Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Νίκη Τσινάκη | 5 Μαΐου 2020, 11:39
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να εκφράσω μερικές σκέψεις σχετικά με το μάθημα της κοινωνιολογίας. Ο γενικός σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της δυναμικής των κοινωνιών και η ανάπτυξη της αυτογνωσίας και της κοινωνικής συνείδησης με απώτερο στόχο τη δημιουργική παρέμβαση του ατόμου σε ένα πολυπολιτισμικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό περιβάλλον. Αναλύοντας τον γενικό σκοπό του μαθήματος σε κάποιους ειδικούς σκοπούς παρατηρούμε ότι η κοινωνιολογία αποσκοπεί στην πολύπλευρη κατανόηση της κοινωνικής πραγματικότητας,στην απόκτηση αναλυτικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, στην καλλιέργεια της κριτικής κοινωνικής σκέψης, στην ανάπτυξη της κοινωνιογνωσίας, στο σεβασμό και την κατανόηση της σημασίας των ελληνικών παραδόσεων, των θεσμών, των αξιών και της γλώσσας,στο σεβασμό της διαφορετικότητας, στη διαμόρφωση της κοινωνικής συνείδησης, στη δημιουργική ένταξη στη σύγχρονη δημοκρατική, πλουραλιστική και πολυπολιτισμική κοινωνία,στην προσωπική συμβολή στην πρόληψη και αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων........ Επίσης είναι σημαντικό να επισημάνω ότι η κατάργηση της κοινωνιολογίας ως εξεταζόμενο μάθημα σημαίνει απώλεια εκατοντάδων οργανικών θέσεων για τους ήδη διορισμένους στην εκπαίδευση, μηδενικούς νέους διορισμούς, απόλυση αναπληρωτών και όλων όσοι βρήκαν φέτος ώρες διδασκαλίας σε φροντιστήρια. Συγγράμματα πανεπιστημιακά, που φέτος μπήκαν σε περίοπτη θέση στις προθήκες θα αποσυρθούν στις αποθήκες των βιβλιοπωλείων Τελικά τι εξυπηρετεί η κατάργηση του μαθήματος;