Η πρόβλεψη για επανεξέταση των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων που ήδη φοιτούν, προκειμένου να εισαχθούν στο Λύκειο είναι άδικη και παράνομη, καθώς αφινιδιαστικά καταργεί το νομικό καθεστώς βάσει του οποίου δήλωσαν συμμετοχή, εξετάστηκαν και εισήχθησαν.
Μια ακόμη εξέταση δεν εξυπηρετεί σε τίποτα τον σκοπό της αριστείας, τον οποίο θέλετε να ενισχύσετε μέσα από τις διατάξεις του νομοσχεδίου καθώς θα στρέψει τους μαθητές της Γ΄ γυμνασίου σε προετοιμασία για τα εξεταζόμενα μαθήματα και μόνο, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα όλα τα υπόλοιπα μαθήματα του σχολικού έτους και βεβαίως όλες τις άλλες δραστηριότητες που γίνονται μέσα από τους Ομίλους του σχολείου και όχι μόνο.
Η αριστεία των μαθητών μπορεί να εξασφαλιστεί με πολλούς άλλους τρόπους, όπως εάν ληφθεί υπόψη ο γενικός μέσος όρος των απολυτηρίων των 3 τάξεων του Γυμνασίου, οι διακρίσεις σε πανελλαδικούς διαγωνισμούς, η συμμετοχή στους ομίλους και οι βραβεύσεις τους και η συνολικότερη συμμετοχή των μαθητών στις δράσεις του σχολείου. Όλα αυτά μπορούν να σκιαγραφήσουν τα ενδιαφέροντα και το χαρακτήρα του παιδιού αλλά και να δώσουν μια πολύ πιο αντικειμενική εικόνα για το επίπεδο των γνώσεών του σε όλο το φάσμα των μαθημάτων και της συνολικής παιδείας που έλαβε κατά τη φοίτησή του στο Πρότυπο Γυμνάσιο.
Η υποχρέωση αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος σε περίπτωση "αποτυχίας" στις εισαγωγικές εξετάσεις για το Λύκειο θα λειτουργήσει ως ποινή στους μαθητές και μάλιστα δυσανάλογα βαριά αν συνδυαστεί και με την ψυχολογία του εφήβου.
Για τους λόγους αυτούς θα ήταν σκόπιμο να επανεξεταστεί η εν λόγω διάταξη στο σύνολό της.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ενταχθούν οι μαθητές που ήδη φοιτούν στην Α΄ και Β΄ τάξη του Γυμνασίου στις μεταβατικές διατάξεις που προβλέπονται για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του τρέχοντος σχολικού έτους προκειμένου να μην είναι αντισυνταγματική η διάταξη και ενάντια στην νομολογία του ΣτΕ.
Η πρόβλεψη για επανεξέταση των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων που ήδη φοιτούν, προκειμένου να εισαχθούν στο Λύκειο είναι άδικη και παράνομη, καθώς αφινιδιαστικά καταργεί το νομικό καθεστώς βάσει του οποίου δήλωσαν συμμετοχή, εξετάστηκαν και εισήχθησαν. Μια ακόμη εξέταση δεν εξυπηρετεί σε τίποτα τον σκοπό της αριστείας, τον οποίο θέλετε να ενισχύσετε μέσα από τις διατάξεις του νομοσχεδίου καθώς θα στρέψει τους μαθητές της Γ΄ γυμνασίου σε προετοιμασία για τα εξεταζόμενα μαθήματα και μόνο, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα όλα τα υπόλοιπα μαθήματα του σχολικού έτους και βεβαίως όλες τις άλλες δραστηριότητες που γίνονται μέσα από τους Ομίλους του σχολείου και όχι μόνο. Η αριστεία των μαθητών μπορεί να εξασφαλιστεί με πολλούς άλλους τρόπους, όπως εάν ληφθεί υπόψη ο γενικός μέσος όρος των απολυτηρίων των 3 τάξεων του Γυμνασίου, οι διακρίσεις σε πανελλαδικούς διαγωνισμούς, η συμμετοχή στους ομίλους και οι βραβεύσεις τους και η συνολικότερη συμμετοχή των μαθητών στις δράσεις του σχολείου. Όλα αυτά μπορούν να σκιαγραφήσουν τα ενδιαφέροντα και το χαρακτήρα του παιδιού αλλά και να δώσουν μια πολύ πιο αντικειμενική εικόνα για το επίπεδο των γνώσεών του σε όλο το φάσμα των μαθημάτων και της συνολικής παιδείας που έλαβε κατά τη φοίτησή του στο Πρότυπο Γυμνάσιο. Η υποχρέωση αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος σε περίπτωση "αποτυχίας" στις εισαγωγικές εξετάσεις για το Λύκειο θα λειτουργήσει ως ποινή στους μαθητές και μάλιστα δυσανάλογα βαριά αν συνδυαστεί και με την ψυχολογία του εφήβου. Για τους λόγους αυτούς θα ήταν σκόπιμο να επανεξεταστεί η εν λόγω διάταξη στο σύνολό της. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ενταχθούν οι μαθητές που ήδη φοιτούν στην Α΄ και Β΄ τάξη του Γυμνασίου στις μεταβατικές διατάξεις που προβλέπονται για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του τρέχοντος σχολικού έτους προκειμένου να μην είναι αντισυνταγματική η διάταξη και ενάντια στην νομολογία του ΣτΕ.