν λάβουμε υπόψη δε τόσο την ύπαρξη παιδιών με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες που όλο και αυξάνονται κάθε έτος όσο και τις ήδη υπάρχουσες συνθήκες κτιριακής υποδομής των νηπιαγωγείων στην Ελλάδα (μικρές αίθουσες, ακατάλληλοι αύλειοι χώροι έως ανύπαρκτοι σε κάποια σχολεία, νοικιασμένα μαγαζιά, κακοτεχνίες και επικινδυνότητες, κλπ) το λιγοστό παιδαγωγικό και άλλο υλικό, τον ελλιπή καθαρισμό των χώρων και των παιχνιδιών και πολλά άλλα τα οποία μόνο οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στην τάξη γνωρίζουν!!!!, αυτό συνεπάγεται ότι το συγκεκριμένο άρθρο καθίσταται άτοπο και παράλογο, πόσο μάλιστα και στην εποχή της πανδημίας! Δεν ευσταθεί μια τέτοια απόφαση και δεν στηρίζεται σε κανένα σύγχρονο ερευνητικό και επιστημονικό δεδομένο. Επιπλέον το ελάχιστο 20 και το ανώτερο 27 μαθητές, όπως και το ελάχιστο 16 μαθητές στα διθέσια νηπιαγωγεία από 14 που ήταν, θα μειώσει δραματικά τις θέσεις εργασίας, θα αναγκάσει πολλούς εκπαιδευτικούς να μετακινηθούν από τον τόπο κατοικίας τους, ειδικά στις μικρές πόλεις και οδηγεί στη συρρίκνωσή τους. Αρκεί και η απλή λογική για να τεκμηριώσει την απόσυρσή του. Άρα, ΑΡΘΡΟ 49 ≠ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ του Σχολείου! Όσο για την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο στο άρθρο 2, έρχεται σε αντίθεση με τον ενιαίο χαρακτήρα της μάθησης στο Νηπιαγωγείο. "Η εισαγωγή δημιουργικών δραστηριοτήτων στην αγγλική γλώσσα από εκπαιδευτικό ειδικότητας, με απλή παρουσία νηπιαγωγού, διαρρηγνύει την ολιστική παιδαγωγική προσέγγιση και αναγκαστικά οδηγεί στην αποσπασματικότητα των δραστηριοτήτων αυτών χωρίς συνέχεια με τα προγράμματα που αναπτύσσουν νηπιαγωγοί και παιδιά στον υπόλοιπο χρόνο. Για τους παραπάνω λόγους, οι δημιουργικές δραστηριότητες αγγλικής γλώσσας αναμένεται να πάρουν το χαρακτήρα κλασικών μαθημάτων, καταστρατηγώντας το χαρακτήρα της προσχολικής εκπαίδευσης, υπονομεύοντας τις βασικές επιδιώξεις της και μετατρέποντας το νηπιαγωγείο σε έναν τύπο σχολείου με όλα τα κακά του κατακερματισμού των μαθησιακών αντικειμένων που πλήττει τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης και επιφέρει κατακερματισμό και στις κατανοήσεις των παιδιών". Από που προκύπτει ότι η απόφοιτος αγγλικής φιλολογίας έχει την παιδαγωγική επάρκεια να καθοδηγήσει και να διαχειριστεί με παιδαγωγικούς όρους μαθητές νηπιαγωγείου; Επίσης από που προκύπτει ότι οι νηπιαγωγοί έχουν εκπαιδευτεί να εκπαιδεύσουν την απόφοιτο της Αγγλικής Φιλολογίας; "Στην περίπτωση της προσχολικής εκπαίδευσης μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν ειδίκευση αλλά και σχετική γνώση και εμπειρία για την προσέγγιση των μικρών ηλικιών, όπως αυτή προκύπτει από τη φοίτηση τους σε Πανεπιστημιακά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης, μπορούν να αναλάβουν εκπαιδευτικό έργο στα νηπιαγωγεία". Είναι δε και άκαιρη η έναρξη μαθημάτων αγγλικής στο νηπιαγωγείο από ειδικότητες ενώ υπάρχουν τόσες άλλες ανάγκες να καλυφθούν στο δημόσιο σχολείο, (ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ, κτιριακών και άλλων υλικών υποδομών, ανθρώπινου δυναμικού). Ας ξεκινήσουμε με την κάλυψή τους και θα έχει γίνει μια σημαντική αναβάθμιση του σχολείου με όρους ποιότητας!