Διαφωνούμε στη διενέργεια εξετάσεων για την επιλογή μαθητών εκ νέου από το πρότυπο γυμνάσιο στο πρότυπο λύκειο (Άρθρο 18.1). Η διαδικασία αυτή κατακερματίζει την εγκύκλιο παιδεία που η πρότυπη σχολική μονάδα προορίζεται να παράσχει για το σύνολο της μέσης εκπαίδευσης στους μαθητές ενώ υποβάλλει τους μαθητές των γυμνασίων σε μια επιζήμια πίεση και διαρκή αγωνία από τον κίνδυνο να χάσουν τη θέση στη σχολική τους μονάδα (κάτι που έχει τεράστια ψυχολογική και παιδαγωγική σημασία στην ευαίσθητη αυτή ηλικία) ύστερα από μια και μόνη καθοριστική εξέταση στο διάμεσο της πορείας τους στη μέση εκπαίδευση. Θα μπορούσε να υπάρχει μια άλλου τύπου ηπιότερη και συνολικότερη ενδοσχολική αξιολόγηση (με βάση π.χ. το βαθμό απολυτηρίου του γυμνασίου) για το αν κάποιοι μαθητές μπορούν να συνεχίσουν στο συνδεδεμένο πρότυπο λύκειο ή όχι, με μόνο τις κενές θέσεις να καλύπτονται από μαθητές άλλων σχολείων κατόπιν γραπτών εξετάσεων.
Διαφωνούμε στη διενέργεια εξετάσεων για την επιλογή μαθητών εκ νέου από το πρότυπο γυμνάσιο στο πρότυπο λύκειο (Άρθρο 18.1). Η διαδικασία αυτή κατακερματίζει την εγκύκλιο παιδεία που η πρότυπη σχολική μονάδα προορίζεται να παράσχει για το σύνολο της μέσης εκπαίδευσης στους μαθητές ενώ υποβάλλει τους μαθητές των γυμνασίων σε μια επιζήμια πίεση και διαρκή αγωνία από τον κίνδυνο να χάσουν τη θέση στη σχολική τους μονάδα (κάτι που έχει τεράστια ψυχολογική και παιδαγωγική σημασία στην ευαίσθητη αυτή ηλικία) ύστερα από μια και μόνη καθοριστική εξέταση στο διάμεσο της πορείας τους στη μέση εκπαίδευση. Θα μπορούσε να υπάρχει μια άλλου τύπου ηπιότερη και συνολικότερη ενδοσχολική αξιολόγηση (με βάση π.χ. το βαθμό απολυτηρίου του γυμνασίου) για το αν κάποιοι μαθητές μπορούν να συνεχίσουν στο συνδεδεμένο πρότυπο λύκειο ή όχι, με μόνο τις κενές θέσεις να καλύπτονται από μαθητές άλλων σχολείων κατόπιν γραπτών εξετάσεων.