Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών1β) Διατυπώστε τις απόψεις σας για τον τρόπο εγγραφής των μαθητών σ’ αυτάΣχόλιο του χρήστη Λουκία | 17 Ιανουαρίου 2011, 16:24
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο χαρακτήρας "πρότυπο-πειραματικό" δεν μπορεί και δεν πρέπεινα συνδεθεί με τις εξαιρετικές ικανότητες επίλεκτων μαθητών που πιστοποιούνται με εξετάσεις αλλά αποκλειστικά στο επίλεκτο εκπαιδευτικό προσωπικό και τις πρότυπες υποδομές που θα επιτρέψουν την πειραματική και πρότυπη λειτουργία τους και την δοκιμή και προτύπωση καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων και προγραμμάτων σε ένα τυχαίο, φυσιολογικό μαθητικό πληθυσμό. Κατά συνέπειαν, προτείνω να επιλεγούν απλώς κάποια σχολεία (ενδεικτικά, ένα σε κάθε περιφέρεια) με κριτήρια την υπάρχουσα σχετικά άρτια κτηριακή και λοιπή υποδομή τους, να στελεχωθούν με επίλεκτους και ενθουσιώδεις εκπαιδευτικούς, να στηριχθούν με λογικά ενισχυμένους προϋπολογσμούς, ώστε να μπορούν να υλοποιήσουν τα πειραματικά προγράμματα σπουδών. Όσο για την σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, θα ισχύουν τα κριτήρια που θα ίσχυαν άν επρόκειτο για το κανονικό σχολείο της γειτονιάς (γεωγραφική συνάφεια. Έτσι οι δοκιμές και οι πειραματισμοί θα γίνονται σε φυσιολογικό δείγμα μαθητών και θα έχουν περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας στον γενικό μαθητικό πληθυσμό. Έτσι και η εκπαίδευση των επίδοξων εκπαιδευτικών θα γίνεται σε φυσιολογικό περιβάλλον, ανάλογο με εκείνο που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν στην σταδιοδρομία τους. Η κλήρωση που εφαρμόσθηκε στο παρελθόν υποτίθεται ότι εξασφάλιζε αντίστοιχο μεικτό μαθητικό πληθυσμό, αλλά συνεπάγεται τον παραλογισμό της μετακίνησης και μεταφοράς μαθητών που κατοικούν σε μακρυνές αποστάσεις και, βέβαια, επέτρεπε διαβλητές επιλογές.