Αξιότιμη κα Υπουργέ
Ως πολύτεκνος πατέρας που ο μεγαλύτερος γιος φοιτά στη Γ τάξη σε Πρότυπο Γυμνάσιο, διαφωνώ με την θεσμοθέτηση εισαγωγικών εξετάσεων για την Α Λυκείου στα παιδιά που φοιτούν ήδη στα μέχρι τώρα συνδεδεμένα Πρότυπα Γυμνάσια. Τα παιδιά έδωσαν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές εξετάσεις για να εισαχθούν στην Α Γυμνασίου Προτύπου Σχολείου με πολλή μελέτη, επιπλέον μαθήματα σε φροντιστήρια, έχοντας την υποστήριξη οικονομική και όχι μόνο των γονέων τους στην προσπάθεια αυτή. Εξετάσεις με ποσοστό εισαχθέντων επί του συνόλου σχεδόν 1/10. Σίγουρα σε τέτοιες εξετάσεις, με τέτοιο ποσοστό εισαγωγής, υπάρχουν και άριστοι μαθητές που από ατυχία δεν επιτυγχάνουν. Θεσμοθετώντας εξετάσεις για την εισαγωγή στο συνδεδεμένο Λύκειο το ποσοστό εισαχθέντων θα είναι περίπου το ίδιο όπως για την εισαγωγή σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Οπότε ένας άριστος μαθητής Προτύπου Γυμνασίου είναι πολύ πιθανό να μην επιτύχει για λίγα μόρια την εισαγωγή στο Πρότυπο Λύκειο. Και είναι άδικο αυτό για τα παιδιά που επέτυχαν στις εξετάσεις για το Πρ. Γυμνάσιο, που είναι άριστοι μαθητές και έχουν προσπαθήσει μέσα στα τρία χρόνια να προσαρμοστούν στο Πρότυπο Σχολείο. Εξ άλλου ποιος λόγος θα υπάρχει πλέον ένας μαθητής να δίνει εξετάσεις για τη μία ή δύο θέσεις κενές που προκύπτουν στη Β ή στη Γ Γυμνασίου όταν γνωρίζει ότι θα δώσει όχι μόνο προαγωγικές αλλά και εισαγωγικές πάλι σε μία ή δύο χρονιές για το Λύκειο. Και σίγουρα οι εισαγωγικές εξετάσεις για το Πρότυπο Λύκειο θα απαιτούν περισσότερες ώρες μελέτης, φροντιστήρια, δηλαδή χρόνο από τους μαθητές και χρήμα από τους γονείς. Και εις βάρος άλλων δραστηριοτήτων των παιδιών όπως ξένες γλώσσες, αθλητισμός κ.α.
Έχοντας υπόψιν όλα αυτά, θα ήταν καλύτερο αντί των εισαγωγικών εξετάσεων για τους μαθητές των συνδεδεμένων Προτύπων Γυμνασίων στα Πρότυπα Λύκεια, να είναι πιο αυστηρή η προαγωγή των μαθητών από την τάξη που φοιτούν προς την επόμενη έτσι ώστε να παραμένουν οι καλοί μαθητές στα Πρότυπα Σχολεία. Τρόποι υπάρχουν για να γίνει αυτό όπως η θεσμοθέτηση βαθμού υψηλότερου της βάσης ως προϋπόθεση για τη συνέχιση των σπουδών σε Πρότυπο Γυμνάσιο ή οι προαγωγικές εξετάσεις να τελούνται από καθηγητές άλλου σχολείου και δη Προτύπου.
Ελπίζω να διορθωθεί το αρθρό 18 και να συνεχίσει η εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια να γίνεται άνευ εισαγωγικών εξετάσεων για τους μαθητές που φοιτούν στα συνδεδεμένα Πρότυπα Γυμνάσια. Άλλωστε αν θυμάμαι σωστά, ούτε οι εισαχθέντες με εξετάσεις στα Πρότυπα Γυμνάσια έως το 1981 έδιναν εισαγωγικές πάλι εξετάσεις για τα Πρότυπα Λύκεια.
Με εκτίμηση
Β.Χαβατζόγλου
Αξιότιμη κα Υπουργέ Ως πολύτεκνος πατέρας που ο μεγαλύτερος γιος φοιτά στη Γ τάξη σε Πρότυπο Γυμνάσιο, διαφωνώ με την θεσμοθέτηση εισαγωγικών εξετάσεων για την Α Λυκείου στα παιδιά που φοιτούν ήδη στα μέχρι τώρα συνδεδεμένα Πρότυπα Γυμνάσια. Τα παιδιά έδωσαν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές εξετάσεις για να εισαχθούν στην Α Γυμνασίου Προτύπου Σχολείου με πολλή μελέτη, επιπλέον μαθήματα σε φροντιστήρια, έχοντας την υποστήριξη οικονομική και όχι μόνο των γονέων τους στην προσπάθεια αυτή. Εξετάσεις με ποσοστό εισαχθέντων επί του συνόλου σχεδόν 1/10. Σίγουρα σε τέτοιες εξετάσεις, με τέτοιο ποσοστό εισαγωγής, υπάρχουν και άριστοι μαθητές που από ατυχία δεν επιτυγχάνουν. Θεσμοθετώντας εξετάσεις για την εισαγωγή στο συνδεδεμένο Λύκειο το ποσοστό εισαχθέντων θα είναι περίπου το ίδιο όπως για την εισαγωγή σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Οπότε ένας άριστος μαθητής Προτύπου Γυμνασίου είναι πολύ πιθανό να μην επιτύχει για λίγα μόρια την εισαγωγή στο Πρότυπο Λύκειο. Και είναι άδικο αυτό για τα παιδιά που επέτυχαν στις εξετάσεις για το Πρ. Γυμνάσιο, που είναι άριστοι μαθητές και έχουν προσπαθήσει μέσα στα τρία χρόνια να προσαρμοστούν στο Πρότυπο Σχολείο. Εξ άλλου ποιος λόγος θα υπάρχει πλέον ένας μαθητής να δίνει εξετάσεις για τη μία ή δύο θέσεις κενές που προκύπτουν στη Β ή στη Γ Γυμνασίου όταν γνωρίζει ότι θα δώσει όχι μόνο προαγωγικές αλλά και εισαγωγικές πάλι σε μία ή δύο χρονιές για το Λύκειο. Και σίγουρα οι εισαγωγικές εξετάσεις για το Πρότυπο Λύκειο θα απαιτούν περισσότερες ώρες μελέτης, φροντιστήρια, δηλαδή χρόνο από τους μαθητές και χρήμα από τους γονείς. Και εις βάρος άλλων δραστηριοτήτων των παιδιών όπως ξένες γλώσσες, αθλητισμός κ.α. Έχοντας υπόψιν όλα αυτά, θα ήταν καλύτερο αντί των εισαγωγικών εξετάσεων για τους μαθητές των συνδεδεμένων Προτύπων Γυμνασίων στα Πρότυπα Λύκεια, να είναι πιο αυστηρή η προαγωγή των μαθητών από την τάξη που φοιτούν προς την επόμενη έτσι ώστε να παραμένουν οι καλοί μαθητές στα Πρότυπα Σχολεία. Τρόποι υπάρχουν για να γίνει αυτό όπως η θεσμοθέτηση βαθμού υψηλότερου της βάσης ως προϋπόθεση για τη συνέχιση των σπουδών σε Πρότυπο Γυμνάσιο ή οι προαγωγικές εξετάσεις να τελούνται από καθηγητές άλλου σχολείου και δη Προτύπου. Ελπίζω να διορθωθεί το αρθρό 18 και να συνεχίσει η εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια να γίνεται άνευ εισαγωγικών εξετάσεων για τους μαθητές που φοιτούν στα συνδεδεμένα Πρότυπα Γυμνάσια. Άλλωστε αν θυμάμαι σωστά, ούτε οι εισαχθέντες με εξετάσεις στα Πρότυπα Γυμνάσια έως το 1981 έδιναν εισαγωγικές πάλι εξετάσεις για τα Πρότυπα Λύκεια. Με εκτίμηση Β.Χαβατζόγλου