Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά ΣχολείαΣχόλιο του χρήστη Ελισάβετ Σταυρίδου | 5 Μαΐου 2020, 10:21
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πρέπει η ηγεσία του Υπουργείου να ξαναδεί την ένταξη του γνωστικού αντικειμένου της Θεατρικής Αγωγής στην Ε΄ και την ΣΤ΄ Δημοτικού ακόμα κι αν πρέπει να προστεθεί μία ώρα παραπάνω στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τα οφέλη που θα έχουμε σαν κοινωνία είναι πολλά κι ας γίνει διεύρυνση του ωραρίου της Ε΄ και της ΣΤ΄ Δημοτικού κατά μία ώρα. Πρέπει να γίνει επαναφορά του γνωστικού αντικειμένου της Θεατρικής Αγωγής στην Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού. Πιστεύω ότι αυθαίρετα και χωρίς παιδαγωγικό και διδακτικό έρεισμα αφαιρέθηκε το 2016. Tο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής καλλιεργεί την αισθητική αντίληψη, το σεβασμό προς το περιβάλλον τεχνητό και φυσικό, αναπτύσσει την αυτενέργεια, αναπτύσσει τις κοινωνικές δεξιότητες, την κριτική και συνθετική σκέψη κυρίως στην προεφηβική ηλικία. Η Θεατρική Αγωγή χρησιμοποιεί κώδικες και τεχνικές του θεάτρου ως εργαλεία διεύρυνσης της αντίληψης του κόσμου και του εαυτού. Τα παιδιά καλούνται μέσα από το θέατρο να συμμετέχουν στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Άλλωστε το θέατρο είναι η κατ’ εξοχήν κοινωνική τέχνη καθώς μέσα από την ομαδικότητα και τη συνεργασία έρχεται η κοινωνικοποίηση, η επικοινωνία με τους συμπαίκτες και τελικά με το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Όλα αυτά είναι απαραίτητα εφόδια για έναν μαθητή που εισέρχεται στην ιδιαίτερα καθοριστική αλλά και δημιουργική ηλικία της εφηβείας. Εξάλλου αυτή η ηλικία προσφέρεται για την πληρέστερη κατανόηση της πολιτιστικής κληρονομιάς όχι μόνο της χώρας που υπήρξε η γενέτειρα του Θεάτρου αλλά και της Ευρώπης. Τέλος να θυμίσω ότι η ύλη των εισαγωγικών εξετάσεων για τα Καλλιτεχνικά Σχολεία βασίζεται στο βιβλίο της θεατρικής Αγωγής που υπάρχει γι αυτές τις τάξεις. Στην ουσία αυτό που έκανε η κατάργηση του μαθήματος ήταν να αυξήσει τα ιδιαίτερα μαθήματα για την προετοιμασία των εξετάσεων. Ας μην αυθαιρετούμε εις βάρος των μαθητών που το ζητάνε, το μάθημα κι ήταν για αυτούς η ψυχαγωγία τους με τη βαθύτερη έννοια της λέξης. Το θέατρο εξαλείφει τις διαφορές, αποδέχεται την διαφορετικότητα, εξαλείφει το σχολικό εκφοβισμό (βλ. Καλλιτεχνικά Σχολεία) καλλιεργεί την ομαδικότητα και τη συνεργασία. Εκπαιδευτικός Δραματικής Τέχνης ΠΕ91.02 και ΠΕ 91.01 Θεατρικών Σπουδών