Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΜΑΡΑ | 5 Μαΐου 2020, 09:46
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το ζήτημα δεν είναι το ΤΙ θα μάθουν τα παιδιά αλλά το ΠΩΣ θα το μάθουν. Οποιοδήποτε μάθημα μπει μόνο και μονο ως εξεταστέα ύλη στις Πανελλαδικές είναι βέβαιο ότι θα προσφερθεί ως μασημένη τροφή από τα φροντιστήρια, θα απομνημονευθεί υπό την πίεση χρόνου και στη συνέχεια θα ξεχαστεί. Γι' αυτό και δεν αντιλαμβανόμαστε τη χρησιμότητα των Λατινικών (τα οποία είναι αναγκαία στη Νομική Επιστήμη, την Ιστορία, την Αρχαιολογία, τις Ευρωπαϊκές Σπουδές και την Ιατρική και τη Βιολογία ακόμη σε κάποιο βαθμό: ποτέ δεν κατάλαβα γιατί μια γλώσσα στην ουσία πρέπει να λογίζεται ως μάθημα): γιατί είναι απλά ένα μάθημα "Πανελλαδικών". Το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και με την Κοινωνιολογία: στην εποχή μου, που εξεταζόταν στη Δ' δέσμη, οι συμμαθητές μου απλά την παπαγάλιζαν, δε νομίζω ότι πρόσφερε πραγματικά στην κατεύθυνση του να γίνουν "σκεπτόμενοι πολίτες". Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να καταργηθούν και τα δύο ως μαθήματα Πανελλαδικών και να μπουν πιο νωρίς στην εκπαιδευτική ύλη (ίσως στην Α' Λυκείου). Αν θέλουμε να τα κρατήσουμε στις εξετάσεις, τότε θα έλεγα να παραμείνει το ή...ή: να είναι δηλαδή μαθήματα επιλογής ανάλογα με την κατεύθυνση. Έτσι, όσοι θέλουν να κατευθυνθούν προς πολιτικές επιστήμες, δημοσιογραφία, παιδαγωγικά κλπ θα μπορούν να παίρνουν Κοινωνιολογία και όσοι θέλουν "κλασικές" επιστήμες (ξαναλέω: της Ιατρικής και της Βιολογίας συμπεριλαμβανομένων) να παίρνουν Λατινικά, έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις μελλοντικές ανάγκες της ορολογίας.