ΩΣ ΓΟΝΕΑΣ ΜΑΘΗΤΗ ΠΟΥ ΦΟΙΤΑ ΣΤΗ Α ΤΑΞΗ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ ΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΛΥΚΕΙΟ.
Τα παιδιά μας όταν έδωσαν εξετάσεις να μπουν στα πρότυπα σχολεία ήξεραν ότι θα φοιτήσουν εκεί έως και το λύκειο, είναι άδικο τώρα να αλλάξουν οι συνθήκες.
Αυτή η αλλαγή είναι άδικη για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια γιατί
Σύμφωνα με τις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου προς τη διοίκηση και της χρηστής διοίκησης, ο πολίτης – διοικούμενος σε μια ευνομούμενη πολιτεία, κατά τεκμήριο αναπτύσσει σχέση δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς τη διοίκηση, ότι αυτή ασκείται κατά την αρχή της χρηστής διοίκησης, ότι διέπεται από σταθερότητα και ισχυρό νομικό πλαίσιο και δεν αιφνιδιάζει τον πολίτη-διοικούμενο, προς το δυσμενέστερο. Στην προκειμένη περίπτωση, ο πολίτης-διοικούμενος γονέας παιδιού που φοιτά σε πρότυπο γυμνάσιο, μπορεί να επικαλεστεί παραβίαση των συνταγματικών αρχών της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και της χρηστής διοίκησης, διότι καταργεί ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΑ το νομικό καθεστώς σύμφωνα με το οποίο εισήχθησαν οι μαθητές στα σχολεία αυτά και θεσπίζει την υποχρέωση των αποφοίτων μαθητών Πρότυπων Γυμνασίων συνδεδεμένων με Πρότυπα Λύκεια να υποστούν εξετάσεις ή δοκιμασία δεξιοτήτων προκειμένου να εισαχθούν στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Λυκείου, χωρίς να έχουν προετοιμασθεί κατάλληλα. Πιθανή αποτυχία τους στη δοκιμασία αυτή θα έχει δυσμενείς συνέπειες τόσο για τους ίδιους όσο και για τις οικογένειές τους αφού ανατρέπεται ο προγραμματισμός.
Οι μαθητές έχουν ήδη υποβληθεί σε εξετάσεις όταν ήταν στην έκτη δημοτικού, έχοντας επενδύσει πολύ χρόνο και κόπο για να προετοιμασθούν στην ευαίσθητη ηλικία των 12 ετών. Στο σχολείο τους αποδεικνύουν καθημερινά την αξία τους αν κρίνουμε από τις επιδόσεις που σημειώνουν. Δεν υπάρχει λοιπόν λόγος αμφισβήτησης του έργου που παράγεται στα Πρότυπα Γυμνάσια καθώς τα αποτελέσματα είναι εμφανή και μετρήσιμα.
Επομένως, οι μαθητές που ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στα Πρότυπα Γυμνάσια, δεν πρέπει να υποβάλλονται σε διπλές εξετάσεις ( προαγωγικές που ισχύουν για όλα τα σχολεία ΚΑΙ έξτρα εισαγωγικές για το πρότυπο λύκειο).
Είναι άδικο και αιφνιδιαστικό αφού ενώ είχαν καταβάλει ήδη την προσπάθεια τους την πρώτη φορά, τώρα να αλλάζουν τα πράγματα και να πρέπει να το ξανακάνουν. Όταν εισήχθησαν δεν γνώριζαν ότι θα υπήρχε η πιθανότητα να αλλάξουν εκ νέου σχολικό περιβάλλον μετά τη φοίτηση στο Γυμνάσιο και είναι πιθανό αρκετοί να μην επέλεγαν να μπουν σε αυτή τη διαδικασία.
Είναι γνωστό ότι ακόμη και πολύ καλοί μαθητές δεν καταφέρνουν να επιτύχουν κάποιες φορές σε μία εξέταση, εξαιτίας διαφόρων κάθε φορά καταστάσεων. Από παιδαγωγικής πλευράς, το μέτρο αυτό θα μπορούσε να έχει ολέθριες συνέπειες για το μικρό ποσοστό των μαθητών, οι οποίοι θα αναγκαστούν λόγω της αποτυχίας τους να εγκαταλείψουν τις παρέες τους σε μία ηλικία πολύ ευαίσθητη, την εφηβεία. Η πιθανή αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος θα προσθέσει επιπλέον άγχος στους μαθητές αυτούς και μπορεί να αποβεί καταστροφική για τη μετέπειτα πορεία τους.
Είμαι σίγουρος ότι υπάρχει χρόνος για διόρθωση τυχόν αστοχίας στο τόσο μελετημένο νέο νομοσχέδιο, γι αυτό άλλωστε υπάρχει χώρος για τα σχόλια μας.
ΩΣ ΓΟΝΕΑΣ ΜΑΘΗΤΗ ΠΟΥ ΦΟΙΤΑ ΣΤΗ Α ΤΑΞΗ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ ΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΛΥΚΕΙΟ. Τα παιδιά μας όταν έδωσαν εξετάσεις να μπουν στα πρότυπα σχολεία ήξεραν ότι θα φοιτήσουν εκεί έως και το λύκειο, είναι άδικο τώρα να αλλάξουν οι συνθήκες. Αυτή η αλλαγή είναι άδικη για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια γιατί Σύμφωνα με τις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου προς τη διοίκηση και της χρηστής διοίκησης, ο πολίτης – διοικούμενος σε μια ευνομούμενη πολιτεία, κατά τεκμήριο αναπτύσσει σχέση δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς τη διοίκηση, ότι αυτή ασκείται κατά την αρχή της χρηστής διοίκησης, ότι διέπεται από σταθερότητα και ισχυρό νομικό πλαίσιο και δεν αιφνιδιάζει τον πολίτη-διοικούμενο, προς το δυσμενέστερο. Στην προκειμένη περίπτωση, ο πολίτης-διοικούμενος γονέας παιδιού που φοιτά σε πρότυπο γυμνάσιο, μπορεί να επικαλεστεί παραβίαση των συνταγματικών αρχών της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και της χρηστής διοίκησης, διότι καταργεί ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΑ το νομικό καθεστώς σύμφωνα με το οποίο εισήχθησαν οι μαθητές στα σχολεία αυτά και θεσπίζει την υποχρέωση των αποφοίτων μαθητών Πρότυπων Γυμνασίων συνδεδεμένων με Πρότυπα Λύκεια να υποστούν εξετάσεις ή δοκιμασία δεξιοτήτων προκειμένου να εισαχθούν στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Λυκείου, χωρίς να έχουν προετοιμασθεί κατάλληλα. Πιθανή αποτυχία τους στη δοκιμασία αυτή θα έχει δυσμενείς συνέπειες τόσο για τους ίδιους όσο και για τις οικογένειές τους αφού ανατρέπεται ο προγραμματισμός. Οι μαθητές έχουν ήδη υποβληθεί σε εξετάσεις όταν ήταν στην έκτη δημοτικού, έχοντας επενδύσει πολύ χρόνο και κόπο για να προετοιμασθούν στην ευαίσθητη ηλικία των 12 ετών. Στο σχολείο τους αποδεικνύουν καθημερινά την αξία τους αν κρίνουμε από τις επιδόσεις που σημειώνουν. Δεν υπάρχει λοιπόν λόγος αμφισβήτησης του έργου που παράγεται στα Πρότυπα Γυμνάσια καθώς τα αποτελέσματα είναι εμφανή και μετρήσιμα. Επομένως, οι μαθητές που ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στα Πρότυπα Γυμνάσια, δεν πρέπει να υποβάλλονται σε διπλές εξετάσεις ( προαγωγικές που ισχύουν για όλα τα σχολεία ΚΑΙ έξτρα εισαγωγικές για το πρότυπο λύκειο). Είναι άδικο και αιφνιδιαστικό αφού ενώ είχαν καταβάλει ήδη την προσπάθεια τους την πρώτη φορά, τώρα να αλλάζουν τα πράγματα και να πρέπει να το ξανακάνουν. Όταν εισήχθησαν δεν γνώριζαν ότι θα υπήρχε η πιθανότητα να αλλάξουν εκ νέου σχολικό περιβάλλον μετά τη φοίτηση στο Γυμνάσιο και είναι πιθανό αρκετοί να μην επέλεγαν να μπουν σε αυτή τη διαδικασία. Είναι γνωστό ότι ακόμη και πολύ καλοί μαθητές δεν καταφέρνουν να επιτύχουν κάποιες φορές σε μία εξέταση, εξαιτίας διαφόρων κάθε φορά καταστάσεων. Από παιδαγωγικής πλευράς, το μέτρο αυτό θα μπορούσε να έχει ολέθριες συνέπειες για το μικρό ποσοστό των μαθητών, οι οποίοι θα αναγκαστούν λόγω της αποτυχίας τους να εγκαταλείψουν τις παρέες τους σε μία ηλικία πολύ ευαίσθητη, την εφηβεία. Η πιθανή αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος θα προσθέσει επιπλέον άγχος στους μαθητές αυτούς και μπορεί να αποβεί καταστροφική για τη μετέπειτα πορεία τους. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχει χρόνος για διόρθωση τυχόν αστοχίας στο τόσο μελετημένο νέο νομοσχέδιο, γι αυτό άλλωστε υπάρχει χώρος για τα σχόλια μας.