Για ακόμη μία φορά, άνθρωποι που δεν σχετίζονται με κανέναν τρόπο με σχολική τάξη, φέρνουν παλιές πολιτικές και απόψεις για το πώς θεωρούν ότι πρέπει να λειτουργεί ένα σχολείο και το ονομάζουν αναβάθμιση. Έχουν γραφτεί τόνοι κειμένων από ανθρώπους, επιστήμονες και εκπαιδευτικούς που όλοι σχετίζονται με την εκπαίδευση και είτε έχουν ακυρώσει στην πράξη παλαιότερα τις πολιτικές αυτού του είδους, είτε αντιτίθενται στο μεγαλύτερο μέρος του νομοσχεδίου, ενώ παράλληλα θέτουν ερωτήματα και προτάσεις για την πραγματική αναβάθμιση του Ελληνικού σχολείου.
Οι συνθήκες και η κατάσταση στην οποία εργαζόμαστε έχει αλλάξει άρδην σε σχέση με 10 χρόνια πριν, παρόλα αυτά το παρόν νομοσχέδιο αποτελεί κοπτοραπτική παλαιών *συντηρητικών* πολιτικών που πολλάκις η κυβέρνηση έχει προσπαθήσει, εσφαλμένα και αποτυχημένα, να επιβάλλει στην εκπαιδευτική κοινότητα. Οι πολιτικές αυτές έχουν αποτύχει στην πράξη ως ασύμβατες με τις αξίες των ανθρώπων της εκπαίδευσης και όχι λόγω κάποιου φόβου για την υλοποίησή τους.
Αν η πολιτική ηγεσία ενδιαφερόταν για διάλογο και να ακούσει τις γνώμες των λειτουργών της εκπαίδευσης, το παρόν νομοσχέδιο θα είχε αλλάξει στο 90% του. Μας κατακεραυνώνει η διεθνής ένωση εκπαιδευτικών της ευρωπαϊκής ένωσης για τον τρόπο που μεθοδεύεται η διαδικασία διαβούλευσης!
Κανένας δεν αμφισβητεί πως το Ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης χρειάζεται μεταρρυθμίσεις και βελτιώσεις που θα μας οδηγήσουν στο μέλλον. Όχι όμως σαν ουραγό που αναπαράγει αποτυχημένες πολιτικές που εφαρμόστηκαν με καταστροφικές συνέπειες για μαθητές και εκπαιδευτικούς σε άλλα κράτη, αλλά με γενναίες *προοδευτικές* πολιτικές υπέρ των όλων των μαθητών και εκπαιδευτικών με γνώμονα τη δημοκρατία, την ισότητα, την ελευθερία και την ανοιχτότητα.
Κάτι τέτοιο βέβαια θα προϋπέθετε να αφήσουμε στην άκρη τις εμμονικές ιδεοληψίες και αντιλήψεις που θέλουν το σχολείο να προσεγγίζεται ως εταιρία παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης και να προσεγγίσουμε το θέμα με σοβαρότητα και δημοκρατικό διάλογο. Απευθυνόμενος στην ηγεσία του υπουργείου απευθύνω τα εξής ερωτήματα: Είστε ικανοί; Θέλετε;
Τότε, γίνεται.
Για ακόμη μία φορά, άνθρωποι που δεν σχετίζονται με κανέναν τρόπο με σχολική τάξη, φέρνουν παλιές πολιτικές και απόψεις για το πώς θεωρούν ότι πρέπει να λειτουργεί ένα σχολείο και το ονομάζουν αναβάθμιση. Έχουν γραφτεί τόνοι κειμένων από ανθρώπους, επιστήμονες και εκπαιδευτικούς που όλοι σχετίζονται με την εκπαίδευση και είτε έχουν ακυρώσει στην πράξη παλαιότερα τις πολιτικές αυτού του είδους, είτε αντιτίθενται στο μεγαλύτερο μέρος του νομοσχεδίου, ενώ παράλληλα θέτουν ερωτήματα και προτάσεις για την πραγματική αναβάθμιση του Ελληνικού σχολείου. Οι συνθήκες και η κατάσταση στην οποία εργαζόμαστε έχει αλλάξει άρδην σε σχέση με 10 χρόνια πριν, παρόλα αυτά το παρόν νομοσχέδιο αποτελεί κοπτοραπτική παλαιών *συντηρητικών* πολιτικών που πολλάκις η κυβέρνηση έχει προσπαθήσει, εσφαλμένα και αποτυχημένα, να επιβάλλει στην εκπαιδευτική κοινότητα. Οι πολιτικές αυτές έχουν αποτύχει στην πράξη ως ασύμβατες με τις αξίες των ανθρώπων της εκπαίδευσης και όχι λόγω κάποιου φόβου για την υλοποίησή τους. Αν η πολιτική ηγεσία ενδιαφερόταν για διάλογο και να ακούσει τις γνώμες των λειτουργών της εκπαίδευσης, το παρόν νομοσχέδιο θα είχε αλλάξει στο 90% του. Μας κατακεραυνώνει η διεθνής ένωση εκπαιδευτικών της ευρωπαϊκής ένωσης για τον τρόπο που μεθοδεύεται η διαδικασία διαβούλευσης! Κανένας δεν αμφισβητεί πως το Ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης χρειάζεται μεταρρυθμίσεις και βελτιώσεις που θα μας οδηγήσουν στο μέλλον. Όχι όμως σαν ουραγό που αναπαράγει αποτυχημένες πολιτικές που εφαρμόστηκαν με καταστροφικές συνέπειες για μαθητές και εκπαιδευτικούς σε άλλα κράτη, αλλά με γενναίες *προοδευτικές* πολιτικές υπέρ των όλων των μαθητών και εκπαιδευτικών με γνώμονα τη δημοκρατία, την ισότητα, την ελευθερία και την ανοιχτότητα. Κάτι τέτοιο βέβαια θα προϋπέθετε να αφήσουμε στην άκρη τις εμμονικές ιδεοληψίες και αντιλήψεις που θέλουν το σχολείο να προσεγγίζεται ως εταιρία παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης και να προσεγγίσουμε το θέμα με σοβαρότητα και δημοκρατικό διάλογο. Απευθυνόμενος στην ηγεσία του υπουργείου απευθύνω τα εξής ερωτήματα: Είστε ικανοί; Θέλετε; Τότε, γίνεται.