Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά ΣχολείαΣχόλιο του χρήστη Κώστας Μ. | 5 Μαΐου 2020, 04:04
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι λυπηρό το γεγονός ότι απλά αναμασάται η παλαιά μορφή κατανομής χρόνου με κάποιες μικροαλλαγές. Εν έτει 2020 και μετά τόσες εξαγγελίες, θα περίμενε κανείς στο πλαίσιο της "αναβάθμισης" να υπήρχε μια πιο καινοτομική και ευφάνταστη πρόταση στην παραγωγική αξιοποίηση του σχολικού ωραρίου. Πού είναι η αυτονομία των σχολικών μονάδων που είχε εξαγγελθεί, όταν όλα τα σχολεία οφείλουν να ακολουθήσουν το ίδιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα; Επιπλέον, καθορίζοντας τον αυστηρό αριθμό ωρών για κάθε μάθημα, συρρικνώνεται ουσιαστικά η δυνατότητα των διαθεματικών σχεδίων εργασιών (project), η παιδαγωγική αξία των οποίων έχει αποδειχτεί. Η μόνη όαση, η Ευέλικτη Ζώνη, "διδάσκεται" (sic) σε 3-2 ώρες στις μικρές τάξεις ενώ στις μεγάλες δεν υπάρχει καθόλου! Να σημειωθεί ότι η αναγκαιότητα μεγαλύτερης ευέλικτης ζώνης είναι κοινό αίτημα των εκπαιδευτικών στους διαλόγους για την παιδεία. Θεωρώ ότι το πρόγραμμα θα μπορούσε να έχει υπερπολλαπλάσιο χρόνο ως Ευέλικτη Ζώνη, η οποία βέβαια δεν θα περιορίζεται σε ελεύθερη απασχόληση όπως συχνά γίνεται, αλλά θα χρησιμοποιείται για ευφάνταστα διαθεματικά σχέδια εργασίας και δραστηριότητες, που μπορούν να εξυπηρετούν τους ζητούμενους μαθησιακούς στόχους ανά βαθμίδα.